Rockbröllop
Vad bra att du inte tog illa upp.. :)
Att dina lärare jobbat inom makeup sedan 80-talet tycker jag inte säger så mkt i frågan dock.. De är säkert väldigt duktiga och kunniga, vilket jag inte argumenterar emot.. Vad jag menar är att kvaliteten på mascarorna säkert har förbättrats avsevärt under åren och då är det bara den tidsenliga erfarenheten som betyder något tycker jag. Du förstår säkert vad jag menar?! :)
Hmm, får jag fråga vilka märken du arbetade med när du anv vattenfast mascara??? Vore kul att höra och kunna jämföra... :)
Jag med min erfarenhet så tvivlar jag själv som sagt inte alls på vattenfasta mascaror. Jag litar dock inte på att ALLA vattenfasta är bra... Lancome har jag dock alltid kunnat lita på... På begravningar, under hysteriska gråtattacker, regn, snö, bad, dusch osv... De har aldrig svikit! Kompisen, som anv icke vattenfast brukar dock se ut som en panda lite då å då... *s* Jag tror att den mascara hon anv är tårfast, vilket många icke vattenfasta är idag och DET kan gå riktigt illa!...
Min erfarenhet (samlat från mig och kompisar) så om man har turen att få tag på en äkta icke vattenfast så försvinner den helt om man gråter. De flesta icke vattenfasta är idag dock tårfasta och de har ofta en tendens att rinna och en riktig vattenfast sitter där den ska, dvs om man anv en bra mascara i alla fall.. :)