• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

ett tredje inlägg i "tomme" eftersom ni är på andra håll...

nu har jag verkligen fått igång min sötnos så han engagerar sig snart lika mycket i bröllopsjox som jag!! hi hi! äntligen!

senaste insatsen: detaljerad budget som visar att vi fortfarande har pengar till allt!

senaste svåra frågan: HUR ska vi åka från vigseln till festen.... limo känns fel i den lantliga miljö som lokalen ligger i... ja ja... tål att filas på..

hoppas ni är tillbaka tidigt imorgon!!!

• nu är jag fruL

hejsan vickan
    Hoppas att ni hade en mysig romantisk middag igår på balkongen. Själv var det dunder kalas hos svärisarna. oj oj oj jag kan bara säga att inte alla mår så bra idag.

Hur gick spaningen i kyrkan?

Kul att du fått igång blivande! Det är så himla kul att vara två om all planering. Min make var total engagerad i allt och vi hade så himla kul med all planering och pyssel.

Jag och mamma tittade på alla bröllopsbilder i helgen och oj oj oj vad jag längtar tillbaka till bröllopet. Det var så KUL!

Hur lever livet annars? Själv känns det inte så kul att börja jobba igen tillbaka till stockholm igen... Kommer kännas konstigt att bo i lägenhet igen Och behöva ha skor
    men ska ändå kanske bli lite skönt att komma hem till sitt.

är du kvar på nätet?

• viktualia

jopp jag är kvar... har precis blivit gräsänka sedan herrn begett sig på tjänsteresa utrikes...

Spaningen i kyrkan gick jättebra. Fick en del bra idéer och tankar som ska skrivas ner i tipsen till toastmastrarna (som blir de som får dela ut program också). Schysst tryck i flygeln var det också och det blir bra till vår solist.

Det känns verkligen som att vi är på gång med planeringen nu. Inbjudningskorten kommer hem till oss i slutet av den här kommande veckan så sen är det bara att börja skriva adresser och posta!

• nu är jag fruL

tjenis vickan!
    KUL!
    jag vill också planera

Vad bra att det kändes bra med kyrkan.

Har ni förresten hört något från jessie och hur det gick med hennes bröllop? Jag har inte tagit mig igenom allt ni skrivit medan jag varit borta än så jag har i såna fall missat hennes inlägg.

Hoppas att hon hade det bra. Visst är det i morgon det smäller för zozo

• viktualia

Näe Jessie har inte hörts av sedan dagarna innan hennes bröllop... och ja... coolt att det smäller för Zozo imorgon.. har du kollat slottet?!? vaddå avis?!?

ja det är skoj att planera... lagom ett halvår efter vårt bröllop fyller jag 30 så det är bara att börja om med något nytt sen... så blir det inte så farligt mycket brideblues... ha ha ha

• nu är jag fruL

tihi
    nej jag har inte kollat in slottet. Det ska jag definitivt ta och göra. Jag har som sagt inte hunnit läsa in t¨råden än. Ni har varit så flitiga.

Nehe så jessie har inte setts till. Men vi får vel hoppas att det gått bra och att hon är nöjd.
    Kul att ha en 30 års fest att planera efter bröllopet planering och fester är kul!
    Maken fyller jämt nästa höst så då jklarns ska det bli kalas att planera! Dessutom fyller både svärmor och svärfar jämt så det blir också kalas att planera. Ja det ska nog ordna sig med kalasplanering.

fast det är ju klart... inget slår ju att planera bröllop...
    Kul stt skicka ut inbjudningskort. Har ni gjort klart bjudningslistan osv?

• viktualia

jaaa gästlistan är färdig... håller mest tummarna för att folket på min m2bs sida verkligen kommer... han har bjudit fler "perifera" personer...lite för att kompensera alla mina nära polare.. klurigt...men fördelningen i listan är typ 35 vuxna från hans sida och 54 från min....

...näe men så gifter man sig förhoppningsvis bara en gång i livet...

...och du! jag läste minsann i din "gravidtråd" att du har nån slags förhoppning om att det "tagit sig"...håller tummarna något skräckslaget..

• nu är jag fruL

Tihi vickan!
    Det är så roligt att man ser varandra på lite olika ställen här på BT
    Ja jag hoppas så in i bomben att det "tagit", men jag tror inte det innerst inne ... sån tur KAN jag bara inte ha. men men vi får se, tiden lär ju utvisa det hela

Fast jag måste erkänna att jag är en ego alkis tant för jag tycker det känns lite jobbigt att inte kunna festa och härja runt som jag alltid gjort. jag älskar att kunna styra över mitt liv helst själv. Detta kommer ju att ändras så in i bomben när man får barn. Fast det är klart. Allt blir ju vad man gör det till... gör man inte det till något preoblem att ha barn så BLIR det inget problem. Jag kan bara säga att mina barn kommer få spendera en stor del av sin tid i stallet för där kommer morsan deras att hänga

• viktualia

Skönt att höra att din ambivalens är stor... det känns jätteklurigt att sätta sig i sitsen att inte styra sin tillvaro själv, dra iväg en helg på div skojiga aktiviteter osv... Å andra sidan börjar jag tänka att man måste ju variera sig. Det är en ny fas man träder in i när det dyker upp smått...

...fast jag blev helt matt i lördags morse.. min bästa kompis dotter vaknade kl 6 och ville leka... själv sov jag till 8 och tyckte att det var lite... nyttigt att ha barnfamiljer på besök...

näe... jag har satt upp ett kriterium... så snart jag har en anställning att ta föräldrarledigt ifrån kan jag tänka mig att börja tänka på barnalstring... innan dess får det vara... (får jag en mer fast anställning kan en massa andra stora frågor lösas samtidigt)

...så det är väl bara att ta sig samman och börja söka.... hm.....

• nu är jag fruL

jag hade också det som krav att jag skulle ha ett fast jobb innan jag blev gravid. Dock visade det sig inte vara lika hel enkelt som jag kanske trott. Och efter det jag fick fast jobb så gick det ändå några år av andra hinder innan barn bröjade bli aktuellt.

Visst är det en trygghet att ha fast jobb när man skaffar barn, fast man får kanske inte BARA hänga upp sig på det. Om man nu verkligen vill ha barn vill säga. det löser sig alltid ändå.

fast du lilla gumman är ju inte ens 30 så för dig finns det ju ALL tid i världen att både hitta fast jobb och bli med barn!

det börjar vel bli lite bättre på arbetsmarknaden nu. Även fast jag inte ser det så säger filk det. Så sök på du. Du hade en praktikplats eller?

Japp jag är ambivalent så att det heter duga. Var nere hos syrran och hon har två barn väldigt tätt och väntar det tredje. det är FULL fart kan jag lova. och faktiskt så blir man lite trött av det hela och börjar vackla lite... Näe då.
    Men folk säger ju att det är ett bra preventivmedel att umgås med små barn en längre tid

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...