• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Smilet28

Hej på er därute, brudar! Behöver lite råd och tips ang. några funderingar jag har kring mitt bröllop...Kanske ni kan hjälpa mej på traven
    * Har skrivit lite fakta, roligt om våra gäster...Vad ska jag använda för program för att få det utskivet på ett lång smalt papper? Har Abdone Reader men får inte skiten att funka...
    * Har väldans kort hår, vad kan jag göra för att oxå bli vacker? Tips på sidor som visar riktigt korta frisyrer?
    * In & Utgångsmusik vid utomhusbröllop? Kantor finns ej tillgänglig...
    * Mall till vigselprogram?

Puss & Kram Linda

• Rockbröllop

Helena_h: Näej, jag har jobbat i västerås och på Norrlandsgatan i Stockholm.... :D

• Rockbröllop

Elora: Mascara verkar det som du behöver en med mycket fibrer i. Alltså en som ger volym. Det finns massor på marknaden men jag har en jag gillar starkt ochs om är billig. Nivea har en som ger ruggig volym, den heter volume express (tror jag det va), testa den vettja!

Vad gäller läpparna kanske du ska undvika läppstift o mer använda dig av gloss.
    Kanske en läpp penna i en färg som är så lik din läppfärg som möjligt!
    Läppglans... där har MAX Factor en på tub som är jättebra! Mjukgörande o så sitter den kanon!

Om du känner dig kladdig så bör du ha underlagscremer som är lätta i konsistensen, inte så täckande med andra ord. Vad gäller moussen så ska Du nog bara använda den och inte både och...

• Rockbröllop

Yiin: Skulle behöva veta lite mer om färger på bröllopet?! Vad har du tänkt dig för färg på blommorna o.s.v.? :)

• Rockbröllop

Lianna:
    För att lyfta fram en grön färg på ögonen kan du hålla Dig till plommonfärger...kanske beigebruna hållet oxå! Med tanke på att du har lite blått i dom oxå!

Så länge du håller dig till "läppfärgade" färger behöver du absolut inte tänka på skuggfärger, då passar det mesta!

Som jag skrev lite tidigare så finns det en läppglans på tub från Max Factor som är grym... SItter bra och ser väldigt glansig ut!

Vad gäller mascara så är ju som du skrev Lancome väldigt bra för det syftet! Mary Kay har en som oxå är skitabra!
    Kanebo har det pratats tidigare om i denna bra, har tyvärr inte testat den själv men hörde många som gillade den!

Hoppas det blir bra!! :)

• liten lilja

Rockbröllop

Den rosa skuggan du försökte komma på, kan det möjligtvis vara "Cotton Candy"?

Kram

• Rockbröllop

Liten lilja: Jaaaa...den var det!
    Tack!

• Lianna

Rockbröllop!!
    Tack för ditt engagemang! Lycka till med ditt bröllop! Skall shoppa loss på smink när jag kommer till NY!! Sephoras hemsida har blivit min drog...

Kram Lianna

• Rockbröllop

Lianna: Tack...gulle dig!!

Kramar

• elora

Jag tackar oxå så mycket för tipsen och önskar dig all lycka med på ditt bröllop. Blir man mer fixerad att make-upen ska vara "perfekt" när man arbetar med det? ;)

KRAMAR!
    :D Jenny

Svar på tråden Sminktips!!!