• Rockbröllop

Sminktips!!!

Har sett att det är massor av frågor angående sminkningar!

Jag är utbildad makeup artist och har de senaste 3 åren sminkat massor med brudar. Gifter mig själv den 26 augusti o ska sminka mig själv...tror det blir en arbetsskada till slut :D :D

Tänkte jag skulle ge några tips och ser gärna att ni andra ger era egna tips på den här tråden...se den som en tipstråd för brudsminkningar!

• Svar på tråden Sminktips!!!
  • pickolina

martinibruden

Vi är ganska många här på BT som kan gå i god för att andra borstar kan fungera lika bra och tom bättre.... Om en billig H&M borste ger ett bra resultat kan jag dock inte svara på. Jag har en borste som är ännu dyrare än ID´s...men den är oxå MYCKET bättre än ID´s... :D

• jocelyn

Det är ju stor skillnad på kvaliten i stråna. Syntetborstar som HM, Kicks osv tappar lätt strån och ger inte liia jämnt resultat som borstar med naturligt hår. Har själv investerat i några läskigt dyra borstar som verkligen fungerar till mer pigmentrika rouge/ögonskuggor.

Ni som har borstar i naturhår; vad använder ni när ni rengör dom?

• jeliz

Hej brudar!
    Var kan man köpa ID`s make up i Stockholm...är sugen men orkar inte springa runt o leta...

• pickolina

jocelyn

Jag anv schampo...

• pickolina

jeliz

Åhlens Spa och PUB är de som ligger mest centralt som säljer ID....

• jocelyn

Pickolina; vanligt hårschampo alltså? Det står "rengör med milt schampoo"...men vad är milt egentligen?

• pickolina

jocelyn

Ja det kan man ju undra.. Haha... Jag har både dyrt och billigt schampo hemma å jag har alltid anv det billiga till borstarna faktiskt... Ja precis, vanligt hårschampo... :)

Finns ju speciella medel att köpa för att rengöra borstar med men jag tycker att det fungerar bra med vanligt schampo och det är vad jag blivit tipsad om, i butiker, i tidningar och på nätet...så jag kör på det....

• brudivinter?

man kan faktisk emllanåt göra inpackningar också på borstarna för att dom ska hållas längre..

• pickolina

Man kan anv balsam på dem oxå.. :)

Svar på tråden Sminktips!!!