• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • Rockbröllop

9.12.06=

Porrengöring kanske är lite ofta att köra en gång i veckan. Använder du rätt produkter för din hy? Tänkte på om du har torr hy t.ex så bör du använda produkter för torr hy? Drick mycket vatten så du får ut slaggprodukter. Peeling sätter fart på blodcirkulationen, kör peeling ungefär 1 gång i veckan, obs: måste vara en peeling som är tänkt till din hudtyp.

Kör ansiktsmask 1 gång i veckan.... och ge huden mycket fukt så ska du se att den livar upp sig :) !!!

• jocelyn

OJ! Jag glömde nämna rouge! Använder just nu L'Oréal Blush Deliciéux i pink marshmallow.

Rockbröllop: tack för ännu fler tips! Tyvärr ser jag inte bra ut i pärlemor, det måste vara yttepytte glitter för att det inte ska bli "plåtmannen"-effekt...

Känner mig "lite" krävande nu nästan :)
    "Hej jag vill ha en skugga som helst inte får glittra och den ska vara åt det svalare hållet men inte brun eller för varmt rosa och...."

Jag tror jag kör vidare på grå eftersom det funkat förr och sedan blandar i lite lila el mörkare blå bara vid franslinjen. Såvida jag inte hittar någon skugga i exakt rätt lila-blå-grå färg då, hur stora är oddsen för det? :)

Jag gillar Sarah Jessica Parkers sminkningar i säsong 5 av Sex And The City... Där har hon ganska mycket sotad ögonmakeup med svart/grå skugga och inslag av blått. Tänker mig något liknande fast lite ner nertonat.

Ska ta en utflykt till YSL-disken snart, de har nya soloskuggor som har en mattare del och en glittrigare del. Där borde väl gå att blada till lagom "dos" med glitter. *brainstormar lite*

Nu blir det jättelångt men jag kastar in en till fråga;
    Någon som använder/har testat Smashbox backdrop cooling tint? Är den kanske något för mig som vill ha bara en skymt av färg och inte en regelrätt "foundation"? Alla tips är jättevälkomna!

Tack igen rockbröllop! :)

• Hurto

Är der någon som vet om micropeelingen från MUS finns att köpa nu, den har varit slut i varenda affär i flera månader.

• Rockbröllop

Jocelyn: SJP e såååå snygg med den sminkningen..... !!!

Inte testat Smashbox, men har hört att många e nöjda med den.

• Rockbröllop

Hurto:

Jag tycker att NIVEAS peeling för känslig hud, finns till ungdomshud (som är ännu snällare mot huden) är riktigt bra...och prisvärd!!! Ifall du nu inte skulle hitta på MUS!

• jenmar

tips på BILLIG mascara??

så billig som möjligt! men ändå hålla ett någorlunda mått.

tyckte mycket bra om rimmels mascaror men de hittar jag inte längre här i sundsvall... säljs de fortfarande??

• elora

jenmar: Japp de säljs iaf på Lindex! Finns säkert i Övik om inte annat :D (hälsn. gammal öviksbo)

• jocelyn

Budgetalternativ till Rimmel...då säger jag Maybelline Great Lash mascara eller L'Oréal voluminous 4x.

• elora

jocelyn: Minns inte men tipsade du inte om Maybellines silikonborste? Nu har jag en sån :D Funkar faktiskt rätt okey men det är nog en vanesak att borsta ;)

• Hurto

Jenmar:Har du provat Max Factor Masterpiece. Det är enligt mig en kanonmascara!

Svar på tråden Sminktips!!!