• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • yrvädret

Hmm, jag älskar HR Vertiginous maskara, men har inte använt den vattenfasta. Fransarna blir otroliga med den. Jag fegade lite och köpte den icka vattenfasta eftersom jag vet att den är bra. Funderar på om jag inte ska köpa den vatten fasta också och lägga utanpå den vanliga...

• pickolina

Mmmm, mina favoriter är Lancome Flextencils och HR vertiginous... Jag gillar den inte så överdrivna looken när det gäller volym... :) Just nu anv jag faktiskt HR vertiginous... Kan dock inte lova vad den klarar eftersom jag aldrig själv testat det så att säga men jag tvivlar inte en sekund på att den klarar jobbet... :D

• yrvädret

Nej, jag tror verkligen att HR´s maskaror håller måttet. Den icke vattenfasta står emot en heldel ändå, har varit ute i ösregn med den utan att den börjat rinna. Frågan är bara om den står emot en hel dags böl... Fast å andra sidan har jag ju Kanebos 38¤ hemma, så det kanske räcker med den. Lite onödigt kanske att köpa två(!) nya maskaror till bröllopet (säger hon som köpt 5 olika ögonskuggor till brudsminket bara för att hon inte kunde bestämma sig för vilken nyans hon ville ha )

• pickolina

Hehe... :D Kanebo 38¤ klumpar ihop fransarna om man gråter riktigt mycket. Inge vidare snyggt. Fast du kommer säkerligen inte gråta så hysteriskt (som jag kan göra) på din bröllopsdag... :)

• yrvädret

Nej, jag får försöka att inte stå och hulka för mycket Undrar om man kan lägga små lappar med toapapper under ögonen så att tårarna fångas upp på en gång