• starlight_

ot- Hur får man en lön på 30.000kr??

Insåg att en min väninna har över 30000kr i lön! Okej, hon har pluggat 6-7 år på KTH och har två examen.. Sen förstog jag att betongpumparen vid bygget på vårt jobb har en liknande lön!!?? Hur i all sin dar??

Jag är INTE materialist. Men. En god ekonomi underlättar till viss del. Och kan ge glädje. Och viss trygghet.

Min fråga är nu (allmänt och generellt): hur får man en lön på 30"?

Verkar ju inte alls som att alla studerat på universitet...

• Svar på tråden ot- Hur får man en lön på 30.000kr??
  • flower177

Jaha! Haha! Undrar vad jag var då....jo, kassörska måste det ju hetat.

Säljare, vad är det för skillnad? Utesäljare, innesäljare, verkar finnas alla sorter..

• pickolina

chai

Oki... Förstår!
    Ja om man jämför med andra storstäder runtom i världen så är sthlm väldigt billigt. Gällande kollektivtrafiken så fungerar det om man bor i själva sthlm, vilket jag gör.. Men om man bor i närligande kommuner så kan man faktiskt ha flera mil till närmaste buss. Precis som på landet. Det är dock lika dyrt som i sthlm, tom dyrare då kommunalskatten är högre i omkringliggande kommuner.. :(

• pickolina

flower177

Jobbar du som innesäljare så jobbar du i butik. Jobbar du som utesäljare så åker du själv runt till dina kunder å följer upp osv...

• pickolina

flower177

Ja, om man jobbar i tex en klädbutik så är man väl både säljare och kassabiträde, butiksbiträde helt enkelt.... Så det beror helt på var man arbetar. I mindre butiker är det ofta oxå så att säljarna själva tar betalt av sina kunder, dvs sköter kassan oxå men står inte i en kassa, vilket är en stor skillnad. De större butikerna delar upp det, de har specifika säljare och specifika kassabiträden. Så man behöver absolut inte fastna i en kassa om man inte vill det... :)

• chai

det är bara att hoppas att man får nåt för den dära kommunalskatten... bor i högskattekommun själv...

nu lämnar jag den här tråden åt sit öde för jag måste minska på BT-trådarna om jag ska kunna minska på BT-tiden...

hoppas ni klurar ut nåt fiffigt sätt att jobba med sånt man tycker är kul, utan att jobba ihjäl sig och ändå få en vettig lön...

• pickolina

Ja man får ju hoppas på det!.. :)

Ha det gött tjejen!

• Emm_

Pickolina eller någon:

Var det nån som skrev att bästa säljarskolan var IHM? Eller hur blir man säljare?

• umpapara

Jag vet ett jättebra sätt att tjäna ordentligt med pengar på fritiden...

• diana23

min pojkvän hade ett helt vanligt jobb som svetsare...sen kom en o erbjöd han jobb på järnvägen...svetsa räls o så..han har ut 40.000 kr!!
    pengar är inte allt men vi har d så bra vi kan önska..plus jag har min lön så en 50 000 kr har vi i månaden ihopa=))

• NamNam

...men den informationen behåller du för dig själv, umpapara...? :? Eller? :?

Svar på tråden ot- Hur får man en lön på 30.000kr??