• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • nu är jag fruL

åldersmässigt så kanske jag inte räknas som tant. Är 31 och fyller 32 i höst.
    Men jag ÄR tant. För enligt min tant definition så är det ett själstillstånd att vara tant och ett underbart avslappnat sådant som jag ser som positivt.

Dessutom så retar det många att kalla sig tant för folk anser att det är negativt, och jag är en retsticka

barnen i stallet talade om för mig i våras att " du måste vara jättegammal du är säkert så där 18 år!!!"
    så enligt dom är man tant långt innan man fyllt 31
    allt är relativt...

• nu är jag fruL

när jag blir riktig tant (åldern) ska jag ha:
    -punsch veranda där jag ska sitta och snacka skit med mina väninnor
    -gungstol
    -cigarett munstycke
    -massa katter
    -en gråhårig gubbe
    -filt över knäna
    -vara lullig jämt
    -höra dåligt när jag inte VILL höra
    -baka
    -grogga

mm

• viktualia

jag tänkte också bli tant när jag blir stor (är 77:a)... när jag är nånstans 50 plus ska jag sätta igång och driva pensionat, baka småkakor, dricka sherry och lösa korsord... och ge ut böcker under pseudonym som är så bitska att ingen kan gissa att det är en tant som skrivit dem... hi hi....

• viktualia

öh alltså.. jag menar inte att man blir tant vid 50 men det är då jag ska inleda tantprocessen

• nu är jag fruL

Jag ska bli en sån supertant så det är därför jag redan inlett min tantprocess det kommer att ta tid att ble mega tant. det gäller att börja i tid

korsord löser jag redan, hade en broderingsnojja för något år sedan, småpimplar ibland (ofta. Suger dock på att baka, kanske måste öva...

coolt att ge ut ilskna böcker
    men jag är ingen skrivande människa så det är inget för mig.
    Jag får bli en ettrig tant i stället som fräser åt folk i verkliga livet

• Jessie76

Hmmm en sån gång längtar man ju till att bli tant

Jag skålade förresten igår (bättre sent än aldrig, hjärnan funkar inte riktigt jämt - kanske därav lyktstol.... Eller förlåt Lyckstolpen ) och jag behöver inte fundera åt vilket håll så jag höjde mitt glas mot södern

Själv blir man 30 i år för övrigt

• Jessie76

Och vill gärna veta hur man inleder denna fina process?

• nu är jag fruL

välkommen över 30 strecket Jesse76, det är då det bröjar!
    stackars lilla viktualia får vänta lite

• Jessie76
    Då känns det genast bättre

Viktualia, vi väntar tålmodigt på dig
  • nu är jag fruL

eftersom det i min tant planering ingår att jag ska bli så där mysigt rund och god när jag är en "riktig" tant! så måste jag gå och käka nu
    som sagt det gäller att jobba på att bli tant

kan återkomma med vad man ska göra sen...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...