• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

Respons:

Hoppas du fått sova lite :)

Rouge, MUS har en som är jättefin, den heter seashell o går lite åt det rosa hållet. Kan nog va jättefin när du är lite brun av sommaren :)

• Aros

Hej, jag hoppas kunna få lite tips av dig. jag är ganska mörk i hyn, mörkbruna ögon och svart hår. Skulle vilja ha lite tips på färg på ögonskugga? vet itne om de tär viktigt men buketten kommer vara i orange färg. Sen undrar jag lite över läpsstift/läppglans. har ganska mycket färg på mina egna läppar så de fleta läppglans ger ingen färg alls och det mesta blir åt det rosa hållet. har du tips på bra läppglans emd lite färg som går åt orange-koppar färgat?

• halleluja

Jag behöver tips på vad jag ska använda för producter till min hy. Jag använder just nu MUS foundation för fet hy, Mus T-zon cream + Mus lösa puder, men jag fortsätter att vara lika blank i alla fall. Någon som har några tips som verkligen hjälper??

• jocelyn

Tack för svaret rockbröllop!

Tyvärr är det just varma färger som drar ut det rödaktiga i hyn, det ser liksom inte bra ut. Ska man hålla sig till grått, blågrått, grålila...? Har slut på idéer...

Det hade ju varit enklare om man hade "passat in i mallen" och haft varm underton i hyn, då hade det ju varit lätt med färgvalen.

Är det vanligt att man har som jag, väldigt motsägande färger hår/hy/ögon?

Om någon annan här har liknande färger, snälla ge tips på vad ni använder!

• Buslinna

jocelyn,
    Jag har visserligen en kall ton på hårfärgen, men i övrigt känner jag igen problemet. Gammelrosa får mig exemeplvis att se grisskär ut. Kalla, gråbruna färger är det som ser bäst ut på mig. Tog ett bra tag innan jag hittade den perfekta ögonbrynspennan och jag jagar fortfarande efter bra ögonskuggor. Jag har en hyfsad, men det vore ju kul att hitta något perfekt!

Vad har du för smink i övrigt? Hittat någon riktigt bra foundation?

• jocelyn

Jag sminkar mig ganska lite i övrigt, bara concealer (YSL) mascara (diverse märken, just nu L'Oréal) samt lipgloss (Lancôme Juicy Tubes).

Ett tag använde jag Laura Mercier tinted miosturizer men jag gillade inte doften, dessutom tycker jag den gav väldigt lite valuta för pengarna.

Har ingen ögonskugga alls nu som passar, använder en grå ögonpenna ibland.
    funderar på att skaffa en grå-blå eller lila-grå skugga att ha till fest.

Skänt att hör om någon med liknande "problem"!

• *~9.12.06~*

Vad ska jag göra då jag känner mig så grå och trist i hyn?Har funderat på att börja göra porrengöring en gång i veckan.Är det för ofta?

• Rockbröllop

Aros: Du skulle passa görbra i orange-koppar ton, precis som du själv skrev om läppstiftet. MUS har massor med fina skuggor.... gå dit o kolla!

Ang läpparna tycker jag du letar efter en lipgloss som går mycket åt det bruna hållet. Dels för att få bort den rosa tonen och dels för att få upp glanset. Glam Shine har många bra koppartoner. Finns att hitta på de flesta parfym/smink affärer typ Åhlens, Lindex m.m.

• Rockbröllop

Halleluja:

Har du testat att peela huden under allt smink och använda bara cremer med fukt i....inte fett. För du använder ju allt som är till för blankhet/fet hy?

• Rockbröllop

Jocelyn:

Ahaaa...okej. Då bör du kanske hhålla dig till de kalla tonerna. Har du testat att blanda grå och en silver skugga med mycket pärlemor i???
    Det tror jag skulle kunna vara något för dig färgmässigt! Vet att Nivea har en silver som har ganska mycket pärlemor i sig!

Svar på tråden Sminktips!!!