• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

9.12.06=

Porrengöring kanske är lite ofta att köra en gång i veckan. Använder du rätt produkter för din hy? Tänkte på om du har torr hy t.ex så bör du använda produkter för torr hy? Drick mycket vatten så du får ut slaggprodukter. Peeling sätter fart på blodcirkulationen, kör peeling ungefär 1 gång i veckan, obs: måste vara en peeling som är tänkt till din hudtyp.

Kör ansiktsmask 1 gång i veckan.... och ge huden mycket fukt så ska du se att den livar upp sig :) !!!

• jocelyn

OJ! Jag glömde nämna rouge! Använder just nu L'Oréal Blush Deliciéux i pink marshmallow.

Rockbröllop: tack för ännu fler tips! Tyvärr ser jag inte bra ut i pärlemor, det måste vara yttepytte glitter för att det inte ska bli "plåtmannen"-effekt...

Känner mig "lite" krävande nu nästan :)
    "Hej jag vill ha en skugga som helst inte får glittra och den ska vara åt det svalare hållet men inte brun eller för varmt rosa och...."

Jag tror jag kör vidare på grå eftersom det funkat förr och sedan blandar i lite lila el mörkare blå bara vid franslinjen. Såvida jag inte hittar någon skugga i exakt rätt lila-blå-grå färg då, hur stora är oddsen för det? :)

Jag gillar Sarah Jessica Parkers sminkningar i säsong 5 av Sex And The City... Där har hon ganska mycket sotad ögonmakeup med svart/grå skugga och inslag av blått. Tänker mig något liknande fast lite ner nertonat.