• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

här pågår "upplysning om mormors firande", upplysning om logi i hålan, packning, strykning... allt utom JOBB:..FY!

hörrö Frullan.. du skulle ju berätta om din brudfrisyrstillverkningstid och sånt.. idel öra! (fortfarande chockad över fem timmar...)

• nu är jag fruL

hmmm okej
    hmm *funderar och har ett mycket djup tänkarveck i pannan*
    hmmmar och ser smart ut

jag tror att det tog ca 2 timmar att göra min uppsättning. jag hade min tärna med mig och vi hade super trevligt. det rekommenderar jag verkligen. hon hade fixat mat och dricka och alla små skrockfulla detaljer. dessutom så hade hon med sig bilder från vår barndom och allt kul som vi gjort. Så vi hade en KANON stund hos frillan. Vi sminkade även oss och klädde om där. På slutet blev det dock lite ont om tid... och vi var precis klara när maken och best man kom och hämtade upp oss.

Så 5 timmar tycker jag låter heeeeeeeeelt galet för mycket!

• nu är jag fruL

Just det jag har ju utlovat en hel berättelse om min dag. men det konmmer en annan dag!

• viktualia

hon vars vigsel jag smygtittade på häromsistens lyckades få proceduren att ta fyra timmar... (det kanske jag skrev nyss förresten..)

och jag ska inte ha nån tärna.. kan inte välja vem av mina goa vänner det skulle bli i så fall och ingen av dem lär komma tillräckligt tidigt till hålan...

...så det blir väl jag och en massa frisör/sminkbruttor... hi hi ...

förresten ska jag göra provuppsättning nån vecka innan och då kanske man kan förhandla om tiden då...

• Zozo

äh även om du inte har ngn med dig sa brukar folk vara urgulliga med en när man ska gifta sig.. Jag hade typ halva salongen runt mig som ställde fragor och fanlog hela tiden

Och lite icke-intellektuell läsning är ju otroligt avslappnande (Sa länge man inte maste KÖPA eländet..)

• viktualia

blev så konfunderad att jag ringde och kollade priset... 500 för brudmakeup och 700 kr i timmen för håruppsättning- som väl kanske tar två timmar...

håller helt med! skoj läsning så länge jag slipper köpa dem.. läser Allers och sånt där hemma hos svärmor också..

• Jessie76

Min frisyr tog länge oxå, hade en massa löshår och så drack vi champagne och åt lite. Tror det tog typ 4-5 timmar. Tyckte det var en jättekul tid.... Men då var vi alla tärnor och ungar och mammor
    Ta med skumpa, då blir det lätt

• viktualia

hm... vet inte om jag vågar dricka skumpa.. en av mina största skräckscenarior är att jag ska bli full på mitt eget bröllop.. jag super gärna en annan gång men inte då... *feg*

Men tack Jessie för svaret... det kanske tar en evighet i alla fall...

nu är det HELG hörrni! Jag ska på partyturné och ha ASSKOJ!! hoppas ni får en bra helg också!

*kramar om er alla*

• viktualia

pip! Vickan is back! Partyturnén är över, har haft vansinnigt mysigt och skoj! Är lite seg - dåligt med sömn, god mängd alkohol....

Mormor sken som en sol på sin 90 års dag, mitt tal till min kompis som fyllde 30 blev bejublat (avslöjade bara några dumheter som hon och jag gjort....) och herrn och jag har nog avverkat 65 mil i bil... hm...

Bröllopsplaneringsstatus:
    Pianokomp till solisten är troligen fixat och ev blir solosång nr 2 en duett istället.

Val av servis är fixat... nu ska vi bara fylla i Dukaönskelistan och lämna in den....

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...