• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • *Septemberbrud*

Hej!
    Suveränt bra tråd! Har funderat på att sminka mig själv vid bröllopet....men är rädd för att sminket inte ska sitta ordentligt. Ska prova primer under ögonskuggan!

Rockbröllop: (lite färgtips)
    Jag är brunett (med lite guldröd ton) och har ganska mörkt bruna ögon och väldigt mörkt bruna ögonbryn.
    Ska antagligen ha en brudbukett med stark céricerosa rosor och limefärgade blommor och rosa kallor....( e lite osäker på om färgen passar mig) men vilken färg på smink skulle du rekommendera? Vanligtvis brukar jag ha guldiga toner och brunt.

Tack på förhand!
    kram Maria

• helena_h

såg i en annan tråd om rocktema, att du ska gifta dig i uppsala. då är det kanske på make up store i uppsala du har jobbat? det är där jag ska bli sminkad på min bröllopsdag på lördag

• elora

Hej!!!
    Tar tacksamt emot hjälp då jag tänker fixa till mig själv.

Dock har jag lite bekymmer med främst bra mascara men sedan vad jag ska ta på läpparna.
    Mascaran först: har nog lite tunna fransar för oavsett borste har jag svårt att fästa mascaran. Eller är det bara att borsta på tills det tillsist fastnar?

Så till mina läppar: har enligt mig själv väldigt fylliga läppar med tydliga konturer på överläppen. Egentligen rätt så perfekta, förutom när det gäller smink! För hur jag än provar mig fram ser det ut som jag smetat ut läppstift eller jag ser helt enkelt för spacklad ut! Läpparna blir oftast mörkare även om jag väljer lite ljusare färg.