• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

fniss fniss... det dröjer bara till april nästa år innan jag passerar 30... he he...

inledningen på mitt tantprojekt...tjaa det är bra fråga.. att hänga här har väl inte högre tantstatus än lunarstorm där jag också härjar... kommer inte på något mer konkret så snabbt

• Zozo

Jag kallades för tant första gangen nâr jag lag pa stranden som sjuttonaring. En busig unge sparkade en boll (med typ 20 kg sand) rakt i huvudet pa mig varvid mamman bad honom att "ga bort och be tanten om ursäkt"!! hmpfr!!

Hmm.. Pipilotta Rullgardina Krusimynta Efraimsdotter Langstrump ska det vara va, Viktualia? (Dagens vârdelösa vetande..)

• nu är jag fruL

oj oj oj du Jesse76, tanteriets ädla process ! det är viktig/hemlig info det

först gäller det att definiera sina mål: vilken slags tant siktar du på att bli, ungefärlig tidsplan.

Ta till exempel mig:
    jag ska bli en rund tant och lite för tunn nu, ja då får man helt enkelt lov att se till att äta mycket. och då av hela kost cirkeln dvs fanta, godis och chips. Det är tungt arbete men har man målet klart så orkar man

sen ska jag bi en party tant som ska vara lurig jämt. jaga då är det bara att börja öva på party kondisen. Ibland får man lova att parta trots att man inte vill, ska man klara mänder av punsch när man är äldre så måste man öva nu. Även när man är bakis

sen ska jag vara excentrisk och ha massa katter, ja därför har jag skaffat 2 så är det bara att fylla på.

Jag ska ha en gråhårig gubbe. Ja därför valde jag en kille som är äldre än jag, ökar klart chanserna att han får grått hår i tid.

Viktigaste dock. Punschverandan... Kräver i nuläget mycket jobb. men eftersom jag ska bli "landet tant" så kommer det att orna sig. Jag övar på att ha landställe och trädgårdsland.

Ska man som mig bli en pervers tant så får man börja tänka i snusk banor och öva på sina pervo skämt. En bra ide är att även börja öva på att nypa pojkar i rumpan och smila och dregla samtidigt.

Ja jag har så många tant tips, men detta kanske kan vara en start.

Det viktigaste är dock som jag nämnt, sätt upp mål för vilken slags tant du ska bli och försök lista ut vad som krävs för att du ska nå dom. och sen öva, öva öva

• nu är jag fruL

april nästa år, men kära hjärtanes viktualia! då är du ju bara barnet

där har du en till grej Jesse76. Såna uttryck kan man börja öva sig på, garanterat tant poäng!

Jag har massa tantpoäng

Har du nåt det sköna 30 strecket än zozo
    dagen i ens liv då man bara kan släppa lös ha ha ha
    av med korsetten låt bilringarna rulla fritt hurra

• viktualia

Ett steg har jag tydligen tagit mot tantracet... köpte nyligen en klänning på tema ålskinn även om jag är ganska rundlagd. Orkar inte skämmas för mina bilringar utan tycker att jag är stilig i nämnda tighta klänning. Min m2b såg skeptisk ut när jag visade den.. men det kanske säger mer om hans 30 årskris än om min... fniss fniss.. (han fyllde 30 i maj)

Pippis fullständiga namn är: Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump

Punshveranda... japp den är viktig! Och lusthus på tomten med myggnät där jag ska ha tantmöten!!

• nu är jag fruL

jag missade faktiskt helt att ha 30 års kris. Det kan kanske bero på att jag i min "dröm" värld redan är 65, har gått i pension och gungar i min gungstol 30 är såååå länge sedan i min värld, oj oj ska skaffa rullator

Jag måste faktiskt erkänna att jag hör till kategorin av människor som faktiskt tycker att bilringar är vackert!!!! ( så klart så länge de inte innebär en hälsofara för personen)
    Jag skulle tycka att det var hemskt om min mamma var pinnsmal och inte hade sina gosiga extra däck
    en riktig kvinna ska ha lite mage!

punschveranda är faktiskt ur viktigt! eftersom jag även ska ha stålars när jag är gammal (fråga mig inte hur )
    så ska jag ÄVEN ha en punschveranda ut mot central park där jag och mina väninnor kan sitta efter en kväll på metropolitan

Men efter en visit där bär det av ut till vischan och min egentliga punschveranda.

Lusthus... hmmm har inte tänkt på det, men fasiken där har du något
    tänk vilket bra ställe att sitta i varsin rullstol, med drink och stickning när det regnar ute! alla tant poalare och en själv!

• viktualia

min plan för att kunna förverkliga lusthus, jordkällare, glasveranda och annat viktigt... gärna hyfsat centralt i en större stad men ändå avskiljt...var ju att gifta mig rikt. Och min m2b är inte världens mest panka människa, problemet är snarare val av bostadsort eftersom det påverkas av trista saker som jobb åt både honom och mig... Alltså lyckas jag halvvägs: Gifter mig med en karl med stabil ekonomi och pengar på banken, men utan ambitioner att flytta till ABC-län....hm....

• Zozo

Nu är jag här.. IGEN!!!!

Och oh ja, tantalder har jag - fyller 32 i december! Men för att vara tvättäkta tant maste man kunna sticka (alternativt virka) och ha gungstol.. sa för tillfället skulle jag ev kunna kvala in pa virkning/stickning sa länge det inte krävs mer än en lang korv.. men gungstol har jag inte plats till ännu..

• Zozo

Hmmm.. fick mig att tänka pa en gammal barnbok som jag älskade när jag var liten; handlade om en flicka som var mycket hos sin mormor och de flög iväg över staden i hennes gungstol! Nagon som vet vad denna bok kan tänkas heta??

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...