• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Respons:

Hoppas du fått sova lite :)

Rouge, MUS har en som är jättefin, den heter seashell o går lite åt det rosa hållet. Kan nog va jättefin när du är lite brun av sommaren :)

• Aros

Hej, jag hoppas kunna få lite tips av dig. jag är ganska mörk i hyn, mörkbruna ögon och svart hår. Skulle vilja ha lite tips på färg på ögonskugga? vet itne om de tär viktigt men buketten kommer vara i orange färg. Sen undrar jag lite över läpsstift/läppglans. har ganska mycket färg på mina egna läppar så de fleta läppglans ger ingen färg alls och det mesta blir åt det rosa hållet. har du tips på bra läppglans emd lite färg som går åt orange-koppar färgat?

• halleluja

Jag behöver tips på vad jag ska använda för producter till min hy. Jag använder just nu MUS foundation för fet hy, Mus T-zon cream + Mus lösa puder, men jag fortsätter att vara lika blank i alla fall. Någon som har några tips som verkligen hjälper??

• jocelyn

Tack för svaret rockbröllop!

Tyvärr är det just varma färger som drar ut det rödaktiga i hyn, det ser liksom inte bra ut. Ska man hålla sig till grått, blågrått, grålila...? Har slut på idéer...

Det hade ju varit enklare om man hade "passat in i mallen" och haft varm underton i hyn, då hade det ju varit lätt med färgvalen.

Är det vanligt att man har som jag, väldigt motsägande färger hår/hy/ögon?

Om någon annan här har liknande färger, snälla ge tips på vad ni använder!

• Buslinna

jocelyn,