• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • elora

WOW SÅ SPÄNNANDE! Då väntar vi med spänning på hur det hela gick! :D

• Sannis_

Tack Rockbröllop, nu får jag ta mig till närmaste MUS Hoppas det blev kul i går!

Vad sugen man blir på att själv gå någon makeup-utbildning..

• Rockbröllop

Tänkte jag bara skulle skriva att jag blev sååå lurad. Det var en av mina tärnor som bara ville få med mig ut på en öl.... detta var tydligen bara försmak av vad som komma skall....

JAG ÄR LURAD.... o får snällt vänta på den riktiga hippan :D

• pickolina

*LOL* :D Men det var ju lite kul ändå ju...hahaha...-LURAD!!!! *fniss*

• viking76

Du skrev något om serum innan du blev utlurad igår kväll Skulle du kunna precisera ditt svar lite? Har du provat Juicy Wear Duo? Är Lipfinity bättre eller blir läpparna torra av det också? Tack på förhand för svar!

• brudivinter?

Torrborsta läpparna tex med en tandborste eller liknande lägg på läppbalsam över natten. Kör på några dagar innan bröllopsdagen och du kommer att få finfina läppar..
    Lip finity ska man först lägga "färgen" och låta den torka ordentligt innan du lägger "glansen" då ska du slippa att den torkar..

• jocelyn

Lipfinity är ju som målarfärg (läppstiftet) och smör (glosset) . Riktigt obehagligt tycker jag, skulle isåfall hellre ha med mig ett läppstift och gloss att bättra på med under dagen. Tycker det ser ganska "tantigt" ut med den ytan som lipfinity ger. Skaffa en remower om du tänker använda en sådan produkt för det går INTE att få bort annars.

• elora

jocelyn: Attans då får jag tantläppar på bröllopsdagen, köpte precis en Lipfinity ;)
    Men läser man noga så går det bort med oljebaserad rengöringskräm och även vanlig barnolja som jag tog ;)

HJÄLP mig som är kass på läppstift -ska man ha lite färg eller vad? Jag är så ovan med allt vad läppar heter. Suck...

Rockbröllop: Hehe vilka kluriga vänner du har! Spännande!...

• jocelyn

*fniss* Jag menade att själva konsistensen känns läskig...mina läppa såg inte fina ut i det utan målade, som med målarfärg ungefär. Jag borde helt klart kollat upp detta med removern innan jag började måla. Men men, nu vet jag ju vad jag inte ska köpa :)

Testa dig fram med den, det bör ju bli lättare när man provat några ggr.

• elora

Jocelyn: Hehe nää den har ju knepig konsistens helt klart, lite klistrig. Men än så länge är det den enda färgen som kändes passande. Bor ju tyvärr i liten stad så det finns ju inte många tips att få direkt. Har redan slängt ut säkert 1000 spänn på smink varav en tredjedel lär bli oanvänt ;) Jaja det ordnar sig väl fast lite nojjig har man väl blitt när man är här på BT haha...

Svar på tråden Sminktips!!!