• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • *Septemberbrud*

Hej!
    Suveränt bra tråd! Har funderat på att sminka mig själv vid bröllopet....men är rädd för att sminket inte ska sitta ordentligt. Ska prova primer under ögonskuggan!

Rockbröllop: (lite färgtips)
    Jag är brunett (med lite guldröd ton) och har ganska mörkt bruna ögon och väldigt mörkt bruna ögonbryn.
    Ska antagligen ha en brudbukett med stark céricerosa rosor och limefärgade blommor och rosa kallor....( e lite osäker på om färgen passar mig) men vilken färg på smink skulle du rekommendera? Vanligtvis brukar jag ha guldiga toner och brunt.

Tack på förhand!
    kram Maria

• helena_h

såg i en annan tråd om rocktema, att du ska gifta dig i uppsala. då är det kanske på make up store i uppsala du har jobbat? det är där jag ska bli sminkad på min bröllopsdag på lördag

• elora

Hej!!!
    Tar tacksamt emot hjälp då jag tänker fixa till mig själv.

Dock har jag lite bekymmer med främst bra mascara men sedan vad jag ska ta på läpparna.
    Mascaran först: har nog lite tunna fransar för oavsett borste har jag svårt att fästa mascaran. Eller är det bara att borsta på tills det tillsist fastnar?

Så till mina läppar: har enligt mig själv väldigt fylliga läppar med tydliga konturer på överläppen. Egentligen rätt så perfekta, förutom när det gäller smink! För hur jag än provar mig fram ser det ut som jag smetat ut läppstift eller jag ser helt enkelt för spacklad ut! Läpparna blir oftast mörkare även om jag väljer lite ljusare färg.

Vad har du för läppstiftstips men främst -vad för läppglans kan du rekommendera som sitter minst en timme (kyrktimmen, hehe) och som inte känns uttorkande vilket många jag provat gör.

Samt! har köpt Maybellines Cream Mousse Matté (nåt sånt) och undrar om jag ändå ska lägga på underlagscréme först och sedan moussen? Men vilka underlagscrémer är lämpliga till mig som har lätt för att svettas och cremen känns så smetig?

Lite frågor, hoppas någon vill hjälpa!
    Går även att maila
    :D stekman@spray.se

• Sibylla

Köpte nu ACO time shimmering lotion för att smörja in armarna för jämnare hy och sen tänkte jag smörja in lite i ansiktet också. Men... När ska jag smörja denna skimrande creme, före eller efter min foundation? Jag vill ju se lite "glamourig" ut och inte bara helt slät och dockaktig.

• onsdag i oktober

Sibylla: Jag har också köpt ACO time shimmering lotion. Jag tyckte att den var lite för glimmrande. När jag kom ut i solen glimmrade hela jag

Mitt tips är att du blandar i lite i din vanliga foundation. Jag har en skimrande foundation som är speciellt till ansiktet men blandar ut den också. Blir super

• Sibylla

Ok, tack för tipset! Kände bara att jag stod med ännu en produkt som jag inte fattade vad jag skulle göra med den...

• Yiin

Hej Hej:)

Har en liten fråga till dig angående sminkning till bröllopet:)
    Jag har brunrött hår och blå ögon, tror du att jag skulle passa i en ljusrosa sminkning? Eller vad ska jag ha för färg?
    E sååå dålig på det här :D
    Men det är tur att du finns här:)

• Bröllopstokiig

Hej Rockbröllop!
    Har läst inläggen och fått bra tips. Tack för att du tar dig tid och kraft till detta! Har några frågor som jag undrar om du har tid med.
    -Jag har blont hår och melerade ögon med mest inslag av grönt och blått. Jag vill lyfta fram det gröna, vilken färg på ögonskuggan skall jag ha? (för tillfället har jag två färger från MUS, en eyedust som jag inte längre kan se vad den heter men den är lite roströd, och eyeshadow gold) Kan du rekommendera någon annan? Har tyvärr inte tillgång till MUS där jag bor.
    -Jag älskar läppglans och brukar använda ett från max faktor som är lite "läppfärgat, vilka skuggor passar bra till det?
    -Kan du rekommendera några bra läppglans? (Gillar sådana som ser "fuktiga" ut)
    Har läst här inne om Kimora Lee Simmons som skall vara bra. Likaså lyfter Ebba von Sydow i Veckorevyn (erkänner, jag läser trots att jag säkert är 10 år för gammal...;) Duwop´s Lipvenom, vet du något om dessa? Skall gifta mig i New York i augusti och tänkte passa på att inhandla där då.

Tusen tack för din hjälp och engagemang!
    Kramar!! :)

• Lianna

Jag igen.... hänger på frågorna om mascara. Har du någon bra att rekommendera som förlänger fransarna?
    Brukar använda Lóreal och är nöjd med den men alltid kul med nya tips. Lancome har jag också kört med tidigare och de är ju bra.

Tack än en gång!! :)

• Rockbröllop

Septemberbrud:
    Ja...prova primer, det är kanon!
    Färger.... ja har du ceriserosa blommor i buketten tycker jag helt klart att du kan köra sminkningen åt det rosa hållet. Finns en jättefin på MUS. Kan fasen inte komma på namnet nu, tror att det tagits upp tidigare i tråden! Sugarpink, var det så??!! Näej, kommer inte ihåg nu! Men tänk dig en lite mörkare rosa som du sedan tonar ut med en guldigare ton.... tror det blir kanonfint på dig!

Svar på tråden Sminktips!!!