• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Pumpkin

Halloj!

Jag skulle vilja ha tips på en bra volymmascara (som alltså inte ger spretiga spindelfransar) som inte kostar alltför mycket och som finns att köpa på typ H&M, Kicks och liknande. Har använt MaxFactor 2000 Calorie, men tycker att den tar slut/torkar rätt fort och man måste då borsta på hur många lager som helst efter ett tag...

Någon som har nått tips?

• Bröllopstokiig

Hej igen :)
    jag har tänkt att ha röda rosor :)
    Men kan jag ha ljusrosa lgongskugga till det?

• Rockbröllop

Elora (Jenny): Varsågod lilla gumman... :) Jaaa, man blir nog hyfsat fixerad. Det jag mest blir fixerad av, och det gäller nog varje dag i veckan, är nog att ögonen ska vara exakt likadant sminkade (vilket ju naturligtvis nästan är en omöjlighet).... Sen sminkar jag mig i vanliga fall så för mig är det ju jätteviktigt att jag inte är mindre sminkad på den stora dagen. Ska ha sotad make up... :) Lycka till själv!!!

• Rockbröllop

MsNordqvist: Jag har en favorit bland de billiga mascarorna. NIVEAS Volume Express. Den är jättebra!!

• Rockbröllop

Yin: Ja...det är ju inte lägre så tabu att blanda rosa och rött. MEN hade jag fått välja hade jag nog INTE gjort det. Dels för att jag nog tillhör skaran som fortfarande har svårt att blanda dessa två färger.

Jag skulle nog istället satsat på en brun bas skugga...den som ska ligga i globen och kanske tonat ut den med en guldig ton till Dina blå ögon, bruna hår och röda blommorna! Men det är ju som sagt en smaksak :D

• Pumpkin

Rockbröllop
    Då ska jag testa den!

• Rockbröllop

Gör det... du kommer bli nöjd!

• Rosebud06

Jag var på en provsminkning igår hos MUS. Den kändes helt okej men mitt problem är jag är väldigt torr i hyn och det tar inte så lång tid innan pudret ser sunkigt och fult ut och huden blir torr och fnasig.

Jag förklarade mitt problemför tjejen som sminkade mig, som menade att det berodde på underlaget. Viktigt att ge rätt fukt och rätt foundation osv.

Hon sminkade mig kl 10 och kommer även att göra det på lördag kl 10. Vi fotar oss kl 13 och vigseln är 15. Igår klockan 16 såg började det se illa ut och rinnigt runt ögonen. Jag vill ju inte komma till festen och se hemsk ut. Vad ska jag göra och/eller be henne göra? Är ju inte roligt att betala dyra pengar för en sminkning som inte håller till kvällen.

• Rockbröllop

Om du har torr hy som ser flagig ut ska du inhandla en peeling som är tänkt för ansiktet. När huden är torr lägger sig det döda hudcellerna som ett lager på huden vilket gör att makeup ser allt annat än fräscht ut!Dom måste alltså bort.. Försök köra det ett par ggr, (vet inte riktigt när du gifter dig). På det sättet får du till att börja med bort mycket utav det fnasiga o torra!

Sedan tycker jag att du kör några aniktsmasker som ger fukt, inte fett utan fukt!

När hon väl sminkar Dig sen är det noga med underlaget som sagt, du måste få en bra fuktcreme under och en foundation som kanske inte är så jättetackande.

Tror att om du försöker fräscha till din hud till stora dagen D så borde sminkningen bli bättre!

• Rosebud06

Rockbröllop: Tack för dina råd! Jag gifter mig nu på lördag så jag får expressköta min hy. Är annars alltid noga med rengöring och fukt.

En liten extrafråga: Är det värt att ta med sig puder under dagen (mineralpuder har jag från MUS) eller blir det bara värre för min hud om jag lägger på mer puder där jag blivit glansigt av värmen?

Svar på tråden Sminktips!!!