• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Pumpkin

Halloj!

Jag skulle vilja ha tips på en bra volymmascara (som alltså inte ger spretiga spindelfransar) som inte kostar alltför mycket och som finns att köpa på typ H&M, Kicks och liknande. Har använt MaxFactor 2000 Calorie, men tycker att den tar slut/torkar rätt fort och man måste då borsta på hur många lager som helst efter ett tag...

Någon som har nått tips?

• Bröllopstokiig

Hej igen :)
    jag har tänkt att ha röda rosor :)
    Men kan jag ha ljusrosa lgongskugga till det?

• Rockbröllop

Elora (Jenny): Varsågod lilla gumman... :) Jaaa, man blir nog hyfsat fixerad. Det jag mest blir fixerad av, och det gäller nog varje dag i veckan, är nog att ögonen ska vara exakt likadant sminkade (vilket ju naturligtvis nästan är en omöjlighet).... Sen sminkar jag mig i vanliga fall så för mig är det ju jätteviktigt att jag inte är mindre sminkad på den stora dagen. Ska ha sotad make up... :) Lycka till själv!!!

• Rockbröllop

MsNordqvist: Jag har en favorit bland de billiga mascarorna. NIVEAS Volume Express. Den är jättebra!!

• Rockbröllop

Yin: Ja...det är ju inte lägre så tabu att blanda rosa och rött. MEN hade jag fått välja hade jag nog INTE gjort det. Dels för att jag nog tillhör skaran som fortfarande har svårt att blanda dessa två färger.

Jag skulle nog istället satsat på en brun bas skugga...den som ska ligga i globen och kanske tonat ut den med en guldig ton till Dina blå ögon, bruna hår och röda blommorna! Men det är ju som sagt en smaksak :D

• Pumpkin

Rockbröllop
    Då ska jag testa den!

• Rockbröllop