• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Augusti-06

Glam
    Vad bra! Då vet jag lite vad jag kan "kräva" ;) iaf. :)

• Augusti-06

caprea
    Vad vill du ha bilder på? Olika sminkningar eller såna som "Glam" har gjort?

• Izunia

ja nu far jag titta in i denna traden lite..har inte läst alla inlägg.

Har precis fatt en provsminkning. Eller ett öga malat rättare sagt. Det blev langt ifran vad jag tänkt mig. Hon fick mala till hela tiden da jag vill ha en mörkare, sotigare look. Om jag ska vara ärlig ser jag ut som jag har festat dagen innan och glömt tvätta av mig! :o Jag gör det bättre själv.
    Nu är det sa att jag har bokat in tid för smink och provsmink även hos MUS. Jag hoppas verkligen att de kan möta mina förväntningar. Här är en bild pa hur jag vill ha det. Ni som är proffs...är detta sa svart?

groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/haruppsttning.msnw&PhotoID=246

• Augusti-06

Izunia
    Hej! Jag vet att vi har pratat o mailat om sotiga ögon förut... Föststår inte varför det verkar vara så svårt?... Har du avbokat den du prövade nu då o hoppas på MUS istället?
    Jag måste nog se till att iaf. få ett öga sminkat innan den stora dagen vill ju inte att det på bröllopsdagen ska kännas som du säger, har ju inte tid att åka hem o tvätta bort o sminka nytt + att man kanske inte har köpt alla saker man skulle behöva om man räknar med att nån annan ska sminka...

• Miss Em

Hej.

Vilken bra trad!

Undrar om tips for att reducera pasar under ogonen.
    Tycker det ar sa svart att ta uppmarksamheten ifran dom. Det har inte hjalpt sa mycket nar jag forsokt med smink da det racker med tex konstig ljussattning sa far man ju skuggor under pasarna.
    Finns det nagot man kan gjora?

• liten lilja

Rockbröllop

jag har en fråga om ögonskuggor.
    övar för fullt på min sminkning inför bröllopet. jag har varit på MUS och köpt skuggor i färgerna cotton candy och glam.
    när jag tränar på ögonmakeupen tycker jag dock inte att det blir speciellt snyggt att markera globlinjen, utan att det snarare ser lite ut som en blåtira, trots att det är gjort precis som försäljaren visade och suddat och allt.

därför unddrar jag om man måste markera globlinjen? eller kan man ha bara en skugga, i det här fallet cotton candy? är rädd för att se översminkad ut... kommer att ha svart kajal för att markera ögonen och har mörka ögon i mig själv.

tack så mycket på förhand!

• Augusti-06

Miss Em

Jag tycker Cliniques ögonkräm e toppen, för påsar o ringar o sen en conceler MUS har en bra med 3 färger som man kan blanda lite som man vill ha...

• Miss Em

Augusti-06,

Tack!

Det ar sa svart att hitta bra kramer sa blir jatteglad for alla tips Har nog lagt over 1000.- totalt det senaste aret pa olika kramer som inte visat sig fungera.

• chai

vilken bra tråd! Tack Rockbröllop...

För ett antal år sedan gick jag en "makeupkurs" på MUS alltså en sån där man får lära sig sminka sig själv litegrand, och de knepen har jag fortsatt att använda och brukar var nöjd med min egen sminkning...

Färgerna hon på MUS valde ut åt mig ligger väldigt nära mina favoritfärger och drar lite åt lila eller plommon, men jag vet inte vad jag ska ha för färger i höst när jag gifter mig... är ganska blek i mig själv och blir inte så solbränd utan får lite fräknar istället. Mina lila-aktiga skuggor brukar bli väldigt snyggt, men jag tror inte de kommer att passa på böllopet eftersom jag kommr ha en röd klänning då...

mina ögon är multifärgade i blågrågrönt, men brukar dra åt grönt när jag är lycklig och hårfärgen är mörkblond till ljusbrun finns det nån tumregel att gå på när man väljer färger?

en annan fråga... om man nu skulle få gjort en brudmakeup istället för att sminka själv, är 500-600 kr dyrt eller billigt (eller normalt ) för provsminkning och brudmakeup 30+60 minuter

Svar på tråden Sminktips!!!