• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

Frullan!
    Mitt förslag är att du bor på hotellet mitt i stan som har namn efter en gubbe, tror att det är närmast dit du ska på dagarna.. promenadvägen från hotellet till företaget du ska till är nog några km... Kolla på eniro eller nåt..

Japp, jag har tid för en middag eller så... har förvarnat gubben att jag tänker rymma ut på stan.. han skakade på huvudet när jag försökte förklara det där med "pladdertråd på BT".. fniss fniss... maila nån gång när du hinner så bestämmer vi tid, inte onsdag då är det after work enligt plan A!

• nu är jag fruL

Favoritfärg SVART använder ALDRIG andra färger om jag absolut inte måste
    Antal krukväxter på jobbet: inga alls alla dör när jag är i närheten?
    Antal kontakter på msn (om du nu använder sånt): Vad faaaaan är msn????
    Antal osorterade pappershögar på jobbskrivbordet: oj, oräknerliga. Ska jag ta med dom jag har i bilen som tillhör jobbet? Hoppsan föööööör många, minst 8
    Plats på jorden där du helst vill vara just NU: Maldverna eller Zanzibar. I en solstol i skuggan under en palm med en bra bok

planerad middagsmat: Lagar aldrig middag pga av tidsbrist, så typ sushi= superfavorit
    antal egna gosedjur synliga i hemmet (bokhyllor, sängkant el liknande... nerpackade räknas INTE): Varfrör skulle jag ha gosedjur jag har ju två katter och en kelig make?
    favoritprodukt från Apoteket: ALLT!!! Älskar piller! Mest huvudvärkstabletter
    antal plastkort i plånboken (räkna noga): inte många alls lever för visa och master card
    När jag blir stor ska jag: Tant med punchveranda och gungstol och massa katter Onykter jämt
    Åsikt om TV-serie Pistvakt: Har aldrig sett

Bor ni i villa eller hus?: Bostadsrätt
    bostadsrätt/hyresrätt?
    Hur stort bor ni? 87
    Är det ert drömboende? Nej jag ska mitt ute på vischan utan grannar men med stort stall, svinstia och hönshus. Pool och punchveranda är givet!
    Vill ni bo i samma område/ort/län restena av ert liv? nej
    har ni funderat på att flytta utomlands? Har bott utomlands och vill absolut göra om det

Japp detta om detta nu ska jag på möte puss på er

Vickan: typ tisdag? Vi hörs jag mailar nummer osv. jag mailar även vilket hotell det blev när chefen berättat

Resten av listorna tar jag sen
    puss på er alla

• Jessie76

Skrev svar på Zozolistan (nytt parti? hehe) men det blev nekat - haha... Jessie har inte så stort ordförråd så jag sa väl nåt snuskit eller nåt

Jag VILL inte tänka på att du ska vara i Vickans lilla håla - men det GÅR inte att inte associera!! tankarna bara poppar upp här och där Hemska tanke

Usch, nu vill jag sluta för dan

• Zozo

Jaha - ingen som kan skriva nan mer kul enkät..? Ska jag behöva..?

Zozolistan 2

När började ni använda dator?
    Roligaste felsägning?
    Hur höga skor kan ni ga i utan att stappla?
    Hur mycket tittar ni pa tv?
    Bästa boken?
    Senast lästa boken?
    Hur läser du böcker?
    Vilken filmstjärna skulle du vara?
    Dricker du kaffe el te?
    Stjärntecken?
    Första utomlandsresan?
    Bästa resmal?
    Mest romantiska upplevelse?
    Hur dags slutar du jobba idag?

• Zozo

Jaja, här far man roa sig själv..

Svar pa Zozolistan 2:

När började ni använda dator? Hmm.. min allra första var en Spectravideo där man spelade in program pa rullbandspelare! Mer regelmässigt var det nog pa universitetet - runt 1994

Roligaste felsägning? Hmm.. det där är jag rätt duktig pa.. Jag tog bergsgetter (chamois) för bergskameler (chameau) i Alperna och grunnade pa det en hel dag.; sag liksom lamor framför mig, men tyckte det var underligt i Frankrike.. eller nâr vi spelade TP och min syster som tyckte att jag fick en MussePigg-fraga (busenkel) ställde fragan "Var växer ["anna-naaasen", med betoning pa tredje a-serien]?" Och jag konfunderat svarade "I benmärgen?!"

Hur höga skor kan ni ga i utan att stappla? Hmm.. 8cm klarar jag om jag minns rätt - sen ser det urdumt ut!

Hur mycket tittar ni pa tv? Alldeles för mycket!

Bästa boken? Liftarens guide till galaxen, tror jag. Helsjuk!

Senast lästa boken? "Damen med enhörningen" av Tracy Chevalier.. verkar hyfsat bra. är mitt i.

Hur läser du böcker? Vad menade jag med det? Erh, snabbt, framifran och bak, helst flera pa en gang sa att jag kan växla efter humör.

Vilken filmstjärna skulle du vara? Om man själv far välja? Angelina Jolie, tror jag. Jag kan aldrig bestämma mig för om jag gillar henne eller inte, men det verkar vara en häftig tjej med skinn pa näsan. Hemskt namn, men snygg är hon, med lite underligt utseende. Mest lik? Ja da skulle det väl snarare vara en brunharig variant av Bridget Jones... näh, inte riktigt.. saa korkad är jag inte! Det FINNS nog ingen som jag! är en egen stjärna jag!

Dricker du kaffe el te? Bade och, alldeles för mycket - massor av Latte.

Stjärntecken? Skytten

Första utomlandsresan? Det maste väl ha varit Danmark, inbillar jag mig, men den första jag kommer ihag (om man undantar Danmark, Norge och Finland) är nog Spanien när jag var runt 11-12.

Bästa resmal? Hmm, jag har inte rest sa langt eg, men Martinique var härligt (norrsidan) och Guadeloupe med (västra ön). Fast i varas var vi pa Mykonos & Santorini off season och det var himla mysigt!

Mest romantiska upplevelse? När min make (da pojkvän), som visste att jag var ledsen för att jag inte skulle fa fira jul i Sverige, till min 30-arsdag 15/12 hade ordnat med överraskningsmiddag pa fin restaurang i Paris, vackra örhängen och 2 biljetter till Sverige helgen efter. Hans bâsta kompis kom med oss och pa plats hade han fixat överraskningsfest med kompisar jag inte sett pa massor av ar!
    Fast ensamma i den vackert upplysta poolen pa Martinique pa natten, med bara champagneflaskan, stjärnhimmel, djungelljud och eldflugor som sällskap var härligt det med!

Hur dags slutar du jobba idag? 17.40.. kom alldeles försent imorse, annars 16.40 fredagar

• viktualia

jag jobbar ju så flitigt att jag blir galen snart... med JOBBJOX alltså..

När började ni använda dator? 1988
    Roligaste felsägning? pass... är för många
    Hur höga skor kan ni ga i utan att stappla? ingen aning.. har 7 cm höga
    Hur mycket tittar ni pa tv? så lite som möjligt
    Bästa boken? hm... av dem lästa senaste året: "Jag har inte sanning, jag söker den" av KG Hammar och en journalist som glömt namnet på.

Senast lästa boken? Ta iut - Kristina Sandberg
    Hur läser du böcker? Fort, ofta och mycket

Vilken filmstjärna skulle du vara? ingen aning

Dricker du kaffe el te? min mage tål inte kaffe men jag dricker båda

Stjärntecken? Vädur

Första utomlandsresan? La Gomera (en kanarieö)

Bästa resmal? troligen inte upplevt än..

Mest romantiska upplevelse? Förlova mig med min m2b på en romantisk restaurang i Italien - vi var ensamma på hela stället, åt vrålgod mat och var uppassade av finklädda kypare!!

Hur dags slutar du jobba idag? Det undrar jag med.. snart hoppas jag.. men runt 16 kanske...

• Bröllopstokiig

tjtjer jag hinner ju inte jobba! men det e liak intressant att läsa era svar som at skriva egna:) vi har nu haft besök av en föräldraledig tjej m sin 5 månaders dotter...shit vad söta dem är!! vill oxå ha!

here we go:

När började ni använda dator? sent 80-tal, då en Commondore 64 som var brorsans sen rullade det på

Roligaste felsägning? hur många som helst, har gjort det till en sport och e allmänt känd för dem

Hur höga skor kan ni ga i utan att stappla? Det ni, jag kan gå i 10cm (har korta hälsenor ala lillbabs)men jag gör det inte så ofta längre, nu e det väl 7-8 cm på de högsta klackarna tror jag

Hur mycket tittar ni pa tv?
    följer vissa serier och då tittar jag oavsett tidpunkt på dygnet

Bästa boken?
    ngt m Minette Walters tror jag, el Barabara Wood

Senast lästa boken? sista delen i "pojken som kallades för det" böckerna

Hur läser du böcker? på tåg, alt liggandes på mage på soffa eller säng, kan även läsa upponer (ytterliggare en talang )

Vilken filmstjärna skulle du vara?
    ngn som gör meningsfulla roller och uppskattas för det. för många rår sedan var jag lik Drew Barrymoore mend et var då det, haha

Dricker du kaffe el te? te och grymt många olika kaffedrinkar - älskar det!

Stjärntecken? Jungfrun

Första utomlandsresan? Thailand som mkt nybliven 18-åring... exakt 13 år sedan idag...kan man fira det? isf blir det lite vin ikväll:)

Bästa resmal? Gambia. ingen tvekan. sen USA tror jag... svårt det där!

Mest romantiska upplevelse? allt m min man:)

Hur dags slutar du jobba idag? Nu!

• viktualia

ha ha.. nästa frågelista måste handla om SPRIT!!! hi hi....

här är Vickan... fredag kväll... dödstrött... men när min m2bs kollega sms:ade Pub? så var det inte jag som sa nej.... näpp... så nu ska halvsovande V piffa till sig lite och ta karln under armen och promenera iväg...

...en fördel med min lilla plutthåla är att det är 10 mins promenadavstånd till centrum/pubar

sov gott hörri och ha en go helg!

• viktualia

flitig bröllopsplanerare idag:

idag har jag beställt nya glas till mina glasögon (för att bli av med glaset som är sprucket...). ingen billig historia, men rätt nödvändigt!!

var till blomsteraffären och diskuterade brudbukett... glömde min komihåglapp med fina blommor hemma - ärthjärna - men floristtjejen var jättetrevlig och jag ska tillbaka dit sen och bestämma mig.

har beställt vigselring också, ska ha en likadan som förlovningsringen - slät rödguldring utan stenar - ska lämna in min förlovningsring för putsning sen.

vår lista på DUKA hade hamnat på fel datum, så vi var där idag och påpekade detta.. tjejen skämdes inte ens.. men men.. ingen större skada skedd.. (tur att mamsen var så nyfiken att hon gick och hämtade ut en sån där lista och fick en för fel brudpar...)

... har dessutom hunnit segelflyga och plocka lingon/svamp

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...