• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Kollat sidan nu.... nja...bättre kan dom ju :(

• aérdnA

Jag skulle vilja veta hur man täcker finnarna, så att de inte syns alls..
    Just nu använder jag max factors foundation "lasting performace" och sedan använder jag ett coverstick från maybelline eller izadora... (+ rouge från l'oreal eller bronzingpuder från maxfactor..)

Foundationen täcker ganska bra, men det ser "spacklad" ut, och sedan använder jag coversticket över det för att täcka finnarna..

HUR ska jag gör för att täcka dem så att de inte syns alls, med ett så naturligt och jämnt resultat som möjligt? Ge gärna tips på produkter mm...

• Rockbröllop

Aerdna:

Jag har en favorit på makeup store, cover all mix heter den, det är 3 olika färger på consealer. Den grönaktiga täcker allt rött, den rosa täcker allt blått och den beiga täcker allt brunt.

Den gröna täcker jättebra, man får ju inte ösa på dåra :) Sen avslutar du med en relativt täckande foundation. Dutta gärna på de partier där du har finnar så att du inte drar ut produkterna där, då drar du ut det som ska täcka. Hoppas det hjälper bra!

• aérdnA

Tack så mycket:)
    Har du några förslag på en sådan foundation?
    Och hur mycket kan denna trippel-concealer tänkas kosta? :)

MVH

• Rockbröllop

Foundation som täcker bra tycker jag att NIVEA har, den heter beauty protect....
    Försök hitta en färg som passar dig bra så ska du se att det mesta skavanker man har täcks bra!!! :D

• jocelyn

Tack för svar! Har alltid undrat över det där med oljefri...men det låter ju smart så sminket sitter "fast" mer. Man vill ju gärna undvika gråtränder på kinderna, det kanske är bäst med oljefri då alltså. :)

• Brud 2008

har du nåt tips på nån mascara som inte klumpar ihop sig om man gråter, kan behövas :) Alla fransarna klumpar ihop sig och sen måste man tvätta bort allt för att få rätt på det....

• Stinisen

Hej!
    Vilka färger tycker du passar om man är naturlig rödhårig och har blå ögon... Jag har lite svårt att hitta något som passar.
    Tacksam för hjälp.

• helena_h

hej rockbröllop!

Var på konsultation hos make up store idag, inför bröllopsdagen. och resultatet blev helt okej. på lite avstånd ser det bra ut, men på nära håll känner jag mig hemskt spacklad. särskilt på kinderna. tjejen använde concealer där också. hur ska jag förklara att jag vill ha det? mindre spacklat sa jag, tror du att budskapet går fram då? det måste ju liksom bli perfekt på dagen!

vad tror du om att jag tar med mig den foundation jag använder i vanliga fall, och ber henne använda den istället. bra el dåligt?

• chai

Rockbröllop
    Det är en tjej som delar lokal med min frissa och för "gemensamma kunder" har hon erbjudandet:
    >>Brud makeup 60 +30 min 550:-
    Vi träffa en gång innan bröllopsdagen, då vi går igenom allting och tillsammans diskuterar fram hur du vill ha det, så att du känner dig trygg på din stora dag.

en annan fråga:
    kan man ha foundation i urringningen? har tunn blek hud där och får aldrig färg ens om jag solar, så man ser alla blodkärlen genom huden... kan ju vara skoj att dämpa de blåa trecken en aning liksom...

Svar på tråden Sminktips!!!