• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • Jessie76

Kan du inte limma hushållspapper på insidan av klänningen/kjolen då?
    Mycket enklare och jäkligt praktiskt, då kan du ju lipa och riva papper ur kjolen!

• viktualia

*asgarv* men får verkligen hushållspapper rätt "stå ut-effekt" på kjolen.. näee.. jag kom på nåt! inspirerad av Zozos ringar i kjolen: Köp en för stor underkjol och gör ringar i den med hjälp av ståltråd eller liknande.. borde bli överstiligt... *fnitter*

• nu är jag fruL

ola bruttor
    tillbaka efter möte emd chefen.

Kul med mail vickan, ska ta och kolla det så fort jag bara kan!

Jessie: snillen spekulerar har konkurrens om en plats från ditt håll. Vilken bra ide att kombinera underkjol och näsdukar flr gråtattack!" att jag inte tänkte på det. men hur kan mna täcvla med norrländsk logik

zozo: hmmm du verkar kunna sy, ide om design? Vickan kom med en ide så jag tror jag vet hur jag ska göra. Att sy den i bilen ner till götet blir nog kanon...

orkar inte åka hem till någon kompis och sy. Eller rättare sagt hinner inte. Ska ha myskväll med maken vid öppna spisen i kväll och ska åka bort emd jobbet i morgon och kommer hem sent. Och på fredag åker vi...

men det ordnar sig!

• viktualia

Jag som är kass på att sy måste bidra igen:

Om midgemåttet på den färdiga underkjolen är 80 cm (noll koll kokosboll...vad har folk för midgemått.. mitt är för stort men vad...) så passar det nog strålande med tyll som är 150 cm (vanlig tygbredd). Då tar du och viker tyllen i små små veck runt hela den befintliga övre kanten. sy sedan fast med lagom många stygn. Det gör ju att tyllen blir nästan dubbelt så bred som orginalet och du får en ordentlig "stå ut effekt".

Ett hett tips är: fråga i tygaffären!

• viktualia

i bästa fall förstår du principen i mitt förra inlägg. jag menar allvar: jag kan inte sy alls.. det gör mamma åt mig....

• viktualia

pip igen.. nu drar vickan från jobbet.. mot bröllopsbutiken...

kram på er!

• Zozo

Vad är det för kjol du har och hur mycket vidd behöver du?

Jag drog ur ringarna ur den underkjol jag hade lanat för att tvätta den.. De sag ut ungefär som mjuka plastlister i tva olika längder (och satt inte ihop i en ring utan gick omlott i ändarna i en kanal i kjolen.. det hade ocksa varit en bagis att sy..)
    Ska du ha mycket vidd i? är det en lang kjol och behöver du i sa fall vidd hela vägen eller bara nertill???

• Zozo

Annars kunde du kanske gjort en rövare.. Har de inte kvar de där westerninspirerade volangkjolarna i butikerna längre? Annars hade ju en san funkat under. De flesta var dessutom i bomull och lätta att färga svarta..

• Jessie76

Hahaha... tackar allra ödmjukast, jag försöker tänka med fjollskalle men har ingen så det får bli som det blir

Torky då? Fast det kanske säckar framåt aftonen..... Hmm... får fortsätta fundera på detta.

Myskväll framför brasan - eller var det öppna spisen? Vad blir det för kids då??

• nu är jag fruL

det blir HETA ungar då

zozo: ang kjolen så nehöver jag mest vidd nertill. klänningen är vel lite A formad. men jag tar och fixar till något med tyll och pryttlar. det blir nog bra ska vi se...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...