• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • caprea

jag var på sminkföreläsning igår och då sa hon att blåa ögon framhävs av brunt och bruna ögon av rosa.... här tvärtom? blev lite osäker nu...

• Jozzylecter

Vet inte om ngn har frågat detta förut (orkar inte skumma igenom alla 28 sidorna), men hur gör man när man har små ögon? Vill alltså få dem att se större ut. :) Om jag använder någonsomhelst färg under ögat tycker jag att mina ögon bara blir rundare.

• biddi

elora

jag har testat MaxFs nya m siliconborsten och e hel såld. Även när den var helt ny så blev det inte så klumpgt och kletigt som det brukar bli med nya mascaror. och den separerar fransarna jätte bra. så den kan jag rekomendera varmt.

• September mys

jag är orolig för att fondation och puder ska lämna avtryck på klänningen efter som man ska sminka/tona dekoltaget också.. nått tips ang hur man slipper få såååånna fläckar på klänningen =)

• elora

Biddi: Tack för tipset! Då blir det nog en sån nästa gång jag vågar mig tillbaks till Lindex, har ju häckat där flera dagar i rad ;)

Lite mer sminkfunderingar men först ett tips: www.nivea.se/frameset.php
    Gå in på Niveas hemsida, där fanns många intressanta saker. Dels vinna smink till hela fejan. Sedan sminktips och man kan göra en virtuell sminkning :D Kul värre!

Fick lite info av min väninna igår som gifte sig i maj och hade fått en sån där make-up dag på MUS. Jösses då blev jag lite nervig för det var ju inte bara en grej hon klemade på i ansiktet och dessutom mängden! För man ska ju överdriva lite mer t ex när man har glasögon som jag ska ha. Men just olika concealers -oboy...

:D

• Rockbröllop

TBT: Gröna toner, plommontoner ska du satsa på som brunögd. Dessvärre är det svårt att säga om det ska vara i varma eller kalla toner, beror lite på hur slags du är brun. Asiater brukar vanligtvis passa i kalla toner dock.

• Rockbröllop

Elora:

Du har mail. :D

• Rockbröllop

Caprea:

Inte tvärtom, jag har nämnt att blåögda framhöver sin egen färg av bruna toner, rosa toner och silver toner.

Brunögda framhäver sin bruna färg genom plommon toner, gröna toner.

• Rockbröllop

Jozzylecter:

Tänk på att markera ögonen försiktigt med penna både under oh över, tycker du det blir för skarpt kan du sudda kajalranden med lite skugga. Använd lite vitaktig kajal på nedre fransraden. Testa det får du se...:)

• Rockbröllop

Miss september:

Det går nog inte att undvika det... min rekommendation för det är att istället använda brun utan sol där istället.

Svar på tråden Sminktips!!!