26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)
Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.
Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*
Vi får ju helt enkelt barar tjöta på
Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.
Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*
Vi får ju helt enkelt barar tjöta på
Ninno-79: fy vad jobbigt, jag förstår att du är orolig. Hoppas bara att det går bra.
Ang schema för dagen, jag gifter mig också kl 14. Vår dag kommer se ut något liknande detta :
8.00 Frisören kommer (gör naglar, smink och håruppsättning: beräknad tid 3-4 tim)
11.00 Blommor ska hämtas
12.00 Tårtan hämtas
12.00-12.30 hinna äta något
12.30 senast måste vi åka hemifrån
13.00 Fotografering vid kyrkan och festlokalen
14.00 Vigsel
14.45 Pussar och kramar på kyrktrappan
15.00-15.30 Gästerna fotas till gästboken och får bål (brudparet hämtar andan en stund)
15.30 Brudskål och mingel
16.00 till bords
18.00 borden bryts - bensträckare
18.30 Brudvals och "mogendans"
19.00 Tårta med kaffe och avec
19.30 Dans
Senare på kvällen - vickning med korv och bröd
Detta kommer inte följas slaviskt, utan fungera som kom-i-håg för oss.
Tycker också det är tråkigt att folk inte respekterar brudparets önskningar
Stå på dig Madelyn. Det är er dag, inte släktens! Jag har oxå haft taskiga släktingar, men jag känner nu att det blir deras förlust. De kommer att missa en jätterolig fest! OCh som du säger, tänk vad konstigt det blir mot alla andra som du sagt nej till tidigare...
madelyn:
Skicka ett sms och förklara att ni helt enkelt valt att inte ha med barn och att det blir orättvist om det barnet ska med.
Men är det så att dom inte kan komma alls om dom inte hittar barnvakt och du vill att dom ska komma...
Svårt det där...
min J ska ha sin svensexa imon och det är den enda helgen som passar så antingen blir vi tagna samtidigt eller så får jag ingen... men jag hoppas och kommer bli såååå besviken om inget händer imorgon...
madelyn,
som de andra har sagt, det är ert bröllop och gäster, familj som vänner, får respektera era önskemål! vi har valt att inte ha de allra minsta med, det är nog skönt för föräldrarna att faktiskt kunna roa sig en hel kväll utan att ständigt behöva kika över axeln! stå på er och skäms absolut inte för det!!! kramar
Dom har tänkt ha M2b svensexa imorgon men dom verkar inte ha bestämt ngn tid ännu...
Jag undrar hur det ska gå... Jag kan inte hålla han hemma nu när jordbruket är i full körning (han hjälper sin pappa och kör traktor) så dom får rent skylla sig själva... Vi kan ju faktiskt ha andra saker för oss...
Även om jag faktiskt har haft en liten möhippa så blir jag nog besviken om dom andra inte tänker ha en...
madelyn, hjärtat...
det är ju för tusan ert bröllop....
du har aldrig träffat unden...
säg nej även om det känns konstigt...
ni har ju ett banfritt bröllop, ska man bryta den trenden för ngn så är det väl för ngn som man tycker om...
man kan inte komma två veckor innan bröllopet å fråga!!! vad är det för människa....???
helt galet... säg nej å red ut det med dem efteråt!
vi har väl tänkt vårt schema sisåhär:
För mig: För honom:
6,30: uppstigning ? Uppstigning
8,00: hos frisören 9,30 hämta blommor
10,00: relax på hotellet med bestman och sonen
12,00 jag och tärnan blir hämtade av den uppsnofsade blivande, bestman och min blivandes son
12,00-12,30 lunch
12,30 fotograferingen (vi har 4 olika ställen att ta oss till under fotograferingen så därför har vi ganska lång tid till den...
15,00: en sista fix, nytt läppstift, kissepaus å andningspaus
15,30: tam tam tadaaam
16,00: puss å grattis här har du en näve ris i frillan
16,30: gästerna åker buss till festlokalen å vi flummar runt i bilen å tar lite skumpa
17,00: brudskål
ca 18,00-21,00: sit down middag
21,00: bröllopsvals
21,10: parrrty!! först blir det snällare musik Dean Martin, Frankie boy etc. sen ju senare det blir detso mer å mer modernt blir det...
tiderna efter vigseln följs inte slaviskt...
har inte hunnit läsa i tråden på hela veckan nästan... men nu tror jag att jag är ikapp...
Helenkl.
tips av bridecilla för vad? :)