• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • jenmar

tack för tipsen! ska ut å leta i morgon tror jag! det börja kännas snustorrt i den gamla...

• Respons

Rockbröllop, tack för hjälpen. Spännande, nu måste jag till MUS.... ;)

• pickolina

Halleluja

Hoppar in här lite... Blir du lika blank om du går osminkad??? I sådana fall använder du fel hudvårsprodukter. Det är steg ett, det viktigaste steget. Sedan kommer sminket. Gällande sminket kan jag rekommendera ID´s mineral foundation + mineral veil. Det är det smink som håller bäst på mig och det finns MÅNGA andra här på BT som säger samma sak.

Det är en balansgång när man ska hitta bra produkter till en hud som är fet, speciellt som den kan vara fet av olika anledningar..... Många blir tex hjälpta av att sluta anv produkter för fet hy och istället använda produkter för normal hy och ibland tom för torr hy. Fast nu pratar jag alltså om hudvård, inte om smink... :)

• Pikalurven

pickolina;
    Nej jag blir inte fullt lika blank utan smink. Använder Md formulations rengöring och ögoncrem. Hudcream använder jag överhuvudtaget inte. Blev tipsad av en hudterapeut om rengöringen men den kanske inte passar mig ändå...

• pickolina

Oki, men du blir ändå blank låter det som...då har du nog inte hittat de optimala produkterna för din hy.... Att inte använda dagkräm eller primer innan sminket vet jag inte heller om det är så bra. Det kanske experterna kan svara på men det går mot allt jag läst och hört i alla fall....