• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Augusti-06

Glam
    Vad bra! Då vet jag lite vad jag kan "kräva" ;) iaf. :)

• Augusti-06

caprea
    Vad vill du ha bilder på? Olika sminkningar eller såna som "Glam" har gjort?

• Izunia

ja nu far jag titta in i denna traden lite..har inte läst alla inlägg.

Har precis fatt en provsminkning. Eller ett öga malat rättare sagt. Det blev langt ifran vad jag tänkt mig. Hon fick mala till hela tiden da jag vill ha en mörkare, sotigare look. Om jag ska vara ärlig ser jag ut som jag har festat dagen innan och glömt tvätta av mig! :o Jag gör det bättre själv.
    Nu är det sa att jag har bokat in tid för smink och provsmink även hos MUS. Jag hoppas verkligen att de kan möta mina förväntningar. Här är en bild pa hur jag vill ha det. Ni som är proffs...är detta sa svart?

groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/haruppsttning.msnw&PhotoID=246

• Augusti-06

Izunia
    Hej! Jag vet att vi har pratat o mailat om sotiga ögon förut... Föststår inte varför det verkar vara så svårt?... Har du avbokat den du prövade nu då o hoppas på MUS istället?
    Jag måste nog se till att iaf. få ett öga sminkat innan den stora dagen vill ju inte att det på bröllopsdagen ska kännas som du säger, har ju inte tid att åka hem o tvätta bort o sminka nytt + att man kanske inte har köpt alla saker man skulle behöva om man räknar med att nån annan ska sminka...

• Miss Em

Hej.

Vilken bra trad!

Undrar om tips for att reducera pasar under ogonen.