• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Chai:
    Precis som du säger så passar inte den skuggan till röd klänning. Med tanke på den färgen du har på ögonen tycker jag kanske att du kan gå åt grå skugga med silver...lite ljusare silverfärg till. Beror lite på vad du ska ha för färger övrigt till den röda klänningen?

När jag sminkar brud tar jag 900 kronor för allt, provsminkning och den riktiga sminkningen den stora dagen! Förstod inte riktigt om du skulle betala 500-600 bara för provsminkningen??

• Rockbröllop

Jenn_Åland:
    Häftigt!! 50 talet när det gäller sminkningar är lite av en favorit för mig! När det gäller färger kan du ju ligga lite åt det babyljusblåa, på skuggan alltså. (Beroende på färgtema för bröllopet). Man brukar ha en rejäl eyelinerlinje som du med fördel kan dra ut lite på sidan! Lösögonfransar är nästan ett måste! :) Massa mascara. Läppar gärna i rosa.
    SNYGGT!!!

• Rockbröllop

Ett tips... Ni som klurar på lösögonfransar eller lösa enstaka strån!

Det finns ett lim på KICKS som är GRYMT bra! Jag pratade med en av brudarna jag sminkade den 17:e juni. Vi hade det limmet på henne och hennes tärnor. Det hade suttit sååååå bra! Inte en enda hade lossnat. Nu kommer jag inte på vad det hette, men det är ett lim i en liten glasflaska. Själva paketet limmet ligger i är ceriserosa (vet inte hur cerise stavas):D:D

• Augusti-06

Rockbröllop

Tycker du det e snyggt med lösögonfransar på bröllopsdagen? Mascara oxå eller bara fransarna?

• Oddansfru

Nu är jag sur )-: