• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • Zozo

Tänk att hon HAR det! (aterbekräftade just till cateringen)

Entrée Foie Gras et son ballotin sucré
    Poisson: Délice de sandre et de saumon au coulis d'écrevisse
    Viande: Filet de b?uf rôti sauce Chauron
    Trou bourguignon
    Fromages (5 sortes) accompagné de pain aux noix et aux raisins
    Assiette Gourmande
    Café, Mignardises

men minns jag rätt var din franska lite knagglig? Ungefär sa här da:

Förrätt: Ankleverpaté med sött knyte (torkad frukt, nötter etc i sprödbakat knyte)
    Fiskrätt: Duo av gös och lax med kräftsås
    Kötträtt: Oxfilé med Chauronsås (ganska klassisk men enkelt god)
    Trou bourguignon (liten alkoholindränkt sorbet)
    5 sorters ost med valnöts- och russinbröd
    Gourmettallrik med 5 olika minidesserter (vi hoppade tartan)
    Kaffe och sötsaker

• utvandraren

mums mums..... Den som änd var fluga på ditt bröllop...

Det enda jag funderar över är fisken, har de färsk eller kommer den norr ifrån?

Och vilka viner hade ni valt? Jättejättenyfiken!!!!!!!

• Zozo

hmmm.. jag har själv funderat pa den där fisken, men jag vet faktiskt inte! Skulle väl tippa pa att den antingen transporteras eller är fryst... (Dum fraga men, lax och gös, är väl bada havsfiskar? Eller?)

Ojoj.. vilka fragor.. men eftersom jag precis fixat med detta sa har jag faktiskt även vinerna i huvudet:

Till förrätten ville vi först ha en Sauterne men när vi smakade och funderade oss fram blev det istället en Gewürtztraminer Vendange Tardive - helt underbar!
    Till fisken hade vi tänkt oss en Muscadet men det blev istället en Entre2mers
    Till köttet föll vi för en Châteauneuf du Pape
    Till osten tog vi en god, enklare Bourgogne eftersom vi tänke att osten ända tar över
    Till efterrätten tar vi Lagache-Lecourts roséchampagne (vi har en av deras brut till välkomstdrinken)

• utvandraren

Det lät som klassiska/bra val. Men är rosén torr eller?

Gös bor visst i söt/bräckt vatten(google) och kan odlas även nere i europa. Lax med skulle jag tro... Kanske du får lokal fisk!
    Jag tror er middag kommer bli kanon!

• Zozo

rosén är brut.. jag kan inte med de sötare champagnerna och fast nagon hade sagt att det skulle vara bättre med en sötare höll vi kvar vid denna.

Jag tror ocksa det blir bra. Vi ville ha franska viner fran olika regioner för vara utländska gästers skull och en god, spännande men samtidigt inte alltför originell middag..

• Zozo

utvandraren.. Bara sadär appropa: floristen i Nolay är helt underbar. Hade henne just pa traden och hon var alldeles till sig i trasorna för att fa göra min bukett och tre bordsdekorationer i samma stil - passionerad av sitt jobb och full med idéer!

• nu är jag fruL

Hejsan alla gamla lister
    här slinker det in en sommarglad semesterfirare. ¨Kors i jössen namn (japp Jesse ett RIKTIGT tant uttryck) vad det är skönt med semester. Jag glider runt i bikini barfota nästan överallt så jag har en miljard fräknar och mina fötter kommer aldrig att bli rena igen
    men attans vad skönbt det är. Bada, läsa böcker, grilla, dricka vin träffa kompisar, kan man ha det bättre? och INGEN jävla väckarklocka som ringer mitt i natten jobbig pryl!
    Näe semester är livet. Och sagolik tur med vädret har vi haft.
    Jag borde vel ta mig ut i solen nu men jag har precis kommit till en dator på över en vecka. Så jag kunde verkligen inte slita mig
    ni vet djuuuuuuuuuuuupt beroende som man är.
    Hur är det med er alla och era bröllopsplaner?
    På lördag har jag varit gift i 7 veckor. Attans vad tiden går fort när man har roligt
    Näe nu ska jag ut i solen och dricka öl och snacka skit emd min svärfar!
    Kram på er!
    Vi ses snart!

• nu är jag fruL

hejsan hallå tjejor
    Kul att se att zozo finns närvarande. Men hon är ju också en av oss mest besatta
    trallalla
    hå¨ller på att grilla och dricker lite öl
    ska snart gå över på vinet
    fy attans vad det är härligt med semester
    och en dator som står på dygnet runt
    trallallla
    vädreet är helt kanon!
    ska snart få mat
    kan det bli bättre
    puss på¨er

• nu är jag fruL

ha ha ha
    mina imlägg är som ni ser precis lika viktiga, allvarliga och intressanta som de alltid har varit
    ha ha

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...