• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Tor att det uppfattades som att jag skulle göra din uppsättning....

Hmm... så var det ju inte!

• Nasse7

En sån superbra tråd!!
    Jag är jättedålig på att sminka mig snyggt.
    Jag är rödhårig, blågrå ögon.
    Jag leter efter en varm look, då klänningen går i creme och guld. Jag har jätteproblem att hitta smink i färger som jag tycker blir snyggt på mig. Hjälp snälla. :)
    Min frisör kommer att sminka mig. Hon är inte utbildad make up artist, men är ganska duktig. Men man får ta med sig eget smink om man har några speciella önskemål.

• Meddelande borttaget
  • Rockbröllop

Nasse7:
    Rödhårig och blågrå ögon... Creme och guld.Ja det låer som du ska använda dig av guldiga varma toner.
    Antingen kör du brun skugga som den mörka, och tonar ut med en guldig skugga... vill du ha färg så är ju jag frälst i rödhåriga som har använder gröna skuggor!

Oms:
    1) Inne och inne... det är nog en smaksak, kajalen har ju faktiskt ett syfte oxå. Det ska ju markera ögat lite. Kråksparkar gäller väl 50 tals sminkningar kanske :D

2) Undrar vad du har för hårfärg? Annars är ju stågrå ögon riktigt snygga att sminka i någon turkos ton...
    När du ändrar humör och får gröna ögon kan du testa färger åt plommon hållet:)

• Nasse7

Tackar hjärtligast!
    Du har inte tips på märken, färgnamn osv?

• Rockbröllop

Nasse7:
    Jo...MUS har brun skugga som heter cookie, guldig dust som heter goldglow, rakt igenom guldskugga som heter bara gold.
    Grön finns ju massor med bamboo dusten från MUS e grymt fin o flitigt använd!!!

• Meddelande borttaget
  • Rockbröllop

Oms:
    Jahaa... då blir det ju lite annorlunda. Ljus med ljus hy...

Hmmm...brunt, beiget och kanske som du vågar...lite åt det blåa hållet. Många är rädda att använda det för att det kan bli väldigt 70-80 tal eller att man fått en blåtira. Men får man till det är det grymt snyggt!

• Nasse7

Du är toppen. En liten fråga till bara, sen ska jag sluta tjata jag lovar.. :)
    Läppstift? Vad ska man ha där? Finns det nån färg som passar bättre än andra till guld...

Svar på tråden Sminktips!!!