• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • Jessie76

Hallå brudar! Sitter och njuter av min sista dag/natt som ogift

Hoppas ni får en superfin helg och en jättebra semester ni som har nån kvar Själv har man startat sin idag

Kram

• nu är jag fruL

Nu smäller det Jessie
    Se till att ha riktigt skoj!
    kram fruL

• nu är jag fruL

halloj
    Ja det är konstigt det där. Jag är ju ett yrväder och spontan men samtidigt sä ÄLSKAR jag att skriva listor. Över helt dumma saker ibland ( som typ vilka listor jag ska skriva )
    men vad jag inte gillar m,ed min eftertänksamme make är att ALLT går så långsamt och måste funderas igenom tvåhundraelva gånger. faaaan skit i att ha en matematisk modell för allt, kör bara och se vad som händer.

Maken säger att mitt motto är "fort men fel" hmmm taskigt tycker jag
    men hans är då långsamt och aldrig
    fast det är inte heller sant. han är så satans petnoga och allt blir bra...men det tar bara sån tiiiiiiiiiiiiiid!

Hmmm vad intressant att jag berättar det här va
    som sagt ego L gillar att prata om sig själv
    och sin lille make

här regnar det, men vi ska snart åka till en gårdsrestaurang och käka helstekt gris
    och dricka öl

• viktualia

växlande molninghet....tillbaka i min pluttstad.... har fått ja från sångsolist som dessutom kom på en smart lösning på "kompfrågan".... hon påminde mig lite diskret om att min ingifta morbror är konsertpianist... inte sjutton tänker jag på sånt hela tiden heller... ha ha ha

en annan bra grej är att jag har övertygat min m2b om att vi ska gå och "titta" på en vigsel i kyrkan där vi ska viga oss. känns bra att ha sett och upplevt kyrkan i skarpt läge så att säga... en avlägsen bekant gifter sig om två veckor så då går vi och tittar....

Jessie... hoppas du fick en superunderbar dag igår!!

Och till er andra... imorgon äntrar jag jobbstolen minsann....

• viktualia

nu har jag landat på jobbstolen.. men det verkar jag vara ensam om...både här på BT och på jobbet... fikar framför datorn och tycker synd om mig själv!!!

• Zozo

Hej här e jag med!

Ok, cateringen var inte bombad eller kursad.. och svarade mig med typ "lugna ner sig lilla damen - det här fixar vi".. men inte fick jag svar pa mina fragor inte! Suck!

Telefonen har ringt hela helgen nu när det börjar närma sig, av familj och vänner som vill veta om de ska ta med ngt, hjälpa till eller tom spela en snutt! Väldigt trevligt!!

Jag blir liiite hysterisk över att inte ha stenkoll pa vad alla gör och när, men det ordnar sig! Här ska delegeras.. har liksom kommit pa att jag inte kommer att kunna vara pa fyra ställen samtidigt pa bröllopsdagen... (om inte fruL skickar över ett par extrapersonligheter)..

Nu börjar jag gräma mig över vädret! Sablars! det har varit hett och vackert HELA sommaren och nu ska det regna i en vecka.. suck!! Naja, det är ju tva veckor kvar..

Annars var vi bortbjudna pa grillning i helgen (klart ENDA dagen pa tva manader som det regnat..) - jättemysigt ända med god champagne och gott vin

Hur har ni det flickor??

Och Jessie??????

• viktualia

Zozo... du är på väg in i skarpt läge och jag förstår hur det känns... men tänk så här: Alla vill ju att bröllop ska bli bra så de kommer säkert att göra sitt bästa och sköta sig ordentligt!!!

men fruL kan säkert bidra med nån personlighet för att lugna den vanliga Zozo... hi hi... hon brukar ju vara generös!

själv är jag i läget att jätteplaneringsattacken borde komma igång snart... ska bara övertyga herrn om det också... men lyckas nog efter den kommande helgens bröllop!

• Zozo

viktuali.. tja, min m2b kom ocksa till skott lite i sista minuten men nu far han omkring och organiserar och grejar och jag far liksom sätta krokben för honom och säga "Lugn, det har jag redan fixat".

Själva festen är nog sa gott som ok nu. Det är liksom bara tidsplaneringen som maste in.
    Det allra svaraste är att planera mat för 30 pers i en vecka med begränsad budget. Fragor som.. hur mycket potatis behöver man till potatissallad för 32 pers..? etc

• viktualia

fniss... sånt händer oss hela tiden.. att jag har grubblat över en sak och min m2b kommer och säger: hur ska vi göra med det här?... fniss fniss

vad gäller portionsberäkningar: Gå in på Arlas hemsida och leta dig fram till Arlas Storkökshemsida. Där finns recept och portionsberäkningar för stora grupper! Eller så mailar du mig med lagom många frågor... jag har planerat mat till en massa folk på scoutläger rätt många gånger... säg till om det är något särskilt! pratglad@tjohoo.se (och säg till om du mailar, annars kollar jag inte den mailen...)

• nu är jag fruL

Hejsan flitiga lisor!
    här kommer semesterfiraren inglidande med solbrillorna på svaj. Hur har ni det bruttor
    Här är allt kanon
    sol och värme och semester vad mer kan man önska

zozo: extra personligheter, ja det har jag massor. Om du bara kommer med en kravbeskrivning på hur de ska vara så ska jag kolla i mitt person register över lämpliga kandidater.
    och stress är normalt, bara man försöker ta det lite lugnt och njuta under resans gång!

vickan smygkika på vigslar är bra. Vi var också och smygkikade lite på en vigsel i den kyrka vi gifte oss i några helger innan "vår" tur. och det var kul och givande.

Hoppsan tjejer nu måste jag springa. Lunchen väntar
    vi hörs snart

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...