• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Brud 2008:
    Jag har en favoritmascara från MARY KAY faktiskt, det är deras senast släppta som är ruggigt bra! Från affären så tycker jag att MAX Volume från NIVEA är bra och LANCOMES senaste.

Det man bör tänka på är att undvika vattenfast, detta har tagits upp tidigare i denna tråd. Vattenlöslig blir inte hemsk om man gråter.... Hoppas du hittar den som passar Dig bäst!

• Rockbröllop

Stinisen:
    Vackert med rött hår och blå ögon :)
    Du ska helt klart hålla dig till jordfärger, brunt, guld och beiget. Vill du festa till det hela rekommenderar jag en skugga åt det gröna hållet!

MUS har en guld som heter goldglow ( en dust), brunt som heter cookie och en grön (bamboo) som är supersnygg att blanda med guld! :)

• Rockbröllop

Helena_h:
    Om du känner dig spacklad kanske hon ska undvika concealer på kinderna, bara ha foundation.
    Om du har en foundation hemma som du trivs bra med tycker jag ABASOLUT att du ska ta med den. Det är din stora dag och ska få det precis som du vill ha det!

Tänk på att säga att du vill se mer naturlig ut till tjejen som sminkade dig! Helt klart...

Hoppas du blir nöjd, viktigt en sån här dag!!

• Rockbröllop

Chai:
    Alla sminköser sminkar ju olika länge. Om hon har konsultation 60 min först och sedan sminkar på 30 minuter så låter det som en rimligt normal tid tycker jag!