• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

håller helt med om att den här hålan = vischan. och dryga sthlmare är jag van vid... särskilt sådana som inte är födda där.. ha ha ha...

själv håller jag på att babbla sönder oktoberbrudtråden just nu... tur att jag ska till frissan så att det blir en paus på en stund...

mår allmänt halvruttet trots att jag fick sovmorgon när nu inte åkte in till jobbet... jaja.. det är bara att pigga på sig... VÄRSTA partyhelgen väntar!

• Zozo

Ahh.. jag har bara jobbat TRE dagar och är astrött redan.. känner mig inte sa energisk som man borde efter semestern.. A andra sidan hade jag ju bara knappt tva veckor..

Idag skiner i alla fall solen här och jag är kär!!

I november (pa var trettonarsdag) ska vi fa ga pa tjusig restaurang högst upp i Eiffeltornet (bröllopspresent fran min käre makes kollegor). Ska bli jättehäftigt! Maten ska vara jättebra och man maste beställa bord minst 3 manader innan.. huh!

• nu är jag fruL

Mysigt att fira i eiffeltornet! wowo 13 år. Det är lääänge!

Då är det alltså ingen av oss som är på topp idag. Zozo är vel inte helt vorta dock. själv mår jag till råga på allt as illa just nu. Undrar om jag kommer kräkas... usch!

jag känner igen problemet, jag tycker att man ganska ofta är trött alldeles efter semestern.

usch alla bnokstäver hamnar i fel iordning...

måste ha kaffe

• Jessie76

Blääää........ Jag är bakis idag

Grillade med några från jobbet igår, åkte båt och drack öl och whisky (idiotiskt - för det första gillar jag det inte och för det andra dras jag med en ABNORM halsbränna idag *urk*) Men är huvvet dumt får allt lida

• viktualia

kvitter kvitter... Vickan här...

nu har jag varit hos frissan. bokade tid för provuppsättning och brudtjohej... hår och make på samma ställe... de bokade in FEM timmar...hugaligen! hur länge satt ni när ni skulle bli fina?!? Jaja.. jag ska väl äta lunch där också plus dra på mig klänningen... är i normala fall en raket på att äta och byta om... så det känns lagom galet att vara hos frissan kl 10.. å andra sidan vet jag vad jag gör den dagen.. ha ha... men satt ni själva så länge där?!? ska man ta med sig nån kompis? (Hm.. undrar om NÅN vill vara så tidigt i min plutthåla... näee.. det är är svårt...)

• Zozo

Alltsa; jag vet inte vad de GÖR med er i Sverige för att det ska ta sa lang tid och vara sa dyrt!!
    Frissan räknade jag med 1h30 bada gangerna och bada gangerna tog det knappt en timme.
    Smink räknade jag 1h och det tog 30min-45min bada gangerna ocksa.
    Klä pa sig.. tja, det tog mig kanske 10 min... men jag behövde hjälp att komma i klänning och skor.
    Jag hade ingen med mig hos frissan första gangen utan satt mest och slappnade av i deras händer..
    Andra gangen hade jag mamma och syster med pa färden men de var ute pa stan medans jag var hos frissan. Tar det SAA lang tid kan det nog vara roligt att ha ngn kompis med.

• viktualia

näee jag blir HELT skeptisk! hur i HELA FRIDEN kan det ta sån tid.. och vad det kostar.. ingen aning.. svindyrt säkert.. men jag tänker bara betala och se glad ut.. ids inte leta efter nån budgetlösning, vill vara säker på att det blir bra..

Sminket skulle ta minst 1,5 h och håret 2 h... plus omklädning och lunch... i min värld: summa 4 timmar.. men men.. det skulle säkert kostat vansinnigt mycket mer i Sthlm - man får trösta sig med det!

• Zozo

Ja, men du kan ju se det som gott om tid att slappna av och lite lyx.. Själv hade jag blivit bindgalen om det tagit 5h!!

• viktualia

ja jag ifrågasatte tidsberäkningen men de var envisare än jag.. frågade en kompis som just gift sig och hon hade suttit i FYRA timmar.. jag fattar inte... utan paus för fika,lunch eller något... men alltså...

Jaja.. vad gör man inte för att få känna sig som prinsessa för en dag?!?

Fniss... risken är att jag har koll på allt och sitter där hos frissan med en mobil som ständigt ringer.. ha ha.. vägbeskrivningar, cateringfirma och annat.. näee.. får se till att det funkar utan mig.

Och ja, vi har nog rätt bra koll på läget redan. På måndag är det två månader och det känns som att allt kommer fixa sig. Ska tillverka festprogram, vigselprogram och bordsplacering - inget är påbörjat än. Annars är nog alla bollar i rullning. Och jag är

1. Besatt av att fixa stora fester
    2. Ett lagom kontrollfreak

• Zozo

Jag stängde av mobilen och litade pa att min m2b fixade allt som skulle fixas under tiden - ta emot de sista gästerna, ställa i ordning för ceremoni och middag, lägga sista handen vi dekorationen.. och jag kom hem till färdig och fixat slott!
    Det var faktiskt himla skönt efter att ha varit den som hallit i tradarna hela tiden!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...