• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • elora

MsNordqvist: Nää den sorten finns men i annat märke. Men då jag just köpt Rimmels vattenfasta gav jag den en chans till och den var faktiskt lättare att dels ta bort sedan satt den trots gråt :D

Är dock lite sned på all reklam de gör för smink som sedan är halvt båg.
    Köpte ju den där jag skrev om ovan och tyckte att den gröna färgen inte alls blev så grön som på bild, faktum är att den var lite svår att applicera. Trist att de gör så mkt retuschering av bilder för att få sälja...

Dock hittade jag precis en hemsida som säljer smink billigt!
    www.beautystore.se/
    Någon som provat därifrån? Skiljde ju nästan 30 kr på mascara faktiskt...kan vara värt om man köper en del.

:D

• Rockbröllop

Teani:

Det ska finnas sån t-zone creme som du kan ha på i förebyggande syfte. När jag jobbade på MUS fanns det sån creme där...

• Rockbröllop

ELORA O ALLA ANDRA SOM UNDRAR ÖVER VOLUME EXPRESS:

Va själv inne på deras sida o kollade.... o såg att det inte fanns någon. När jag hade egen salong hade jag ett NIVEA ställ och då fanns det mascara som hette VOLUME, nu verkar den ha gått ur sortimentet! :( Hoppas det inte blivit nå besvär för er i letandet :)

Elora, glasögonbågar tar ju "bort" lite av sminkningen så jag brukar tipsa om att man vågar lägga på lite mer skugga när man bär glasögon.

Färgkombinationen.... skulle behöva veta färg på klänning och blommor o sånt! Men i allmänhet framhävs den blå ögonfärger av rosa toner, bruna toner och silver toner.

• Rockbröllop

MsNordqvist: Se föregående inlägg ang. mascaran.