• starlight_

ot- Hur får man en lön på 30.000kr??

Insåg att en min väninna har över 30000kr i lön! Okej, hon har pluggat 6-7 år på KTH och har två examen.. Sen förstog jag att betongpumparen vid bygget på vårt jobb har en liknande lön!!?? Hur i all sin dar??

Jag är INTE materialist. Men. En god ekonomi underlättar till viss del. Och kan ge glädje. Och viss trygghet.

Min fråga är nu (allmänt och generellt): hur får man en lön på 30"?

Verkar ju inte alls som att alla studerat på universitet...

• Svar på tråden ot- Hur får man en lön på 30.000kr??
  • pickolina

Kul att läsa att man kan tjäna ganska bra även på att tex packa bröd nattetid eller jobba inom restaurangbranschen osv... Tack för att ni delat med er! :)

Jag har tröttnat på mitt jobb + att de sänkt lönerna... Så det är dags att gå vidare men då jag saknar utbildning så har det ju alltid funnits en viss oro att söka sig vidare och vara tvungen att gå ner i lön.... Men det kanske man inte behöver då.... :)

• starlight_

Pink Lady; vad jobbar du med? Jo, 4000kr låter mkt men en bra grej att sikta in sig på.

Min lön har ökat med 2 kronor per år!! Haha! Under dessa 10 år jag jobbat där! På bevakningsföretaget. Så jag behöver "akut hjälp" nu....

Telecom, vad innebär det mera specifikt när det gäller arbetsuppgifter och möjligheter/bredd?

Fler tips gärna!

Lapinette: IHM, är det en "handelsskola", eller vad står det för?

• starlight_

Pickolina, vill du gå vidare? Förstog det som att du trivdes toppen i dina förra inlägg....
    Vad skulle du vilja göra?

Jag är också trött på mitt område...

• pickolina

starlight_

Jag har trivts jätte bra på mitt arbete i många år men det är dags att gå vidare... Det finns inget mer för mig att hämta där, för jag är inte intresserad av att avancera just där. Var på väg uppåt tidigare och hade kunnat komma långt om jag velat.. Jag var duktig och drivande. Sedan var jag uppmärksammad både som person och för min kunskap så jag hade alla möjligheter men olika saker gjorde att jag istället blev sjuk och sjukskriven.. Har varit sjukskriven nu i flera år. Insett att avancera inom det företaget inte är något för mig. Företaget har förändrats så oerhört mycket och jag vill inte arbeta på det sätt som de gör. Visst, jag har stora möjligheter där och jag skulle kunna få en oersättlig erfarenhet och riktigt bra lön osv men nej, jag skulle aldrig trivas och jag har inte längre den rätta driften för att arbeta mig upp i detta företag. Jag har fått ut allt jag kan och vill få ut av detta företag. Dags att gå vidare till något annat. Antingen något helt annat eller ett annat säljarjobb men inom en annan bransch kanske.. Jag vet inte än... Först och främst måste jag bli frisk och börja arbeta igen.

• pickolina

Hmm, jag vet bara inte vad jag vill bli när jag blir stor.... ;) :D *hehe*

• pickolina

För mig är trivseln det viktigaste men man måste ju kunna överleva i alla fall...

• starlight_

Så du kan tänka dig fortsätta som säljare? Kanske hemmasäljare? Bekvämare efter sjukskrivningen.... Beror så klart på vad du har varit för sjuk/vilken åkomma...

Men hört att många småbarnsmammor gör det valet för att ha mer tid med barnen, så det verkar ju ge viss "space".....

• Lapinette

www.ihm.se - har läst 2-årig marknadsföring där. Betalade det själv då min chef gav min en skruttig deal. Ångrar inte en sekund att jag gjorde det fast glöm ordet fritid.

• pickolina

Jag känner flera som läst på IHM, både heltid och vid sidan om sitt vanliga arbete. En del har fått det betalt helt av sin arbetsgivare men de flesta har fått betala det själva men OJ vad det gynnat deras karriärer..

• pickolina

starlight_

Ja jag kan absolut tänka mig att fortsätta som säljare... Jag trivs bra med yrket och enligt de personlighetstester jag gjort så är det ett arbete som passar mig som handen i handsken... :) Om jag ska satsa på att bara byta företag eller om jag ska ta en paus och göra något helt annat ett tag får jag se. Det beror på hur det känns när jag börjar arbeta igen. En sak är säker dock, jag kommer att vänta med att satsa på karriären och att klättra på karriärstegen. Det är inte det jag kommer prioritera den närmaste framtiden...

Svar på tråden ot- Hur får man en lön på 30.000kr??