• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Brud 2008:
    Jag har en favoritmascara från MARY KAY faktiskt, det är deras senast släppta som är ruggigt bra! Från affären så tycker jag att MAX Volume från NIVEA är bra och LANCOMES senaste.

Det man bör tänka på är att undvika vattenfast, detta har tagits upp tidigare i denna tråd. Vattenlöslig blir inte hemsk om man gråter.... Hoppas du hittar den som passar Dig bäst!

• Rockbröllop

Stinisen:
    Vackert med rött hår och blå ögon :)
    Du ska helt klart hålla dig till jordfärger, brunt, guld och beiget. Vill du festa till det hela rekommenderar jag en skugga åt det gröna hållet!

MUS har en guld som heter goldglow ( en dust), brunt som heter cookie och en grön (bamboo) som är supersnygg att blanda med guld! :)

• Rockbröllop

Helena_h:
    Om du känner dig spacklad kanske hon ska undvika concealer på kinderna, bara ha foundation.
    Om du har en foundation hemma som du trivs bra med tycker jag ABASOLUT att du ska ta med den. Det är din stora dag och ska få det precis som du vill ha det!

Tänk på att säga att du vill se mer naturlig ut till tjejen som sminkade dig! Helt klart...

Hoppas du blir nöjd, viktigt en sån här dag!!

• Rockbröllop

Chai:
    Alla sminköser sminkar ju olika länge. Om hon har konsultation 60 min först och sedan sminkar på 30 minuter så låter det som en rimligt normal tid tycker jag!

Priset är billigt, absolut... kan ju vara så att hon har en deal med frisören som innebär att hon får sänka priset en hel del för att frisören faktiskt drar in kunder till henne. Frågan om hon är bra får du ju veta under konsultationen!

Jag tror att grått och silver blir kanon till Din klänning!!! Höj gärna det silvriga med silverfärgade accesoarer!

Självklart så kan du ha foundation i urringningen, helst om du känner att det är något där du vill täcka. Tänk på concealern jag pratade om tidigare, den från MUS. Det rosa som täcker allt blått. Den är super att ha på t ex ådror som syns tydligt, avsluta med en passande foundation. Viktigt här är ju att du verkligen har en foundation som är din egen färg!

• audrie

Vilken bra tråd!

Vilka färger på ögonmakeup och rouge är bra om man är mörkhårig men har en massa blonderade slingor och blå ögon?

• Rockbröllop

Audrie:
    Blåögda framhäver sin ögonfärg genom att använda skuggor som är bruna, rosa, silver och orange i färgen. Observera...framhäver din blå färg!

Sen brukar jag sminka mig mycket efter kläderna jag har på mig! SJälv är jag svarthårig med blå ögon! Har sett på vissa amerikanska program att man ska undvika att sminka sig efter klädfärg.... Men, de e amerikaner det!

• DoktorD

Hej!

Har dålig koll på färger och sminkteknik men vill vara jättefin när jag gifter mig i augusti!

Är för tillfället lite solbränd över en riktigt blek grundhudfärg. Mörkbrunt långt hår och mörkbruna ögon. Kalla färger, inget guldigt alls. Och jag passar bara i kalla färger på kläder också. Ska ha en ivory-vit superenkel klänning utan axelband och en blå blombukett. Har ett hjärtformat ansikte med ganska djupt liggande ögon (man ser liksom bara litegrann av ögonlocken när ögonen är öppna). Ganska torr hy. Vill absolut inte ha foundation på mig, lite puder är max annars känner jag mig spacklad, har aldrig använt såna grejer tidigare! Kan däremot tänka mig en del ögonsmink för dem vill jag framhäva.

Tror du att du kan hjälpa mig? Behöver det verkligen! Har du något frisyrtips dessutom?

Tackar för all hjälp!

• Rockbröllop

Hej DoktorD:

Okej, kalla färger. Tänker mig en plommonfärg på skuggan. Som du kanske kan tona ut med en ljusare rosa skugga. MUS har massor av båda! Avsluta med en grå kajal som du sedan suddar ut med pensel för en naturlig look. Och självklart mascara.

Om du inte vill ha foundation så rekommenderar jag en bra ansiktscreme. Nivea har en som heter all day aqua som är grym för torr hy!

Försök hitta en rouge som ger aniktet lite liv...gärna någon som går mer åt det rosa hållet än det bruna, med tanke på din ögon/hår färg!

Jag gör även bruduppsättningar. Så till ett hjärtformat ansikte skulle jag nog se till att du hade luggen samt sidorna uppsatta för att sedan ha det i bak utsläppt, ska försöka hitta en länk som du kan kika på ! :)

• Meddelande borttaget
  • Rockbröllop

Jag la ut några förslag på uppsättningar men dom skulle tydligen granskas först! :(

Svar på tråden Sminktips!!!