• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • liten lilja

SnartDisaMolin

Jag tycker du var jättefin! Jättefin ögonmakeup!
    Lite glossiga läppar kunde kanske vara pricken över i?

• SnartDisaMolin

liten lilja

Tack! Det var doch en 15 minuters make.. ha ha.. jag tänkte ha lite mer ögonskugga(mörkare). Men jag vet inte om jag vill ha något på läpparna isånna fall ett läppstift som gör att läpparna som sert större ut.. någon som har något tips? Jag har ju både smala läppar och liten mun.. Men kanske att läppstift som är nära min naturliga färg och lite ljusare mitt på.. eller vad tror ni?

• onsdag i oktober

SnartDisaMolin: har du själv sminkat dig? Det var jättefint! Håller med liten lilja om läpparna.

Tänk om man själv hade haft dina ögonfransar. Lyckliga dig

• Augusti-06

caprea
    Jag har rätt mkt. bilder på sotig make. Kan maila dig om du vill...

SnartDisaMolin
    Jättefint, men lite eyeliner o läppglans kanske som grädde på moset :)

• SnartDisaMolin

Ååhh. Tack! Ja, jag har sminkat mej själv. . Jo markerat runt ögonen ska det bli. jag hade tänkt att sätta dit lösögonfransar.. kanske inte behöver det.. hrm.. jo något på läpparna blir det men inte läppglans det drar för mycket uppmärksamhet till läpparna..

• Karin69a

Hur gör ni med läppstift, bestämmer ni färg på det själva eller ihop med sminkösen? För det behöver ju bättras på under dagen och på festen. Min provsminkning är en vecka före bröllopet. Kan man köpa det av sminkösen eller måste man ut och jaga läppstift efter provsminkning? (Försökte få svar på detta innan, men jag var kanske otydlig)