• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Kollat sidan nu.... nja...bättre kan dom ju :(

• aérdnA

Jag skulle vilja veta hur man täcker finnarna, så att de inte syns alls..
    Just nu använder jag max factors foundation "lasting performace" och sedan använder jag ett coverstick från maybelline eller izadora... (+ rouge från l'oreal eller bronzingpuder från maxfactor..)

Foundationen täcker ganska bra, men det ser "spacklad" ut, och sedan använder jag coversticket över det för att täcka finnarna..

HUR ska jag gör för att täcka dem så att de inte syns alls, med ett så naturligt och jämnt resultat som möjligt? Ge gärna tips på produkter mm...

• Rockbröllop

Aerdna:

Jag har en favorit på makeup store, cover all mix heter den, det är 3 olika färger på consealer. Den grönaktiga täcker allt rött, den rosa täcker allt blått och den beiga täcker allt brunt.

Den gröna täcker jättebra, man får ju inte ösa på dåra :) Sen avslutar du med en relativt täckande foundation. Dutta gärna på de partier där du har finnar så att du inte drar ut produkterna där, då drar du ut det som ska täcka. Hoppas det hjälper bra!

• aérdnA

Tack så mycket:)
    Har du några förslag på en sådan foundation?
    Och hur mycket kan denna trippel-concealer tänkas kosta? :)

MVH

• Rockbröllop

Foundation som täcker bra tycker jag att NIVEA har, den heter beauty protect....
    Försök hitta en färg som passar dig bra så ska du se att det mesta skavanker man har täcks bra!!! :D

• jocelyn