• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Pickolina:
    Ja...är det en tårfast Din väninna använder kan det ju vara därför hon drabbas av Panda fenomenet.

En billig bra icke vattenfast som är lätt att torka bort.... NIVEA:s Max Volume tycker jag e en jättebra vardags mascara!

Helena_h: Varsågod :D:D

• pickolina

Rockbröllop

Är inte säker på om den är tårfast men jag har för mig att säljaren sa det.. Verkar som att de märken som inte har vattefast mascara alls anv sig av tårfast mascara, för att tillfredsställa båda kundkategorier så att säga. Det är MIN egna teori dock.. :D Pandaögon får hon i alla fall... *hehe*

Kan ju vara bra att ha en icke vattenfast någon gång..om man vet att man inte får pandaögon dvs... :) *s*

Fast jag håller mig nog till vattenfast till vardags... Vill ju varken se ut som en panda eller vara tvungen att sminka mig varje gång jag jobbar etc... Eftersom jag bor i sthlm och inte har bil så blir det ju hyfsade promenader. Å är man då på väg till jobbet eller krogen så vill man ju varken riskera pandaögon eller att sminket försvinner... :D Samma sak när jag varit på begravining eller när jag gråtit på jobbet, vill ju att sminket ska sitta på plats liksom.. Vilket jag har turen att det gör på mig... :D

Tack för alla dina svar! :)

• physalis

rockbröllop

jag har en liten fråga jag har gått och funderat över, vet inte om det tagits upp i tråden, men den är ju sååå lång... ;)

vattenfasta ink-eyeliners, finns det? alltså sådana där med en liten pensel? kanske har du något tips? :)

• Rockbröllop

Pickolina:

Varsågoood... o hoppas ditt bröllop blir bra!

• Bröllop 060812

Snygg sminkning till svart brudklänning?

Den har även silver detaljer och är lite punkig...

Tips?

Tack påförhand!

• pickolina

physalis

Kanebo 38¤... Vet inte om den är bra dock... :)

• physalis

pickolina

jag trodde det var en mascara? finns den som eyeliner också eller har jag bara blandat ihop? :)

• pickolina

physalis

Skratt... Nej du har inte blandat ihop det. 38¤ är mest känt som mascara men för ett tag sedan kom de ut med en ny mascaravariant + även en eyeliner... :)

• physalis

pickolina

oj, vad bra. Den kanske man skulle prova, tack för tips.

kanske finns det fler därute med vattenfasta eyelinertips? :)

Svar på tråden Sminktips!!!