• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Heidegger

En liten fråga om sotade ögon.

Igår försökte jag sota ögonen men undertill såg det bara ut som att mascaran hade runnit eller att jag hade målat kajalen lite för långt ner och sedan suddat. hur ska man får snygga sotade ögon? ska man sätta lite skugga även under ögat och i så fall var?

• LillaMy@

Ooouihhh! Perfekt tråd, nu ska jag passa på å fråga Rockbröllop:
    Har varit på MUS o gjort provmake, provade ut foundation, oljebaserad. Har nu fått för mig att jag blir blank av denna... Vad göra?? Har inte råd att gå o köpa samma färg i vattenbaserad, ska jag försöka köpa oil-blotting eller försöka hitta ngn hudcreme som tar ner "blänk" eller vad??? Mkt förvirrad och lite nervös för att så där på stora dagen och se nypolerad ut i ansiktet!! *hemska tanke*...brr... Tips på vad jag kan göra?

Fråga nr 2: Ang att lägga skugga i globlinjen... tycker aldrig att jag får den på rätt ställe! När jag var på sminkningen vill jag minnas att jag tittade snett uppåt när hon la på den skuggan men när jag gör så blir den o hamna för högt upp så att det ser ut att behövas längre ned... Ska jag fylla i där då el drar det ned ögat så det ser hängigt ut då?? Hoppas du förstår min krångliga förklaring...

• Modestie

Ooooh, vilken tråd

Tänkte höra vilken primer du tycker är bäst?

• 060606

Woohooo, jag har längtat efter en sån här tråd!