• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

Det är klart att man måste få deppa... och tycka att allt är skit... och troligen blir man lagom prillig om man börjar försöka aktivt... klurigt när det kan ta tid innan det tar sig.. även om vissa verkar kunna bli på smällen på nolltid... själv grubblar jag över vad som händer den dagen jag slutar äta p-piller.. har ju ätit dem i 7 år och lär hinna med nåt till...

tja... och dessutom ÖSREGNAR det här... prutt och elände...

...men jag tänkter lite på Zozo som sitter på sitt franska slott är nygift nu... coolt värre

• viktualia

fruLlan.. jaa jag kan inte låta bli att sitta och hänga även i din gravtråd... måste ju bearbeta mig själv sakta men säkert. ditt mail med utläggning om att världen troligen INTE stannar på grund av barn var bra läsning också...

Men Jessie... du som redan har barn kanske har något att tillföra diskussionen och kanske något att berätta för fruLlan som är deppad idag?!?

• nu är jag fruL

tack vickan
    vad du är snäll som försöker pigga upp mig! skickar en liten puss-gubbe

idag känns det verkligen som om världen stannar för att jag inte är gravid.

jag vill ställa mig upp och skrika, svära och slå sönder saker. VARFÖR kunde det inte vara en liten bulle i min ugn?

näe jag tror faktiskt att man kan ha minst lika kul och vara minst lika fri när man har bran. Allt blir vad man gör det till.

om man nu får barn vill säga...

Oj oj oj vad jag tycker synd om mig själv i dag då!

jag är fenomenal på att gräva ner mig djupare och djupare i mitt lilla hål av sorg.

• viktualia

Om jag ska bli lite djup: Jag tror att det är ett utslag av att vi människor vill styra våra egna liv och helst naturen också. Vi vill kunna trycka på gravidknappen när det passar oss... för att det blir ett rationellt sätt att fortsätta livsplaneringen... Kroppen och naturen spelar oss dock ett spratt och styr sig själv, frustrerande för rationella nutidsmänniskor....

...själv är jag med i gruppen "kontrollfreak". I JUNI började jag räkna på p-pillerkartor och mensperioder och upptäckte att jag skulle ha mens på bröllopsdagen... varvid jag ändrade p-pillerätandet lite så att jag nu inte får mens förrän två veckor efter bröllopet... håhåjaja... snacka om att styra kroppen.. undrar just om det är nyttigt...

...ett annat typiskt exempel är när jag var tokdeppig senast... det var våren 2000 och ett samboförhållande hade tagit slut. vad kommer lilla rationella Viktualia på då?!? JO! Jag date:ar på nätet, det är smidigt, jag gör det när det passar mig och bara de jag vill.. planen var att bli utbjuden på dyra middagar i Sthlm med gott vin till men att jag skulle vara singel länge... vad händer?!? JO, jag hittar mannen i mitt liv som inte stämmer med NÅGON kravspec på drömmannen som jag satt upp.. dessutom boende i en trist småstad... vi blev ihop och 2,5 år senare flyttar jag till nämnda småstad som jag rätt kort tidigare sagt att "dit ska jag ALDRIG" flytta.... hm...

...livet, kroppen och känslorna spelar oss gärna ett spratt....

• nu är jag fruL

det är så jobbig med kloka och insiktsfulla människor som man vet har helt rätt

Håller helt med, dagen s människor som jag ju faktiskt tillhörm, vill kunna styra och planera allt. dessutom så är jag en av de absolut mest otåliga människor som existerar. jag kan inte stå i kö eller något dylikt. jag bnlir otroligt stressad av att saker inte händer på en gång. HATAR att vänta på något, ens en futtig minut.

Så självklart MÅSTE det ju bli barn direkt, annars spricker ju min tidsplan! Vänta näe fasiken, det funkar inte. jag har redan svårt att förlika mig med att man måpste vara gravid i evigheten 9 månader! Huvaligen

Så det är precis som du säger, man vill styra över naturen MEn nu violle tydligen inte naturen bli styrd av mig.

Funderar på att ge igen! ska kanske gå ut och hugga ner ett litet träd

• viktualia

hugga ved har väl alltid varit ett bra sätt att avreagera sig på!!! hi hi!

andra bra metoder: handdiska i lagom varmt vatten, joggingrunda med favvomusik osv...

och även om jag vet att jag har rätt i mitt förra inlägg så är det ju som att livet och naturen då och då påminner sig om sin existens även i min tillvaro... hm....

• Jessie76

Hmm... Tack så mycket Vickan - så kände vi oss oxå - suuuperfina och vackra

Jo, jag har mycket att säga i den här frågan, men jag vet inte vart jag ska börja....
    Vi har oxå kört igång igen med barnalstring, så vi kan väl lika gärna hålla varandra i hand genom detta oxå.

Första gången jag var gravid så visade test på test negativt, det är en grej. Sen kommer du definitivt känna på dig när det är nåt där - jag lovar.
    Viktigast är ju såklart att slappna av och leva livet bara - det är sååå svårt att försöka planera detta tror jag. Jättelätt att säga va?! hmmmm...
    Hang in there - snart går vi med stormagar och njuuuter av livet

• nu är jag fruL

hejsan Jessie
    Kul att du är tillbaka! och jag har också kollat på dina bilder, JÄTTEFINA! grattis!
    var du nöjd med din dag och allt dunt omkring? Maten god? festen lyckad? Gratytis igen.

För att återgå till min stora sorg: så bröjar jag med en fråga du skriver att första gången du var gravid så visade test på test neg. jag är lite trög så du måste förklara. Visade testen neg trots att du var gravid elelr fick ni försöka flera månader?

sen är det så att jag inte har lust att hänga in there. Jag vill inte vänta! är redan för gammal och vill INTE få barn på sommaren eller hösten.

Visst jag är helt medveten om att man ska ta det lugnt och inte planera. men va fasi´ken. det är ju helt omöjligt om man verkligen VILL ha barn NU. Då kan man ju inte låta bli att försöka, hoppas och planera.
    Ialla fall inte jag. en robot kanske

• Jessie76

När en kille och en tjej kramas så kan det bli små bejjbizar...... TA LEDIGT!!! Om det är sååå bråttom? Dygnet runt som gäller - stå på huvvet efteråt

Jo, när jag var gravid första gången så visade första testet negativt, men det var ändå en bulle i ugnen som hette Viktor.

Andra gången visade oxå två test negativt, det var såna där billigare (rosa tror jag dom var), så numer tror jag endast på Clearblue eller barnmorskan.

Även om det är så att du inte är gravid, ta varje tillfälle i akt att producera då! Myter om att man inte kan när man har mens är oxå bullshit. Kör på!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...