• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • biddi

Hej Rockbröllop.
    Tack för en riktigr bra tråd. även om man använt makeup i många år så e det alltid bra med "nya " tips från ett profs.
    nu till min fråga.
    har blivit bjuden på bröllop till hösten, klädvalet e inte gjort än, men jag har mörkbrunt hår och blå ögon och lite fräknig hud, vad tycker du jag ska hålla mig till för färger när det gäller ögon och läppar?
    Tack på förhand. /biddi

• maria@

För mig är du lila men mer åt det mörka hållet , aubergin färg . Prova det tar fram det blåa dvs. dina ögon otroligt mycket. men tänk på att alltid använda en ljusare nyans in mot ögonvrån när du har mörkare färger.
    Läppar är lite beroende på hur dom ser ut .. fylliga eller små .. viktigt att tänka på..

-Makeup proffs

• Rockbröllop

Pickolina:

Hej igen.... jag har arbetat med HR, Lancome, YSL, MUS, Nivea, Body Shop bl a. Jag håller med att mascaror hela tiden utvecklas och jag gick skolan 2002. Så jag antar att lärarna pratade om nuvarande mascaror och inte de från 80 talet :)

Jag tycker att det är kanon att vattenfast mascara passar Dig, jag har dock avstått att jobba med det på bröllop.

• Rockbröllop

Biddi:

Maria gav dig ett bra svar. Vinröd kan oxå vara en bra färg.... tona ut med tex en ljusare guldton.

Läppar, ja precis som maria säger så beror det mycket på form o.s.v. Men om jag nu ska ge dig ett svar på det så tycker jag att en läppenna i samma ton som ögonskuggan och en gloss med färg åt rosa kan passa ett bröllop.

• pickolina

Rockbröllop