• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

Jessie... framförallt förundras jag över hur laddad frågan är... Jag skulle inte vilja bli inledd av min pappa, men det är inte kärnan i mitt resonemang. Min facination handlar om hur konstigt folk ser på Svenska Kyrkan och att man betraktar SvK som en serviceinrättning som man själv kan styra och inte som ett ideologiskt och kulturellt buret kristet samfund... *mysko*

Det är klart att du kan åka till Fjollträsk.. ha ha.. fast som sagt.. det är inte helt lätt att förklara vilka man ska träffa.. hi hi... och samla hela skaran och dra till Lule känns lite väl krångligt... om du ursäktar...

• Zozo

Haller helt med er flickor.. ang bade brudöverlämning och syn pa själva svenska kyrkan. Jag orkar inte blanda mig i den diskussionen.. I synnerhet inte när jag ser kommentarer som "jamen MASTE man ha en anledning att tycka nagot" .. Suck!

Nu maste jag jobba lite.. men flyter förbi da och da!

• viktualia

en liten detaljfråga: NAGLAR

Jag har aldrig gått och fixat mina naglar på salong. De är vanligtvis urfula eftersom de skivar sig och går sönder. Jag försöker vårda dem men jag har ärvt släktens urusla anlag för fina naglar...

Själv tycker jag att det känns smått onödigt att spä på bröllopsutgifterna med att fixa naglarna på salong.(Min utstyrsel/skönhetsfixning kommer redan gå lös på 5 gånger så mycket som min prins utgifter för frack och skor)
    Men till min stora förvåning protesterade HAN och tyckte att jag skulle gå på salong och fixa naglarna..

Frågan lyder: Ska oglamorösa Vickan fixa naglarna på salong??
    Och gjorde ni det?

• Jessie76

Jag ville, men det var för dyrt. Köpte en jättebra lösnagel på Åhléns, exakt som att göra naglar på salong om man är lite pysslig - jag har gjort naglar flera gånger förut så jag vet

Angående diskussionen, så är inte jag heller brydd hur andra gör - jag blev införd (hahaha) och nöjd med det. Men om man inte får välja på den punkten (jag menar, det är ju ingen jättefånig önskan! Det har ju faktist varit tradition länge oavsett om det är Svedala eller inte?!) borde ju prästerna få välja om dom vill viga homosar eller inte - eller?!

• viktualia

Jessie- prästerna FÅR välja om de ska förrätta välsignelser över homosexuella par eller inte. Det ingår i den så kallade samvetsklausulen. Det finns vissa delar av kyrkans verksamhet som är frivillig och dit hör homovälsignelser. (För vigsel är det inte än så länge, per definition).

Nagelfrågan: Hm.. pengar har vi... det är inte problemet.. snarare om det är vettigt.. och lösnagar på Åhlens.. hm.. jag är ju tidernas mest opyssliga...

• Jessie76

Fast nu menar jag inte knypplastickaochbrodera pysslig utan mera konstnärlig eller nåt. Har du gjort naglar på salong förut? Det är inte svårt - jag skulle säga att det är bra om man har lite tålamod och är rätt noggrann.
    Dom blev jättefina verkligen, men om ni har råd så skulle jag gå på salong faktist om jag var du

Jag har lite svårt att förklara vad jag menar i den där frågan. Folk opponerade sig som tusan och skulle minsann ignorera präster som skrivit på den listan för det fick man inte göra för alla har rätt att gifta sig bla bla bla
    Jag tycker prästerna ska skriva på listan om dom inte "tror" på homosexualitet, och definitivt eftersom dom predikar guds ord - det är ju deras jobb!
    Så, om man inte "får" skriva på listan - varför ska man då "få" tycka till om huruvida pappan ska föra in sin dotter eller inte? ALltså jag är inte irriterad eller nåt, jag har så svårt att förklara vad jag menar... Förstår du?

• nu är jag fruL

jag fattar ingenting, men jag är ju åderförkalkad

dessutom har jag inte läst den andra tråden och kommer inte att göra det heller. jag har nog med mina egna problem...

puss
    på er

vad kostar naglarna vickan? jag tycker du ska unna dig det om du känner att proset går att leva med. Du ska bara gifta dig en gång!

• viktualia

Aha!! Nu fattar jag vad du menar (japp ett sånt här diskussionsforum är ett trubbigt verktyg). Och håller FULLSTÄNDIGT med dig om detta!!! Jag undrar verkligen om de som är rabiata för eller mot att bruden går in med farsgubben har satt sig ner med sina vigselpräster och gått igenom listan över ideologiska ställningstaganden som kvinnoprästfrågan, homovälsignelser och alla andra frågor av samma art!! Skulle inte tro det!!!!!

(Själv är jag aktiv i kyrkan, men inte i SvK utan i frikyrkan = baptist/mission och gifter mig i SvK eftersom min m2b är aktiv där. Vigselpräst är min barndomskompis som blivit präst i SvK.)

Nagelfrågan igen: Jag tror att det kostar runt 500 spänn att fixa naglarna på salong. Blev så förvånad när min m2b tyckte att jag borde göra det.. hade väntat mig att han skulle tycka att det var en onödig utgift.... Ska suga vidare på karamellen

Jessie.. jag tror bestämt att de andra jobbar idag.. för det är ju bara du och jag som härjar just nu... Sjukt barn ger väl tid vid datorn kan jag ana...

• Meddelande borttaget
  • Nonika

viktualia:
    Jag ska faktiskt gå och fixa naglar, jag har heller aldirg gjort det, även om jag varit sugen. Jag är ingen nagelfils-pysslande tjej, utan lägger vanligtvis energi på andra saker.
    Men den här dagen (på lördag) vill jag ha fina händer, så jag ska gå och göra en med fransk manikyr, det tycker jag är snyggast.
    Det var tydligen extrapris just nu, så det kostar 400:-.
    Nu ska jag åka till frissan och färga ögonbryn och fransar

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...