• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Saralisa: Gör vi??? Hihi...vilket sammanträffande. Du får komma o säga hej på vår tråd 26/8-2006:D

• Mrs TM

Paddan: Var köper man såna blotting papers? e de som puder då eller? aldrig hört talas om..

• Rockbröllop

Mrs TM:

Vet att MUS har liknande...

• Mrs TM

Tack då ska jag gå dit o kika..!

• liten lilja

jag köpte blotting sheats på body shop i helgen. 65 kr/asken. verkar funka bra!

• Teani

Kan man också använda blotting papers i förebyggande syfte, eller är det bara när man väl blivit glansig?

Har ni annars tips på vad man kan använda i förebyggande syfte?

• elora

Rockbröllop: Jag har glasögon fast utan bågar men dock är de bågar som finns på sidan vinröda och själv är jag blåögd och har ljus hy.

Var inne på Lindex o letade efter sminket du tipsade om men de hade då inte alls Niveas Volume express. Det stod inte ens att den fanns? Är det Maybellines du menar?

Då hittade jag iaf en dubbel ögonskugga från Isadora som det görs reklam för lite här o där, den med limegrön o rosa ögonskugga. Provade den och faktiskt blev det lite tuff kontrast mot det ljusa och bågarna. Men vad har du annars för färgkombinationstips åt en blekis som mig? Grått o rosa vet jag är fint, men just till dessa bågar...Suck! Har bågarna sån betydelse är väl vad jag undrar.

:D

• Pumpkin

Jag hittade inte heller Niveas Volume Express, så jag köpte Niveas Eyes Wide Open eller vad den heter. Var väl ingen direkt hit, men inte dålig heller antar jag...

• pickolina

Enligt Niveas hemsida så finns det ingen som heter "volyme express"...

• Agouza

Jag vill JÄTTEGÄRNA ha tips på en foundation som är tunn och jämnar ut hudfärgen lite. Jag har halvfet hy panna/näsa men inte övrigt. Har ej acne (men har haft).

Fråga 2: hur 17 jobbar man in den utan att det ser spacklat ut?

Svar på tråden Sminktips!!!