• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • jenmar

tack för tipsen! ska ut å leta i morgon tror jag! det börja kännas snustorrt i den gamla...

• Respons

Rockbröllop, tack för hjälpen. Spännande, nu måste jag till MUS.... ;)

• pickolina

Halleluja

Hoppar in här lite... Blir du lika blank om du går osminkad??? I sådana fall använder du fel hudvårsprodukter. Det är steg ett, det viktigaste steget. Sedan kommer sminket. Gällande sminket kan jag rekommendera ID´s mineral foundation + mineral veil. Det är det smink som håller bäst på mig och det finns MÅNGA andra här på BT som säger samma sak.

Det är en balansgång när man ska hitta bra produkter till en hud som är fet, speciellt som den kan vara fet av olika anledningar..... Många blir tex hjälpta av att sluta anv produkter för fet hy och istället använda produkter för normal hy och ibland tom för torr hy. Fast nu pratar jag alltså om hudvård, inte om smink... :)

• Pikalurven

pickolina;
    Nej jag blir inte fullt lika blank utan smink. Använder Md formulations rengöring och ögoncrem. Hudcream använder jag överhuvudtaget inte. Blev tipsad av en hudterapeut om rengöringen men den kanske inte passar mig ändå...

• pickolina

Oki, men du blir ändå blank låter det som...då har du nog inte hittat de optimala produkterna för din hy.... Att inte använda dagkräm eller primer innan sminket vet jag inte heller om det är så bra. Det kanske experterna kan svara på men det går mot allt jag läst och hört i alla fall....

Men som sagt, jag kan varmt rekommendera dig ID´s smink... Om du har möjlighet att gå och bli provsminkad så kan du se om det fungerar bättre mot blankheten....

Jag har slutat med t-zonkräm och har inga större bekymmer med att jag blir blank under dagen, sedan jag hittade rätt hudvård och smink.. :)

Men det är en djungel... För mig är det Ole Henriksen och ID som fungerat men det är ju så individuellt det där...

Tror dock att du borde använda en dagkräm oavsett.... Det är ju den som skyddar huden mot väder och vind under dagen och återfuktar så att man ska slippa bli så fet/blank...osv.....

• Toca

När vi är igång och pratar smink vill jag tipsa alla Västeråsbrudar om Kicks. Helt fantastisk tjej därinne som hittade rätt färg på läppstiftet till mitt bröllop på mindre än en minut. Till saken hör att jag aldrig använder läppstift annars... Hon valde både märke och färg otroligt snabbt.

• Rockbröllop

Toca:

Kul o höra att Du fått den hjälp man ska få i såna butiker! :)

Pikalurven:

Preis som oickolina skrev så är det väldigt bra att använda en ansiktscreme. Det som händer med huden när den inte får fukt är att den producerar än mer talg....(fett). Så det kan nog kanske hjälpa dina bekymmer en del!

• Pikalurven

Oki, Tack! ska genst gå och köoa mig en fuktcream!

• martinibruden

Jag undrar hur viktigt det är med id.s borste till. Jag såg att HM hade en liknande borste men tror ni att det funkar bra till ID.s foundation(puder).

• Rockbröllop

Martinibruden:

Jag har hört (har inte provat i.d själv) att det är viktigt att använda i.d:s borste. Annars förlorar det liksom hela grejen. Men, kanske bäst att du kollar med såna som verkligen kan i.d.

Svar på tråden Sminktips!!!