• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

Tjokoko på dig, Oms! Ja och alla andra också! Mest Zozo vars nedräkning pågår!

Själv hann jag sitta på jobbstolen i 8 minuter innan jag gled in på BT...

Dags att ta tag i jobbet... ALLTSÅ.... hm...

Lät som en mysig balkongstund.... balkonger är underskattade och herrn och jag häckar väldigt gärna där ute!

• Zozo

Hejsan flickor! Sista dagen pa jobb.. yahoooooo!
    Min älskling ringde och väckte mig klockan halv tre imorse för att han saknade mig... da hade han varit borta i 15 timmar.. gulligt.. Ja utom att jag inte kunde somna om sedan förstas!

Argh, imorgon maste jag ringa cateringen och borgmästaren och försöka skaka ur dem ett svar.. Annars är allt fixat och färdigt!

Firade en kompis födelsedag igar! Väldigt trevligt.

• viktualia

Zozo! Lycka till med catering och borgmästare - jag tror på lyckliga slut så de sköter sig nog till slut!

Hoppas att jag inte blir övergiven här sedan... men Oms.. du hänger väl kvar?!? fruLlan har vi fått sakna ett tag också... och de andra bruttorna...

• Zozo

Oh.. jag hänger här minst tom fredag morgon - har bra uppkoppling hemma med Och gräsänka är jag ju dessutom! men sedan far ni allt halla er i en vecka!!

• viktualia

det lät betryggande och Zozo... vi finns ju här för att stötta dig om bröllopsleverantörerna krånglar... kan alltid heja på lite så här på avstånd!!!!

Gräsänka blir jag på söndag igen, när herrn drar iväg på lång tjänsteresa... jag brukar passa på att äta en massa vitlöksproppad mat.. han gillar inte mängder av vitlök eller pussar från mig som stinker... hi hi hi

• Zozo

Jag ÄLSKAR vitlök, och curry och vitpeppar.. och tar gärna i mycket av varan (fast inte allihop samtidigt!) Min stackars m2b haller pa att storkna ibland

• viktualia

Kul med en vitlöksgalning till!!

Jag har ett GALET recept på vitlökspastasås på min hemsida..

Ett mycket farligt recept som jag hittat i en tidning en gång!

Pastasås för vitlöksälskare

2,5 dl skalad och skivad, färsk vitlök
    3 msk olivolja
    5 dl creme fraiche
    3 dl hackad persilja
    salt och peppar

Häll ner vitlöken i en stekpanna tillsammans med oljan. Peppra och fräs försiktigt, vitlöken får inte ta färg. Tillsätt creme fraiche och låt småputtra 5 - 7 minuter. Salta, rör ner persiljan och smaka av.
    Servera med nykokt pasta, sallad och gärna något mustigt rödvin!
    Njut!

Det är så farligt att jag knappt vågar göra såsen igen.. men tre fyra gånger har jag njutit av den!

• Zozo

ojo.. later som ett recept jag ska testa ikväll i all min ensamhet!

• viktualia

fniss fniss! gör det!! hi hi! mums mums!

om man fräser vitlöken försiktigt så blir den mjuk och inte så stark.
    ett annat vitlökstips är att förvälla vitlöken innan man pressar den - minskar också den där starka vitlökssmaken... om man nu inte gillar den...

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...