• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Chai:
    Precis som du säger så passar inte den skuggan till röd klänning. Med tanke på den färgen du har på ögonen tycker jag kanske att du kan gå åt grå skugga med silver...lite ljusare silverfärg till. Beror lite på vad du ska ha för färger övrigt till den röda klänningen?

När jag sminkar brud tar jag 900 kronor för allt, provsminkning och den riktiga sminkningen den stora dagen! Förstod inte riktigt om du skulle betala 500-600 bara för provsminkningen??

• Rockbröllop

Jenn_Åland:
    Häftigt!! 50 talet när det gäller sminkningar är lite av en favorit för mig! När det gäller färger kan du ju ligga lite åt det babyljusblåa, på skuggan alltså. (Beroende på färgtema för bröllopet). Man brukar ha en rejäl eyelinerlinje som du med fördel kan dra ut lite på sidan! Lösögonfransar är nästan ett måste! :) Massa mascara. Läppar gärna i rosa.
    SNYGGT!!!

• Rockbröllop

Ett tips... Ni som klurar på lösögonfransar eller lösa enstaka strån!

Det finns ett lim på KICKS som är GRYMT bra! Jag pratade med en av brudarna jag sminkade den 17:e juni. Vi hade det limmet på henne och hennes tärnor. Det hade suttit sååååå bra! Inte en enda hade lossnat. Nu kommer jag inte på vad det hette, men det är ett lim i en liten glasflaska. Själva paketet limmet ligger i är ceriserosa (vet inte hur cerise stavas):D:D

• Augusti-06

Rockbröllop

Tycker du det e snyggt med lösögonfransar på bröllopsdagen? Mascara oxå eller bara fransarna?

• Oddansfru

Nu är jag sur )-:
    Ringde MakeupStore tidigare i dag och frågade om jag kunde komma ner och få hjälp med en ljusrosa skugga. Ja, de hade såå många skuggor så jag var så välkommen så! Slänger i mig mat och rusar ner på lunchen och så ber hon mig återkomma vid 14 för att hon hade en sminkkurs!!!
    Blää, nu fick de en kund mindre.....

• Rockbröllop

Augusti06:
    Jag tycker att det är finast med enstaka lösfransar. Inte hela raden...det finns snygga såna oxå som ser väldigt naturtrogna ut! Men jag själv väljer helst enstaka fransar! Ger lite tyngd till ens egna fransar!

Oddansfru:
    Jaaa, det var faktiskt lite dåligt, i vanliga fall har man alla sminkninagr inbokade o klara och vet när man har tid att ta sig an kunder! Hon borde vetat att hon hade sminkning just den tiden!

• Jenny_Åland

Rockbröllop: Tack för underbara tips :) Jag funderar på ett rosa 50-tal. Lagom flickigt ;) men om min M2B inte går med på rosa blir det babyblå som jag också kan tänka mig.

• jocelyn

Jag har en fråga; är det att föredra att använda en oljefri foundation framför en med? Varför?

ps. Satt o kollade på MUS sida...har de ingen korrekturläsare? Pinsamt dålig engelska. *rysa*

• Pumpkin

jocelyn
    Blev nyfiken och var tvungen att gå in på deras hemsida. Håller med *ryser också* Hur kan de vara så otroligt dåliga på engelska? And more important: Varför lägger de upp sidan på engelska utan att någon som faktiskt KAN engelska korrekturläst den?

• Rockbröllop

Jenny_Åland: Rosa funkar ABSOLUT oxå... guuu va fiiin du kommer bli :)

Jocelyn: Det beror helt och hållet på vilken hudtyp Du är. Är du torr i hyn så är oljebaserad foundation att rekommendera. De som inte har problem med det utan mer går åt den feta hudtypen ska använda sig av oljefri, detta för att det lätt blir blankt i ansiktet annars.

Ska kolla MUS hemsida nu.... inte såå bra med tanke på att MUS ju faktiskt etablerat sig i hela världen! :(

Svar på tråden Sminktips!!!