• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Jessie76

Nja jag tänkte mer på om det fanns någon inom Kanebo som var för fylligare och längre ögonfransar.

Om ni inte provat den, skulle ni göra det. Det blir som strutar på ögonfransarna så när det kommer varmare vatten än 38 grader så lossnar dom bara. Dom rinner inte... Fast första gången kändes det som att ögonfransarna lossnade men det gjorde dom inte, det var dom där strutarna....

• Rockbröllop

Ja, det där har jag hört något om, det skulle ju vara perfekt för bröllop. Men vill man att dom trillar av tänkte jag, blir det ingenting alls kvar alltså?

• Jessie76

Hahaha... Joo, det är ju just det. Det känns som att man har en massa fransar på kinden men det är bara mascaran som lossnat från fransarna.... Förlåt om jag är otydlig

• djezzie

Jag behöver tips på en bra ögonskugga både märke och färg. Jag gjorde en provmakeup i går (själv) och använde mig då av rosa och brun ögonskugga men kände mig mest smutsig runt ögonen. Jag har blå ögon och rödbrunt hår och kommer ha glasögon på mig så därför ska jag lägga mkt krut på ögonmakeupen.

Sen behöver jqag tips¨på hur mman lättast lägger på eyeliner jaghar aldrig lyckats lära mig detta är det en absolut nödvändighet för att ögonmakeupen ska se bra ut eller kan man skippa det?

Sen en tredje fråga vilket är mest vanligt på sommarbrudar läppstift eller läppglans?

Hoppas du kan hjälpa jättesnällt att du startade den här tråden.

• Rockbröllop

Djezzie: