• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Lilla Svartsmurfan

Jag har ganska bra koll nu, men jag önskar att jag hade haft det när jag var 18! Att någon hade upplyst mig då, då var man ju ute och raggade, nu har man ju sitt på det torra!! hehe...

• Lilla Svartsmurfan

Till alla sminkintresserade här:

Jag har precis testat
    Clarins "Lisse minute, base comblante, instant smooth perfect touch"
    och blev mycket imponerad...
    och jag är svår att imponera...

• Thezz

Rockbröllop
    Kan du rekommendera en bra dag kräm till ansiktet? Har lite fetare hy, vid T-zonen men annars normal. MVH / Therese

• tärna2006

Hej!
    Jag har typ inget pigment runt ögonen så jag har två vita ringar runt ögonen vilket syns ännu mer när jag blir solbränd. Till vardags använder jag ögonskugga vilket gör att det över ögat inte ser lika vitt ut men under är värre. Använder inte fondation, puder osv så ofta. Men finns det något jag kan anv just runt ögonen?

En riktigt bra tråd föresten!

• Rockbröllop

Svartsmurfan:

Haha, ja...primer, trodde du menade den man har på ögonlocket. Då förstårj ag att du har den först :D
    I övrigt är det helt riktigt! Duktig tjej :)

Ja, jag tycker att det sitter bättre när man blöter penseln, dock kan det vara svårt för en ovan o få det bra, tror inte du e ovan :)

Ja, precis...lagom till man blir riktigt snygg är man redan krokad :D:D:D

Thezz:
    Jag har en favorit, jag har likadan hy som du har.... Niveas All day aqua. grymt bra för oss som har lite t-zons besvär. Den ger ren fukt o känns aldrig fet!!!

Tärna 2006:
    Jag har tvärtom, fast i pannan...tampas med bruna fläckar, pigmentbekymmer efter graviditet.
    Men ljusa fläckar... det enda jag kan rekommendera är just foundation som täcker detta o ger dig samma färg i ansiktet. Du skulle ju kunna ha lite concealer i en passande färg och lite foundation runt ögonen bara...helst nu när man för övrigt är brun och fräsch i ansiktet.

• Lilla Svartsmurfan

Tack Rockbröllop!

Nu önskar jag bara att sminkproducenterna kan lägga lite krut på "anti-klibb-kräm" för just nu är jag riktigt klibbig av värmen!

Spelar ju ingen roll att man är skitsnyggt sminkad när det är för hett och klibbigt för att "kramas!!!!

• Lilla Svartsmurfan

Till ögonlocken verkar det som om MUS har den bästa, efter att ha följt flera trådar här på BT.

På Kicks och Åhlens kan du få prover på de flesta märken, har de inte färdiga prover häller de lite i en liten burk. Köp inget utan att prova!

• Lilla Svartsmurfan

mitt ovanstående inlägg syftar på primer som du har i hela fejset under underlagskrämen, men min hjärna hinner inte med i värmen utan jag skickar iväg inläggen innan jag har tänkt klart....

• Bettan, Skåne

Lilla Svartsmurfan: så den där Clarins grejen är alltså för hela anstiktet så att sminket håller bättre, eller? skulle nog vara nått för mig isådanafall.

Svar på tråden Sminktips!!!