• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Hmmm... peela huden minst en gång denna vecka. O en ansiktsmask hinner du nog med...

Puder vet jag inte, alltså..... hmm, det gäller ju att din hy mår någorlunda schysst under. Men lite puder kan du nog bättra på med! Klappa på lite försiktigt, o använd mineralpudret du.

Lycka till på lördag

• Saralisa

Snälla Rockbröllop kan du hjälpa mig också? Min frisör kommer att sminka mig och därför ska jag ha med mig egen hudcreme och foundation - något jag aldrig haft förut!!! Jag kör med bara kajal och mascara för det mesta så jag är inte så van mao...

Saken är den att jag har väldigt torr hy (läste ditt råd till Rosebud06 ovan och tänkte ta hjälp av min jojobapeeling för att få bort de döda hudcellerna) och är dessutom doftallergiker. Har du någon hudcreme och foundation du kan rekommendera till mig?

Tack snälla på förhand!

• Rosebud06

Rockbröllop: Tack för att du ger oss av din tid och kunskap! :)

• Rockbröllop

Saralisa: Okej... det som är viktigt är ju att underlaget passar din hudtyp vad gäller dofter, vad den ska göra för din hud och färgen ska passa.

Försök hitta en fuktcreme... LOREAL hara en bra fuktcreme (kommer inte på namnet nu) och NIVEA har en som heter AQUA, den e riktigt bra...tror dock den doftar. Men det där får du som doftallergiker hjälp med i butiken.

En underlagscreme ska vara samma färg som din hals.... ja, man får vara realistisk, nu på sommaren är min hals vit o ansiktet brunt...solen lyser ju faktiskt uppifrån :D o är man förälder som jag så ligger man ju inte på stranden, utan sitter :D:D

Men ett tips är att ha på foundation på haklinjen, o då ska det inte se så tokigt ut vad gäller färg utan passa ihop på ett bra sätt! Hitta en foundation som inte är så täckande.... NIVEA har en billig bra som heter SKIN LIKE. MUS har inga bra foundation (tycker jag). Lorela har en som är bra oxå, en inte alltför täckande.

Hoppas du fått lite idéer nu :)

• Rockbröllop

Rosebrud 06: Varsågod lilla gumman... lycka till med sminket nu! Hoppas du får bli nöjd.

• Sillal

Rosebud06!!

Om inte sminket höll en vanlig dag..Nu kommer du svettas lite extra och vara nervös ju.. JAg hade inte vågat lita på henne ...
    Lycka till!

• Rockbröllop

Jodå...bara du får huden att må bra under så tror jag det kommer bli bra faktiskt!

• Saralisa

Tack snälla för hjälpen! Då får jag snart ge mig ut och shoppa! Det börjar dra ihop sig nu! Vi gifter oss på samma dag har jag förstått!

• Rosebud06

Sillal: Visst känner jag mig lite nervös men jag tror ärligt talat att det inte beror på henne eller sminket utan på min hy som dels är torr, dels blir ytligt fet/glansig. Har samma problem när jag sminkar mig själv men då inträffar det tidigare.

Rockbröllop: Jag har köpt både fuktmask och peeling och provade igår. Ska ev göra det en gång till imorgon. Bara peela försiktigt och så på med fukt. Håller tummarna! Lycka till med ditt eget bröllop! :)

• Paddan

Angående puder:

jag var hos en makeupartist i veckan och fick mina ögonbryn fixade och hon tipsade om att man kan köpa sk blotting papers, som tunna papper som man trycker mot huden och som suger upp och mattar.
    Jag har använt sådana själv tidigare (har en galen tzon) och de fungerar jättebra.

hon sa att de var bättre då man ofta redan är ganska kraftigt sminkad och det inte är bra att lägga lager på lager.

Ett tips bara!

Svar på tråden Sminktips!!!