OJ! Jag glömde nämna rouge! Använder just nu L'Oréal Blush Deliciéux i pink marshmallow.
Rockbröllop: tack för ännu fler tips! Tyvärr ser jag inte bra ut i pärlemor, det måste vara yttepytte glitter för att det inte ska bli "plåtmannen"-effekt...
Känner mig "lite" krävande nu nästan :)
"Hej jag vill ha en skugga som helst inte får glittra och den ska vara åt det svalare hållet men inte brun eller för varmt rosa och...."
Jag tror jag kör vidare på grå eftersom det funkat förr och sedan blandar i lite lila el mörkare blå bara vid franslinjen. Såvida jag inte hittar någon skugga i exakt rätt lila-blå-grå färg då, hur stora är oddsen för det? :)
Jag gillar Sarah Jessica Parkers sminkningar i säsong 5 av Sex And The City... Där har hon ganska mycket sotad ögonmakeup med svart/grå skugga och inslag av blått. Tänker mig något liknande fast lite ner nertonat.
Ska ta en utflykt till YSL-disken snart, de har nya soloskuggor som har en mattare del och en glittrigare del. Där borde väl gå att blada till lagom "dos" med glitter. *brainstormar lite*
Nu blir det jättelångt men jag kastar in en till fråga;
Någon som använder/har testat Smashbox backdrop cooling tint? Är den kanske något för mig som vill ha bara en skymt av färg och inte en regelrätt "foundation"? Alla tips är jättevälkomna!
Tack igen rockbröllop! :)