• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • MalinPalin

ngn som har erfarenhet av make Up Store?

:D :D

Ska dit snart!

• jocelyn

*fniss* ja men då kör jag vidare med schampo då :)

Pickolina jag kan inte hitta din ole h-tråd men jag tänkte allmänt fråga om det är "dumt" att blanda naturliga produkter (ole h, dr hausscka, REN etc.) med "vanliga" produkter?

Vill inte köpa upp mig på en hel serie (svindyra) naturliga grejer om det går lika bra att fortsätta använda t.ex. min älskade Nivea tvättgel för ansiket...

• pickolina

jocelyn

www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m1697754.html

Jag vet inte men det sägs ju att man inte får full effekt om man blandar, eftersom de arbetar så olika eller något sådant... Jag tror att man ska gå efter egen erfarenhet. Även om produkten inte arbetar optimalt om man blandar den med fel produkt så är ju det viktigaste att personen som anv dem är nöjd med resultatet. Men det är ju helt å hållet mina egna tankar....

De säger ju att man ska köra antingen naturliga eller inte..... Men de säger ju även samma sak om olika märken, att man inte ska blanda pga att de är anpassade efter varandra och visst är det så....men det betyder ju inte att man inte kan blanda ändå.... :)

Någon annan kanske har några mer vetenskapliga argument... *hihi* :D

• jocelyn

Tack! Ja jag vet inte, har precis börjat använda en kräm utan spf att ha som fuktgivare på natten. Har inte använt den mer än några dagar så om det är någon större skillnad mot andra produkter går inte riktigt att avgöra ännu. Den känns skön och luktar gott i alla fall. :)