• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • pickolina

Hello! Du har säkert gett tips om detta tidigare men orkar inte läsa hela tråden, sorry! :)

Jag skulle vilja ha tips på en bra concealer för att ha under ögonen.. Som man kan ha även när man är osminkad för övrigt. Sedan inbillar jag mig att man får rynkor av att smeta ut den med fingarna??? Är det så, i sådana fall kanske det borde vara en som man anv borste till?!

• Augusti-06

pickolina

Rockbröllop och även jag har tidigare tipsat om denna:
    "Jag har en favorit på makeup store, cover all mix heter den, det är 3 olika färger på consealer. Den grönaktiga täcker allt rött, den rosa täcker allt blått och den beiga täcker allt brunt."

• pickolina

Augusti-06

Tack men jag vill verkligen inte köpa den då jag enbart vill ha en concealer för att ha under ögonen! Dvs jag behöver ingen allround produkt som kan dölja allt, dvs finnar osv... Jag har inga sådana behov.

Vet att MUS har en som heter "cover all red" och "cover all blue" men jag vet inte om de är bra eller hur bra de passar i nyans... Andra märken har ju alltid olika nyanser att välja mellan då man har väldigt olika hy....

• Augusti-06

Då kan jag tänka mig att "cover all blue" kan vara bra... Men som sagt TS e ju bättre än mig på detta. :)
    På MUS brukar man ju få hjälp att pröva färger om man ber om det...

• pickolina

Augusti-06

Får gå dit och be om att få testa.. Men det är ju bra att få höra att det är en bra produkt innan i alla fall, för säljarna säger ju alltid att det är bra produkter.... *hehe*

Tack tack! :)

• Deej

Jag har köpt en concealer på body shop som är helt fantastisk! Den täcker verkligen det mörka under ögonen, använder den där dagar när jag vaknar o ser ut som en zombie :)

• Rockbröllop

Augusti -06:
    Om du är väldigt ljus..med tanke på både hår och ögon så tycker jag att du satsar det sotiga i grått. Tar du i svart tror jag att det kan bli lite för stark kontrast till allt ditt ljusa. Tycker absolut inte att det är fel att ha en sotig make up på ett bröllop om man vanligtvis brukar sminka sig en hel del.

Själv ska jag ha svartsotig make up....

• Rockbröllop

Pickolina:
    Tycker du har fått bra svar här på tråden, augusti 06 har skött det bra :D.

Som sagt...cover all blue ska du testa! Och precis som du säger kan det kännas som om det blir mer rynkigt när man applicerar med fingrarna. Detta pga att man oftast får på mer än vad man egentligen behöver. Använd alltid syntet pensel till kladdiga produkter!

• aswe

Jag är i desperat behov att hjälp. Jag blir så lätt generad när jag blir nervös så jag skulle vilja veta vad jag kan använda för produkter som dämpar ner det.

• pickolina

Rockbröllop

Jo jag har faktiskt redan en syntetisk concealerpensel... :) Tackar för omtanken! :D Det här med rynkorna, jag menar inte att de syns mer när jag har concealer utan att jag inte hade en enda rynka innan jag började anv concealer för några månader sedan... Men nu har jag minsann fått det. Kan ju lika gärna vara ren tillfällighet men man börjar ju undra om det har med att göra att man "drar" i huden när man smetar med fingarna + att concealer ofta är uttorkande har jag hört?!... Hmmm, tja, nu är ju rynkorna redan där så... :(

Svar på tråden Sminktips!!!