• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • MalinPalin

ngn som har erfarenhet av make Up Store?

:D :D

Ska dit snart!

• jocelyn

*fniss* ja men då kör jag vidare med schampo då :)

Pickolina jag kan inte hitta din ole h-tråd men jag tänkte allmänt fråga om det är "dumt" att blanda naturliga produkter (ole h, dr hausscka, REN etc.) med "vanliga" produkter?

Vill inte köpa upp mig på en hel serie (svindyra) naturliga grejer om det går lika bra att fortsätta använda t.ex. min älskade Nivea tvättgel för ansiket...

• pickolina

jocelyn

www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1697754.html

Jag vet inte men det sägs ju att man inte får full effekt om man blandar, eftersom de arbetar så olika eller något sådant... Jag tror att man ska gå efter egen erfarenhet. Även om produkten inte arbetar optimalt om man blandar den med fel produkt så är ju det viktigaste att personen som anv dem är nöjd med resultatet. Men det är ju helt å hållet mina egna tankar....

De säger ju att man ska köra antingen naturliga eller inte..... Men de säger ju även samma sak om olika märken, att man inte ska blanda pga att de är anpassade efter varandra och visst är det så....men det betyder ju inte att man inte kan blanda ändå.... :)

Någon annan kanske har några mer vetenskapliga argument... *hihi* :D

• jocelyn

Tack! Ja jag vet inte, har precis börjat använda en kräm utan spf att ha som fuktgivare på natten. Har inte använt den mer än några dagar så om det är någon större skillnad mot andra produkter går inte riktigt att avgöra ännu. Den känns skön och luktar gott i alla fall. :)

Kanske spelar det mer roll med såna produkter man har kvar på huden än dom man tvättar bort? Tycker inte att rengöringen borde spela jättestor roll men det lär man ju upptäcka...

• pickolina

jocelyn

Det är faktiskt precis tvärtom har jag fått lära mig av div olika experter... Rengöringen är det absolut viktigaste steget.

• brudivinter?

För att man ska få in krämen i huden så är det jätte viktigt att huden är ren..
    Man vill ju ite ha alla smutspartiklar ner i djupet i huden med krämen.
    Kör rengöringsmjölk och ansiktsvatten på kvällen och helt ok att bara använda ansiktsvatten vintertid på morgonen. Peeling minst en gång i veckan följt med en ansiktsmask efter och smörj in dig med en dagkräm på dagen för en skyddannde verkan och nattkräm som behandlar huden på natten så huden får vila nattetid.

• jocelyn

Grejen är ju den att jag redan har en rengöring som jag trivs med.
    Rengöringsmjök känns äckligt; kommer aldrig att använda det. Jag föredrar en formula som man sköljer av.

Frågan gällde om det spelar någon roll om man blandar "vanlig" rengöring med "naturprodukter"...

• pickolina

jocelyn

Kör på du... Testa dig fram och se om du hittar en kombination som passar just dig.. :)

• jocelyn

*s* jag stavar som en kratta...

Jag har inte märkt att krämen skulle "krocka" med något än iaf, den är faktiskt inte särskilt lik någon av de "naturliga" produkter jag använt tidigare utan känns mer "kvalitetskräm".

Det är REN moisture complex rose (normal skin) som jag prövar.
    Märker ingen jättestor skillnad, huden känns som vanligt och absolut inte torr/kliande/i uppror som jag märkt av andra märken.

• Hm..

Snälla Jocelyn du måste återkomma med en recension, har funderat på deras produkter ett bra tag ;)

• jocelyn

Jag har bara hunnit använda den i några dagar så det är svårt att recensera ännu :)

Den skillnad som är mot andra sk "naturliga" märken jag testat är att jag inte reagerat negativt på den här krämen, inga röda fläckar,blemoor eller nåt sånt. Ej heller sveda eller liknande som är vanligt med vissa "starka" naturliga ingredienser.

Vid en första "pre-recension" skulle jag säga att den här krämen passar normal till torr hy och att den verkar väldigt dryg. Doften är underbar...känns som aromaterapi eller något :)

Får återkomma med mer detaljer när jag använt den i några veckor. Ska sluta kapa den här tråden med så jag skriver i en ny tråd då o döper den till "REN".

• Tedda

Hallå tjejer :)

Jag blev sminkad på makeup-store, det var ett erbjudande som gick ut på att man fick en timmes sminkning och så fick man plocka produkter för 500. Perfekt. Men - även om sminkningen var kanonsnygg så kände jag mig inte som mig själv i den sminkningen... Så ett tips är, om ni ska låta någon annan sminka er - ta med en bild på en person som ni tycker är snyggt sminkad. Förklara "det här gillar jag pga det och det" och så blir det lättare för den som sminkar att förstå exakt vad det är du vill ha. Det var inte bortkastade pengar eftersom jag köpte produkter för summan. Men sminkningen.. gissa vem som gick hem och skrubbade ansiktet sen ;)

• MuffinsTönt

Jag ser att det finns olika krämer som ska täcka och "spacklas" på huden. är det verkligen nödvändigt?

Undrar om man behöver det när det är bara enkel sminking. Jag skulle vilja lägga ögon i fokus. Hur ska jag då "spackla"?
    Jag har lite ojämn hy, men inte så mkt problem med det.

/tack för hjälpen! :)

• jocelyn

Tedda : precis det är jag rädd för, att de ska spackla en till oigenkännlighet eftersom de ju är proffs...

Jag tänker ta med bilder både på hur jag vill att det ska se ut och såna på hur det absolut INTE får bli... Hoppas att det kommer fungera. Ska göra provsminkning innan med; vill inte få någon chock när det väl gäller!

Svar på tråden Sminktips!!!