• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Jessie76

Nja jag tänkte mer på om det fanns någon inom Kanebo som var för fylligare och längre ögonfransar.

Om ni inte provat den, skulle ni göra det. Det blir som strutar på ögonfransarna så när det kommer varmare vatten än 38 grader så lossnar dom bara. Dom rinner inte... Fast första gången kändes det som att ögonfransarna lossnade men det gjorde dom inte, det var dom där strutarna....

• Rockbröllop

Ja, det där har jag hört något om, det skulle ju vara perfekt för bröllop. Men vill man att dom trillar av tänkte jag, blir det ingenting alls kvar alltså?

• Jessie76

Hahaha... Joo, det är ju just det. Det känns som att man har en massa fransar på kinden men det är bara mascaran som lossnat från fransarna.... Förlåt om jag är otydlig

• djezzie

Jag behöver tips på en bra ögonskugga både märke och färg. Jag gjorde en provmakeup i går (själv) och använde mig då av rosa och brun ögonskugga men kände mig mest smutsig runt ögonen. Jag har blå ögon och rödbrunt hår och kommer ha glasögon på mig så därför ska jag lägga mkt krut på ögonmakeupen.

Sen behöver jqag tips¨på hur mman lättast lägger på eyeliner jaghar aldrig lyckats lära mig detta är det en absolut nödvändighet för att ögonmakeupen ska se bra ut eller kan man skippa det?

Sen en tredje fråga vilket är mest vanligt på sommarbrudar läppstift eller läppglans?

Hoppas du kan hjälpa jättesnällt att du startade den här tråden.

• Rockbröllop

Djezzie:

Brunt och rosa kan vara väldigt svårt att blanda, det gäller att inte tona ihop färgerna för mycket för då är det lätt att det blir en grå smutsig nyans.

Jag har ett råd om det är dessa färger du tänkt dig. MUS har en färg som heter cookie, en brun med lite lite glitter i. Till den skulle jag nog använda en mer gammelrosa ljus ton. Det bruna längst ut i ögonvrån och den ljusa innanför. Även där har MUS en fin ton, kommer inte på namnet, men kolla där!

Jag skulle nog rekommendera penna istället för eyeliner på bröllop. Tycker oxå helt klart att du ska använda det, helst om du har glasögon! Ögonen behöver markeras. Ett tips är att du "ritar" kajal på handen och tar en relativt kantig pensel, smetar där du ritat och sen applicerar det. Blir jättesnyggt och naturligt!

Sommarbrudar är nog finast i läppglans, inte så mycket färg.

Lycka till!

• djezzie

Inte nödvändigt att jag ska ha just brunt och rosavar mest att jag har en beskrivning och där använder dom sig av dom färgerna. Själv är jag helt frälst i grön ögonmakeup men det kanske minte blir riktigt rätt när det är en bröllopsmakeup?

• djezzie

Tack så mkt för hjälpen.

• Proppen81

Jessie76: Jag använder och Kanebos 38grader. Det finns två varianter. Dels den vanliga som du har, sen finns den som förlänger och separerar. Den använder jag och tycker den är super!:)

• Jessie76

Ok, tack! Heter den samma eller? Tänkte bara vad jag skulle söka efter?

• Rockbröllop

Djezzie:

Inget är fel när det gäller skuggor o färger för bröllop. Det ska nog spegla sig mer på vad du är för person, hur mycket du sminkar dig vanligtvis o sånt!! Det finns ju miljarders jättefina gröna skuggor, det går ju att få en väldigt svagt grönfärgad. MUS har en som heter Bamboo, en dust..den är väldigt GRÖN när man tittar på burken, men den och sedan ha en ljus guldnyans är otroligt vackert ihop!!!

Vill du framhäva din blå ögonfärg ska du använda dig av bruna nyanser, silvernyanser, gråa nyanser, rosa nyanser.

Hihi...hoppas du fått nån hjälp! :)

Svar på tråden Sminktips!!!