26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)
Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.
Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*
Vi får ju helt enkelt barar tjöta på
Öppnar en ny. Den andra har blivit nerstängd och jag hoppas att alla hittar hit.
Tror ni vi kan fylla tråden innan det är dags?? Eller är det för kort tid? *hehe*
Vi får ju helt enkelt barar tjöta på
Hej på er tjejer!
Blir inte av att jag kommer in hit så mycket numer. Har börjat jobba, kommer hem vid halv åtta och är helt slut, så det finns inte så mycket ork till att sätta sig framför datorn då.
Jag fick min namnändring för en vecka sen. Det var verkligen häftigt!
Tycker också att det är tråkigt att behöva skriva gamla namnteckningen....har dock svårt att svara rätt i telefon. Får öva på det!
Vad fina ni var alla på era bröllopsdagar. Det är så kul att få ansikten på er alla. Ska sätta mig i helgen och lägga in lite foton så ni får se.
Kram på er
Åh, vad roligt det var att kika in här och få titta på lite bilder! Känner att det börjar bli hög tid att vi får ordning på våra också
Igår skickade jag iväg papprena för nytt körkort och idag var vi och fixade nya pass Härligt! Numera står det oftast mitt nya efternamn dessutom på posten jag får
Det kändes dock i kassan att ett nytt pass kostar 400 kr!! Men vi vill vara ute i god tid, ville inte riskera stå utan pass på vår bröllopsresa i december. Ett nytt pass skulle dock bara ta högst en vecka
Tänk vad härligt det är att vara fru
Rockbröllop och FRUhelenekl:
Wow så fina ni var!!!!
Kändes som overkligt när jag tittade på era bilder, det har ju hänt...Vi är fruar nu...Jag tror att det sakta sjunkit in för mig nu
Jag har inga problem med att komma ihåg mitt nya efternamn ännu...
Däremot glömmer jag att jag ska fixa ett kort till körkortet, och så måste jag ju ändra passet oxå... Tack för påminnelsen
Blivande J: tack så jättemycket!!!!!! kram kram kram
Nu har jag lagt in lite nya bilder under: Så blev det, Trycksaker samt Kyrkan och festlokalen
groups.msn.com/eppika/shoebox.msnw
Håller på med tackkorten, lägger in bilder på dom när det är klart.
Eppika: Ni var jättefina!!!
Vilka fina bilder! Och ringen blev ju jättebra!!
Hmmm, någon mer än jag som fortfarande inte har fått vigselbeviset? Börjar liksom bli lite irriterande att inte kunna ta sitt "nya" namn! Det har ju ändå gått snart 4 veckor...
hmm. Vigselbeviset? vi fick det från prästen samma dag som vigsel om jag inte minns helt fel. Sen så fick jag ju en bekräftelse på namnändringen för ca 2 veckor sedan från skattemyndigheten Ring och fråga dom vet jag
Vi fick oxå vigselbeviset direkt från prästen...Ring och kolla!
Blivande J: tack så mycket! Visst är det kul att kalla sig fru
Ska fixa foto till körkortet i morgon, har ringt och beställt nya bank- och kreditkort med rätt namn.
Ja, nu när jag tänker efter så fick vi också vigselbeviset av prästen. Men han fick ju en drös med papper av oss att skicka in till Skatteverket och de har inte hört av sig med att jag fått mitt nya namn. Jag får väl ta och ringa dem helt enkelt. Jag är ju så sugen att ändra pass, körkort m.m.
Jag har fixat kortet till körkortet men kommer aldrig ihåg att posta det...Brevet ligger i bilen.
Kostar pass 400? Oj vad dyrt!
Hej tjejer. Hoppas att allt är bra med er. Ser några av er lite titt som tätt inne på bt. Kul att vissa av oss/ er fortfarande har "orken" att vara här inne och bubbla
Själv är jag helt tom i bollen känns det som och kan inte komma med några vettiga förslag..
Uppdatering om oss. VI är GIFTA *hehe* känns fortfarande helt otroligt. Men gud så skönt det är.
Lika roligt varje gång då man ska dra sitt nya efternamn, Ingen fattar nåt. *Asg*
Har nu börjat skolan och pluggar förfullt. Såå otroligt roligt, Men heter fortfarande mitt flickenamn där (då lärarna nog inte kan uttala mitt nya)
Vi njuter av vareviga dag tillsammans och kommer titt som tätt på att vi inte är flick/pojk- vän & sambo längre utan man & fru /fru & man
Går väl nu och diskuterar bröllopsresan. Vi har ju inte haft någon utan sagt att det kommer när det kommer. Men nu snackar vi ÄNTLIGEN om det.
Hur är det med er andra? Känns allt lika tipp topp som innan?
Kram på er tjejer.
Hallåå...nu var det längesen jag var här! Hihi... Kul o se att några hänger kvar här!
Ja du hanochjag.... vi kommer oxå på lite då och då att vi ju numera är man och fru...min man känns fortfarande konstigt o säga men jag ler varje gång jag får göra det!
Jag har inte fått nåt från skattemyndigheterna än!!!!! Det har gått mer än en månad nu... ringde dit o kolla innan vår bröllopsresa, bara så det inte blev galet med mitt efternamn på passet o.s.v. Alla ni verkar ju ha fått era???
SKA DET TA SÅN HÄR TID TRO?
Dom kanske fick mycket att göra...Det är ju jättemånga som gift sig i slutet av sommaren som vi och nästan inga gifte sig i påsk som brukar vara populärt...
Men en hel månad Rockbröllop, du får nog ringa igen...
Jo,vi har oxå sånna stunder då vi liksom "wow, vi är man och fru"
Det blir nog ingen bröllopsresa för oss...Utbygget av huset tar en sån tid och tar alla våra pengar i flera år framöver (inte riktigt så illa men det känns så)....
hej girls!!
(fortfarande flickor men inte fröknar?!!)
skratt... ja visst är det en bisarr känsla att han är min man!! och jag är hans fru!! helt galet och fantastiskt!!
det var visst fler som svänger in här ibland :)
rockbröllop, nja det ska inte ta sån lång tid!!
vi åker på bröllopsresa den 4/11 så jag blev lite stressad när det fortfarande efter 3 veckor inte kommit in så jag ringde till pastorsexpeditionen å överdrev lite så att de fick lite eld under baken... det tog skruv...
så ligg på dem bara!!
åh, tjejer om bara 4.5 vecka åker vi på vår underbara resa!!
två veckor thailand och två veckor australien! det ska bli sååå härligt!
längtar efter kokosnötsdrinkar på stranden, efter kall öl i skuggan, efter låånga bad och spännande utfärder!! dykning å annat! å efter att köpa billiga handväskor!
lääängtar efter att träffa våra underbara vänner i australien!! lääängtar helt enkelt!
hallå alla fruar!
jisses, en dryg månad har gått och livet har återgått till det vanliga. vi stack iväg på en liten bröllopsresesnabbis, en vecka i spanien, bara för att komma iväg och få vila upp sig. det var verkligen ett bra val för, ja, ni vet ju alla hur utmattad man kände sig dagarna efter...nu njuter vi mest av att, som ni andra beskriver, känslan av att få kalla varandra för man och fru. vi planerar också inför vår thailandsresa, som dock får vänta till i början av nästa år, lagom till att det svenska vädret är som tråkigast.
hörrö ni, nu måste jag kila igen, ville bara titta in och säga hej till er alla. återkommer snart när lite mer tid finns över!
stora kramar till er 26/8-fruar i hela landet!!!