• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Hmmm... peela huden minst en gång denna vecka. O en ansiktsmask hinner du nog med...

Puder vet jag inte, alltså..... hmm, det gäller ju att din hy mår någorlunda schysst under. Men lite puder kan du nog bättra på med! Klappa på lite försiktigt, o använd mineralpudret du.

Lycka till på lördag

• Saralisa

Snälla Rockbröllop kan du hjälpa mig också? Min frisör kommer att sminka mig och därför ska jag ha med mig egen hudcreme och foundation - något jag aldrig haft förut!!! Jag kör med bara kajal och mascara för det mesta så jag är inte så van mao...

Saken är den att jag har väldigt torr hy (läste ditt råd till Rosebud06 ovan och tänkte ta hjälp av min jojobapeeling för att få bort de döda hudcellerna) och är dessutom doftallergiker. Har du någon hudcreme och foundation du kan rekommendera till mig?

Tack snälla på förhand!

• Rosebud06

Rockbröllop: Tack för att du ger oss av din tid och kunskap! :)

• Rockbröllop

Saralisa: Okej... det som är viktigt är ju att underlaget passar din hudtyp vad gäller dofter, vad den ska göra för din hud och färgen ska passa.

Försök hitta en fuktcreme... LOREAL hara en bra fuktcreme (kommer inte på namnet nu) och NIVEA har en som heter AQUA, den e riktigt bra...tror dock den doftar. Men det där får du som doftallergiker hjälp med i butiken.