• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Viking 76:

Precis som brudinviter? skrev så bör du torrborsta läpparna om du nu har torra läppar. Sedan använda något bra serum som gör dom mjuka. Lip Finity blir väldigt fin om man låter den torka ordetligt innan du applicerar glosset efteråt.

• Rockbröllop

Elora: Tantig kanske är beroende på färg. Jag tycker att lip finity har en brunaktig färg som blir jättefin på. Lite gloss på det så får du en jättevacker mun, jag lovar :)

• Glam

Rockbröllop:
    När gick du din utbildning?
    Gick du på IMC? Jag har gått en utbildning där, tänkte ifall vi har gått i samma "klass"

• Rockbröllop

Glam:

Nej, jag har gått MUS utbilning... på drottninggatan.

:)

• jocelyn

Rockbröllop nu har jag en lite "trickig" fråga till dig;

Jag har blå ögon, guldfärgat hår (min naturliga hårfärg) och hy som har rosa/kall underton.
    Jag undrar vilka färger jag bör satsa på till ögonen?

Brunt fungerar inte det drar bara fram det röda i hyn.

Tacksam för tips!!!

• pinzett

Rockbröllop: IMC är MUS utbildning...som ligger på Drottninggatan !!!!
    Eller menar du att bara gått en kvällskurs på MUS i butiken kanske?
    Hmm...

• Glam

Rockbröllop:
    Jag har okså gått på drottninggatan Make up store, på International makeup center och make up stores egna på 11dagar.

• Respons

Rockbröllop & alla andra:

Vilken tråd, jag bara läser och läser (fast jag borde sova)... :) :)

Nyfiken på vad ni har för rouge? Vilka är bra?
    Tips på färg till en tjej med råttfärgat hår men med nånga ljusa slingor i, min hud är mot det gula hållet och ögonen är grå/gröna..??

• Rockbröllop

Glam o Pinzett:

Just det...IMC...international makeup center hette det ju! Jag gick 20 veckors utbildningen dagtid!

13-17. När gick du Glam????

• Rockbröllop

Jocelyn:

Okej... spontant känner jag att du kanske ska satsa på varmare färger. Gammelrosa, varma brun/beiga toner och kanske en varm plommonton.

Det kommer i varje fall att framhäva din ögonfärg.

Svar på tråden Sminktips!!!