• starlight_

ot- Hur får man en lön på 30.000kr??

Insåg att en min väninna har över 30000kr i lön! Okej, hon har pluggat 6-7 år på KTH och har två examen.. Sen förstog jag att betongpumparen vid bygget på vårt jobb har en liknande lön!!?? Hur i all sin dar??

Jag är INTE materialist. Men. En god ekonomi underlättar till viss del. Och kan ge glädje. Och viss trygghet.

Min fråga är nu (allmänt och generellt): hur får man en lön på 30"?

Verkar ju inte alls som att alla studerat på universitet...

• Svar på tråden ot- Hur får man en lön på 30.000kr??
  • starlight_

Ja, usch...

Någon som vet nåt om hur det är att vara säljare hemifrån? T.ex. smink, Oriflame, Forever Living och annat?

• pickolina

starlight_

Det är ju många som lever så, som arbetar som sk "utesäljare"... Antingen för ett företag eller lite mer som egen företagare... Om man ska jobba på det sättet på ett fristående sätt så tror jag att man ska göra det gradvis. Börja vid sidan om sitt vanliga arbete och sedan öka tills man vet att man kan leva på det till 100%...

I en annan tråd var det tex en MaryKay säljare som skrev att hon nu jobbar 50% och kör resten som MK-säljare men att hon nu skulle börja köra MK på heltid... Det tror jag är smart. Då vet man att man duktig, trivs och kan klara sig på sin inkomst. För man har ju ingen garantilön om man frilansar....

• Fea

Jag har gått från 16.000 till 30.000 på mina sju år i yrkeslivet. Det är jag ganska nöjd med. Svårt att ge generella tips, men jag ska försöka:

- Byt jobb ganska ofta och begär minst 3-4.000 högre lön när du byter jobb. Sedan kanske du får pruta, men du ska i alla fall ta chansen.