• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Modestie

pickolina: Med concealer syns rynkor mer, oavsett hur man applicerar är min erfarenhet. Cover all mix är rena rynkframhävaren för min del, får välja mellan blåtira och massa kråksparkar. Är jag utan concealern är jag rynkrfri igen om man inte kikar med förstoringsglas (de syns typ på 1 cm avstånd från spegeln...) Men de där ögonrynkorna kommer annars förrädiskt fort är min erfarenhet. Jag upptäckte mina när jag gjorde den ögonbrynsplockning jag kör med var fjärde dag då jag har koll på ögonen på nära håll, ooooh, jisses, hade ingen aning om att rynkor kan komma så fort och jag har använt concealer under ögonen i typ 10 år utan att bli rynkig. Jag "klappar" in den, inte sliter och drar i huden...

Men Lancomes palette mix döljer mina rynkor jättebra. Tyvärr är den ju inte lika täckande mot det blå...den är tunn och väldigt ljusreflekterande *älskar*

• pickolina

Modestie