• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Elora:

Ja, det är en hel del grejer som ska på :)

Hur kan jag hjälpa dig?

• PaNic

Rockbröllop...

Har tänkt att fråga dig om en jättetjänst, men bara om du vill och har tid!!! JAg förstår verkligen om du har annat för did! Jag håller på med ett skolarbete som bland annat skall innehålla en brud-make och då du är så superduktig i detta ämne, så undrar jag om du kan hjälpa mig lite, med lite tips och råd eller kanske till och med någon variant av arbetsbeskrivning... Maila mig gärna på paulaluoma@hotmail.com

• caprea

okej... jag tolkade fel.. blev bara fundersam... annrs tycker jag den här tråden är superbra och försöker följa med så gott det går... tyvärr har jag inte råd att köpa alla superprodukter... =(

• ETL

Jag använder sällan puder, men tänkte att jag kanske skulle göra det när jag ska göra min bröllopssminkning. Ska jag välja ett compact puder eller ett "löst"? Bör det vara med färg eller transparant.
    Skulle även vilja ha tips på något bra läppstift. Använder sällan läppstift annars. Vill ju ha ett som är kyss äkta.
    Tack på förhand.

• brudivinter?

har du en bra färg på din foundation sa ta en färglös som inte ändrar färg på din foundation.
    Ska själv ta hjälp av max factors lip finity så behöver jag inte oroa mig hela tiden att läppstiftet inte sitter kvar iallafall :)

• Rockbröllop

Panic:

Så fort jag gift mig lovar jag o hjälpa dig! Jag har snart 3 veckor kvar så de e rumpen full kan jag lova! :D

• Rockbröllop

ETL: Ett löst puder funkar nästan bäst denna dag. Tar bort det blanka oxå. Gärna så transperent som möjligt!

Max factors Lip Finity slår nog allt, det sitter garanterat hela dagen, vill du det ska glänsa (eftersom det är ganska matt) har du på lite glans! Kram o lycka till!

• charlie06

mascara igen...

köpte en från loreal tror jag det är, den som man först stryker på ngt ofärgat klet med..:)

men den är vattenfast... kanske inte ska ha det..eller jag vet inte...

vad ska ni andra ha? en bra vattenfast mascara ngn kan rekommendera? finns kanske tips i tråden men den är ju så lååång!

• PaNic

Rockbröllop! Det är helt OK, jag förstår!!! Vi tillhör ju båda 26/8-brudarna. Mitt arbete ska dock vara klart redan 22/8, men det ska nog bli bra ändå! Finns ju massa goda råd på denna tråd om inte annat... Tack ändå, och kram på're!

Svar på tråden Sminktips!!!