• Malin22

1-night-stand/Långdistans

Ojojoj! Nu har jag gått och trillat dit...

Har haft den mest romantiska, fantastiska, speciella, otroliga helg jag någonsin varit med om!
    Men självklart bor han i Irland, vi träffades i fredags och i söndags morse åkte han... men däremellan var det inte många timmar vi var ifrån varandra.
    Vi hade inte sex första kvällen men andra (det var supermysigt), för första gången i mitt liv så struntade jag i utseendet, visst ser han bra ut men han var hårig och hade lite mage... Båda dessa saker har jag tyckt illa om förut (inget jag är stolt över).
    Han hörde av sig på söndagskvällen och jag tror (hoppas) att han vill ses igen, det låter så i sms:en men man vet ju inte om det bara är nåt han skojar kom. ev. ska han och hans kompisar hit i augusti igen.

Nu undrar jag om det är någon som har varit med om något liknade och om det i så fall blev något mer? Jag inser ju självklart att chansen är mikroskopisk att vi ses igen men av någon korkad, idiotisk anledning så vill jag det! Jag menade allvar med att det inte var som någon annat jag varit med om...

• Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans
  • Lins

Häftigt!! Det är klart att du ska hänga med! Även om det kanske inte blir någon kärleksrelation så är det ju alltid roligt att få uppleva nya ställen och nya människor.
    Go for it!

• Malin22

jo, ju mer jag tänker på det desto mer tilltalande verkar det . tänk att vandra i de skottländska högländerna i en hel vecka... även om det inte blir med honom har jag nästan lust att göra det ändå. hur som helst, jag bad honom höra av sig senare i helgen och om han inte ringer ska jag be honom göra det(om inte annat så för tel. räkningens skull!)

• Änglahund

Kul att han har hört av sig :D

Men jag tycker nog att det är bättre att ni pratar i telefon först, innan ni drar iväg till Skottland, så att ni ser att det inte är awkward osv mellan er (mer än nödvändigt då alltså)

Och japp, det är billigare att ringa från irland til sverige än tvärtom ;)

• Rugbytjej

Gud vad kul! Håller med de tidigare inläggen: Go for it! Lite dålig stil av honom att inte höra av sig under alla dessa veckor, men jag tycker absolut att du ska ge det en chans. Uppenbarligen tänker han ju fortfarande på dig och tycker om dig en massa för att bjuda med dig. Men nu får ni faktiskt skärpa er båda två och PRATA i telefon innan du åker dit, haha.

Lycka till nu tjejen och fortsätt rapportera - läser tråden med spänning!

ps. hur kändes det i magen när du plötsligt fick ett sms från mr Irland??

• Malin22

rugbytjej,

ja du, det var lite som om tiden stannade en sekund jag blev alldeles paff, tog en liten syund innan jag vågade läsa det! *skratt*

• tattar-Emma

Åååååk! Jag tänkte väl att det vore konstigt om han bara skulle sluta höra av sig! :D (har följt tråden)

Du kan ju låta honom ringa först för att kolla hur seriös han är, men jag håller med om att det är en bra ursäkt. Visst, han hade kunnat smsa, men hur sugen är man på det när man är orolig för sin pappa? Lätt att ursäkta att han sköt på smsandet, tycker jag.

• Malin22

Tattar-emma,

jo, jag håller med, det är väldigt få ursäkter som duger när man inte hör av sig på över tre veckor men "min pappa fick cancer" är absolut en av dom.

jag är jättesugen på att åka! men dels jobbar jag 6 av de 7 dagarna det är tal om, och sen så vet jag inte om han kanske hade velat åka iväg för att få vara lite ensam. det verkar som om han hade tänkt åka själv och när han insåg att jag kanske skulle nappa på erbjudandet att följa med skrev han: "are you sure you're up for it? a whole week in the great outdoors???" hm... tror han att jag är ngn vekling eller ? annars kan jag ju hälsa på när han kommit tillbaka, han ska ju vara ledig i två veckor har dessutom aldrig varken fotvandrat eller campat..

men ska jag vara ärlig har jag redan börjat fundera på vad jag skulle ha med mig (=massor med våtservetter!)

• tattar-Emma

Låter som du har bestämt dig med magen iaf :D

• Future Mrs C

Det är så kul att läsa hur vi tjejer analyserar allt till leda! Killar tänker inte alls som vi gör och det spelar inte dem nån större roll vad som står i slutet på ett sms.. vi kanske skulle göra mer som grbbarna och vara mer rakt på sak - men vad skulle vi då babbla om när vi fikar?
    Jag är själv tillsammans med en amerikan som jag träffade här i Sverige i 2 dagar innan han åkte hem igen.. sen en 2 1/2 månad senare stack jag över till USA för att de vad som hände. Inte för att min familj var sådär jätte förtjusta i att jag gjorde det men en weekend-trip till Dublin låter ju inte så farligt. Nä du Malin träffa killen (ni har bara träffats en gång som jag förstått det?) och se vad som händer... good luck!

Svar på tråden 1-night-stand/Långdistans