• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Charlie 06: Jag hörde något om Kanebo #38. Den ska tydligen vara bra, bvattenfast....tipset kom på denna tråd!

PaNic: Jamen, det e ju du gumman, från vår Augustitråd! Filåt att jag inte hinner hjälpa dig!!! Hoppas det går bra ändå!

Kraaaam

• PaNic

Rockbröllop: KLart att det kommer att gå bra!!!

En fråga som kanske redan är besvarad på tråden...Vattenfast mascara på den stora dagen eller inte??!!? Vissa menar att det är självklart h2o-fast som gäller, andra menar att den kladdar, och att man därför ska ha vanlig mascara, och dutta bort det som rinner... Vad tycker ni???

• brudivinter?

det beror väl lite på hur känslig du är..
    kommer du att klara dig utan att det forsarfrån ögonen så kör på vattenfast men kommer du att forsa så är det lättare och få bort vanlig mascara..men har du inte en sk vattenfast makeup så kommer den nog också att förstöras om du börjar forsa och så får du ränder på kinderna om du inte hinner torka bort forsen innan den hinner ut på kinden..
    oj vad det blev mycket forsande :)

• pickolina

Som sagt, folk säger olika... Jag har anv vattenfast mascara i minst 10år och badat, duschat, gråtit på begravningar och övrigt...och då menar jag hysteriskt gråt i timmar....och min mascara har aldrig varken kladdat eller runnit. Den sämsta jag haft var kanebo 38¤, den klibbar ihop fransarna om man gråter redigt men Lancome klarar skivan utmärkt...

• Sannis_

Finns det nån bra highlighter som man kan kan använda tex för att få effekten smalare näsa?

• viking76