• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • elora

MsNordqvist: Nää den sorten finns men i annat märke. Men då jag just köpt Rimmels vattenfasta gav jag den en chans till och den var faktiskt lättare att dels ta bort sedan satt den trots gråt :D

Är dock lite sned på all reklam de gör för smink som sedan är halvt båg.
    Köpte ju den där jag skrev om ovan och tyckte att den gröna färgen inte alls blev så grön som på bild, faktum är att den var lite svår att applicera. Trist att de gör så mkt retuschering av bilder för att få sälja...

Dock hittade jag precis en hemsida som säljer smink billigt!
    www.beautystore.se/
    Någon som provat därifrån? Skiljde ju nästan 30 kr på mascara faktiskt...kan vara värt om man köper en del.

:D

• Rockbröllop

Teani:

Det ska finnas sån t-zone creme som du kan ha på i förebyggande syfte. När jag jobbade på MUS fanns det sån creme där...

• Rockbröllop

ELORA O ALLA ANDRA SOM UNDRAR ÖVER VOLUME EXPRESS:

Va själv inne på deras sida o kollade.... o såg att det inte fanns någon. När jag hade egen salong hade jag ett NIVEA ställ och då fanns det mascara som hette VOLUME, nu verkar den ha gått ur sortimentet! :( Hoppas det inte blivit nå besvär för er i letandet :)

Elora, glasögonbågar tar ju "bort" lite av sminkningen så jag brukar tipsa om att man vågar lägga på lite mer skugga när man bär glasögon.

Färgkombinationen.... skulle behöva veta färg på klänning och blommor o sånt! Men i allmänhet framhävs den blå ögonfärger av rosa toner, bruna toner och silver toner.

• Rockbröllop

MsNordqvist: Se föregående inlägg ang. mascaran.

Den du köpt blir bra när man använt borsten ett tag, då tycker jag att den faktiskt blir riktigt bra!

• Rockbröllop

Agouza: ALLTID när man jobbar med foundation ska man applicera med svamp, det blir snyggast resultat o jämnast!

En foundation som är bra o billig och inte så jättetäckande är SKIN LIKE på Nivea. Annars har Loreal en som inte är så täckande oxå.... tappa namnet precis. Ett tips om du redan har en foundation som kanske är för täckande är att blanda den med en fuktcreme.

• Rockbröllop

Elora: Jag håller med... alla mascaror det görs reklam för verkar kunna 15 dubbla volymen och längden :(

Ett tips om du inte får tillräcklig pigment på skuggan är att blöta den lite, bara en liten del av skuggan, den blir förstörd annars. Sen vet jag att MUS har ett medel som är tillägnat just det, om man vill få mer krut på ögonskuggan, kommer inte på namnet nu! Nåt med liquid var det iaf.

Har inte handlat på beautystore.... så jag vet inte. Kanske värt o testa...

• PaNic

Rockbröllop!

Vilket otroligt engagemang! Jag tror jag har hela BT-världen bakom mig när jag säger; Tack för alla värdefulla tips!

• Rockbröllop

PaNic:

Tack snälla DU.... det värmde i hjärtat o höra! Känns bara bra o kunna hjälpa till (om man nu gör det).... lite nytta ska väl världen få av mig oxå:)

Kram på dig!!!

• MuffinsTönt

Hej. Jag har en liten fråga ang ögonskugga. Vilka färger, kalla eller varma? skulle du kunna tänka mig passa i?jag har mörkbruna ögon, nästan intill svarta. Min hudton är brun (oliv?). Är från asien (vietnam). jag har oxå glasögon. Känns som det syns inget pga av dem. :(

• elora

Rockbröllop: Ingen fara med mascaran ;) Blev lite sugen på MaxF nya "silicon" borste, den såg lattjo ut ;)

Däremot: läpparna! Jag är så feg när det gäller läppstift för jag är så ovan helt enkelt. Jag har nog en make-up artists drömläppar med fylliga, skarpa konturer -men ändå känns läppstift/läppglans så enormt påkletat! Vilka färger ska man se åt och vad kan man tänka på?

Har redan slängt ut närmare 300 spänn på värdelösa läppartiklar som bara ser fel ut väl hemma. Snyft...
    Det är ju rena djungeln där ute och ingen som kan hjälpa heller i butiken för alla har ju olika favoriter.

Kan jag få maila närbild på mig till dig Rockbröllop? Skulle kännas enklast så. Skicka först till mig om du vill:
    stekman@spray.se så slipper du mängder med mail själv ;)

Och OJA dina tips är ovärderliga!!! :D

Svar på tråden Sminktips!!!