• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Lilla Svartsmurfan

Jag kan rekommendera Clarins primer, den som är lite fast i konsistensen, har precis provat den (köper inget utan prover)och ska på stan och köpa den idag! Den passar min hy i alla fall!

Concealer på ögonlocken håller min ögonskugga från MUS på plats länge länge!

Excuviance puder har jag lobbat för innan men det gör mig inte ens besviken i denna hettan (använder på kvällen när jag är på fest)

• Rockbröllop

JMC.

Visst är det en bra tråd :D

Jag vet att loreal har en bra foundation för just det problemet Du beskriver, vet inte vad den heter såhär på rak arm. Men kolla där!

Sedan finns en t-zon creme på MUS som är jättebra! Den hjälper....

:) Kram

• Rockbröllop

Lilla svartsmurfan, sen har ju MUS ögonskuggor en fantastisk pigment...

Själv använder jag nästan bara MUS skuggor :)

• Lilla Svartsmurfan

Jag var FACE-frälst innan, men har gått över mer och mer på MUS, dessutom varar ju skuggorna en hel evighet så det är ju inte särskilt dyrt i längden....

Min rosa skugga är lite svår att få rätt, den blir gärna för svag eller för stark, men min bruna skugga är helt fantastisk!

• Lilla Svartsmurfan

Jag har en fråga, Rockbröllop, jag sminkar mig själv och är nöjd med resultatet, men kanske kan jag bli bättre! Är detta rätt ordning eller har du tips?
    1. fuktkräm
    2. primer
    3. concealer ögonlock, haka, näsvingar
    4.underlagskräm
    5. puder
    6.rouge
    7. ögonskugga (highlighter och glob-markerande + ögonfransböjning
    8.eyeliner
    9.mascara
    10. ögonbryn
    11.läpp-penna