• ica i rutan

Nu har jag gjort det igen...

...alltså, fastnad på BT!
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Det är helt otroligt... "Jag ska bara kika in en snabbis och kolla om jag fått svar i nån tråd". Och så VIPS har det gått två-tre timmar!!!! :o

Hur beroende är DU?

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...
  • viktualia

OJ!! vilket coolt jobb! är det dig man frågar när man för åttionde gången grubblar över vilket vin som passar till vilken mat... en ständig fundering i mitt liv...

Oslo är f ö inte mer än 25 mil från där jag bor till vardags... men från det till att släpa sig dit... hm... det har inte lyckats än..

• utvandraren

Jaaa... jag har ett coolt jobb! Fast just nu är det lite lite att göra och därför hänger jag här!

Jag har nog varit inne och domderat på mat&vin sidorna lite, men man kan säga att mina val ibland går lite över gemenemans budget! Man blir dyr i drift av mitt arbete!

Men nu är det ju inte de dyra vinerna som vi lever av, det är alla goa' boxdrickare... Så om någon vill ha tips och råd i billigare segment borde jag klara det med!

Zozo- Var ligger Geneve-Annecy?

• viktualia

jobbar du på nån krog eller på nån vinfirma av något slag? nyfiken värre!

• utvandraren

Importör...
    Så ni kan tryggt lita på min opartiskhet eftersom vi inte säljer i Sverige. Jobbade som sommelier på restaurang förut!

• Zozo

Utvandraren.. Erh; Geneve? Schweitz liksom.. franska gränsen...
    Annecy är en lite mindre, underbart vacker stad som ligger bara nagra mil in i Frankrike fran Schweitziska gränsen.

• viktualia

nu glider vi snart in på sidan 100....

i nästa liv ska jag bli gourmetkock och möjligen sommelier... i det här är jag just nu konsult i samhällsvetarbranschen... kanske läge att konsultera dig när det är dags att välja vin till bröllopet... (annars brukar jag lita på Allt om Mats vinbetyg och matchningar mellan mat och vin...känns proffsigt och tryggt på något vis...) Men som sagt... det vore skoj med mer kunskap på området, fast det handlar väl om att prioritera sånt... hm... tydligen dåligt med det...

.... så här mitt i sommaren blir det dock mer öl i min värld... och då måste när jag ändå är i farten säga att det finns en öltillverkare som gör många goda ölsorter... Slottskällan i Uppsala! Något för den som gillar annat öl än Pripps blaskiga...

...näe... nu ska jag slita mig från datorn ett tag och dra och handla mat inför helgens tjejhelg på kompisens ö i Roslagen.. (inget vin, kompisen är gravid..)

• utvandraren

Nu har jag varit på Google Earth och sett!
    Så myrigt det såg ut! Vid vattnet...
    Jag älskar Schweiz, bodde 6månader i Engelberg(tysktalande) och åkte snowboard... Zürich är grymt!

• utvandraren

mysigt! menade jag..

• viktualia

nu ska jag vara datasupport åt en kompis och sen blir det skärgården!

sköt om er! och tack för att ni finns och bidrar till underhållningen!!

• utvandraren

ha det så bra, hoppas solen kommer till er med!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen...